40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آزمایشگاه هوش مصنوعی علوم اسلامی و انسانی در شهر قم راه‌اندازی شد

آزمایشگاه هوش مصنوعی علوم اسلامی و انسانی در شهر قم راه‌اندازی شد

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از قم نیوز، با راه‌اندازی آزمایشگاه علوم اسلامی و انسانی هوش مصنوعی، پایگاه اینترنتی این آزمایشگاه به نشانی ai.inoor.ir از تاریخ ۱۹ آذرماه در دسترس کاربران قرار دارد. این آزمایشگاه به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، طی مراسمی رونمایی شد.

بنا بر اظهارات مسئولان این مراسم، هدف از راه‌اندازی این آزمایشگاه، تحقیق در زمینه هوش مصنوعی و کاربردی سازی آن برای دانشجویان و محققان حوزه علمیه و دانشگاه است. این آزمایشگاه، علاوه بر آن می‌کوشد تا با تولید، فرآوری و پردازش محتوای علوم اسلامی و انسانی، زمینه‌های استفاده حداکثری از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در این علوم فراهم نماید.

در همین رابطه، مسئول اداره پردازش هوش مصنوعی مرکز نور طی مراسم رونمایی در گفتگو با قم نیوز، اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۳۵ سرویس هوشمند در زمینه پردازش محتوای علوم‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی و انسانی در این آزمایشگاه دیجیتال بارگذاری شده است. ایشان همچنین خاطرنشان کردند که فناوری استخراج متن از تصویر، تقلب‌یابی در مقالات علمی و پژوهشی، موتور جستجوگر جامع محتوای نور، سیستم پیشنهاددهنده هوشمند مقالات علمی از جمله محصولات این آزمایشگاه به‌حساب می‌آید.

علوم اسلامی

به بیان دیگر، آزمایشگاه هوش مصنوعی علوم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی و انسانی ناظر بر شناسایی ظرفیت‌هایی است که در این حوزه از فناوری وجود داشته و می‌تواند در استنباط‌های فقهی و اجتهادی زمینه‌ساز تحولی نوین باشد. هوش مصنوعی با توجه به یکپارچه‌سازی اطلاعات و ارائه درک منسجم و جامع از گزاره‌های قرآنی، خاصه با تکیه بر فناوری‌هایی نظیر یادگیری ماشین، افق‌های جدیدی را پیش روی علوم اسلامی و انسانی می‌گشاید. اهمیت این موضوع که تا به امروز مورد توجه جدی متخصصین حوزه علمیه قرار داشته است در قالب آزمایشگاه هوش مصنوعی علوم اسلامی و انسانی تبلور یافت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، در رابطه با راه‌اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی علوم‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌اسلامی و انسانی افزودند مرکز نور، به‌عنوان یک پایگاه تحقیقاتی ارزشمند تاکنون توانسته است محصولات فاخری را تولید کند و در اختیار دانشجویان و پژوهشگران قرار دهد. ایشان همچنین تأکید کردند که در مسیر شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، باید از فناوری‌هایی نظیر آزمایشگاه هوش مصنوعی علوم اسلامی و انسانی دیجیتال استفاده شده و از این ابزار برای ترویج مبانی علوم اسلامی در آینده نزدیک بهره‌برداری شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]