40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 آیا Microsoft Designer می‌تواند رقیب Adobe Photoshop و Canva باشد؟

آیا Microsoft Designer می‌تواند رقیب Adobe Photoshop و Canva باشد؟

Microsoft Designer ابزار طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی، پیش‌نمایش عمومی ویژگی‌های پیشرفته خود را راه‌اندازی کرده است. اما آیا واقعاً می‌تواند با پلتفرم‌های محبوبی مانند Adobe Photoshop و Canva رقابت کند؟ مایکروسافت اخیراً از همکاری بزرگ خود باOpenAI ، به‌منظور استفاده از فناوریGPT ، برای اضافه کردن یک دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی به موتور جستجوی Bing خود خبر داده بود. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲، Microsoft Designer را با استفاده از برنامه OpenAI DALL-E 2 معرفی کرد و به این طریق زمینه را برای پلتفرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود فراهم آورد.

به گزارش هوشیو، DALL-E یک تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی است که می‌تواند دستورات را در قالب متن به زبان طبیعی دریافت کند و تصاویر مربوطه را تولید نماید. Microsoft Designer  یک پلت‌فرم طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد تا به کاربران امکان ایجاد پست‌های اینستاگرام، ارائه‌ها، کارت پستال‌های دیجیتال، دعوت‌نامه‌ها و موارد دیگر را بدهد. در ۲۷ آوریل، مایکروسافت یک پیش‌نمایش عمومی از این پلت‌فرم را راه‌اندازی کرد و مجموعه‌ای از قابلیت‌های پیشرفته آن را به نمایش گذاشت.

برایان راگنیر مدیر‌کل Microsoft 365 Consumer در یک پست وبلاگی گفت: «از اکتبر، مدل‌های هوش مصنوعی مایکروسافت به‌طور پیوسته بهبود یافته‌اند و ما تلاش کرده‌ایم این قابلیت‌های قدرتمند را در پلت‌فرم جدید خود Designer ادغام کنیم.  تمرکز ما بر ایجاد یک تجربه کاربری لذت‌بخش‌تر بوده است.»

حال، اگر شما فردی هستید که نیاز به ایجاد تصاویر بصری دارید، اولین ابزار برای شما Adobe Photoshop و سپس Canva خواهد بود. در‌حالی‌که این ابزارها می‌توانند کارهای فوق‌العاده‌ای انجام دهند، اما با استفاده از فناوری هوش مصنوعی Microsoft Designer می‌توانید، به‌عنوان یک طراح بسیار جلوتر رفته و در‌واقع این ابزار به ساده‌سازی و تسریع فرایند خلاقیت و تکمیل محصول مطابق با ایده‌های شما کمک شایان‌توجهی می‌کند. اینجاست که Designer به‌عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات برای Photoshop  و Canva عرض‌اندام می‌کند.

 Microsoft Designer

Microsoft Designer: چه چیزی ارائه می‌دهد

پلت‌فرم طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها است که کاربران را قادر می‌سازد، طرح‌ها و گرافیک‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر از قبل ایجاد نمایند. این پلت‌فرم درست مانند DALL-E ورودی را به زبان طبیعی می‌گیرد، به این معنی که می‌توانید به آن یک پیام متنی با این مضمون بدهید «یک پست رسانه‌های اجتماعی درباره گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه» و سپس این ابزار پیشنهادات طراحی را براساس توضیح شما برایتان ایجاد می‌نماید. برای ایجاد نتایج بهتر طراحان می‌توانند تصاویری که الهام‌بخش پروژه آنهاست را نیز به‌صورت پیوست اضافه نمایند.

اما پیشنهاد طرح‌ها و گرافیک‌ها تنها آغاز کار با Microsoft Designer است. زیرا هنگامی که طرح مورد‌نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید آنرا متناسب با ابعاد پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیس‌بوک یا هر مورد استفاده دیگری سفارشی کنید. پس از انتخاب طرح، شما می‌توانید به‌سادگی هدف پست را (از بین گزینه‌های متعدد از‌جمله افزایش آگاهی، تعامل یا فروش) تعیین کرده و توضیح مختصری به آن اضافه کنید، براین‌اساس پلت‌فرم هوش مصنوعی چندین انتخاب را برای شما ایجاد می‌نماید. شما همچنین می‌توانید از میان مجموعه‌ای از هشتگ‌های پرطرفدار در مورد موضوع انتخاب کرده و آنها را به پست اضافه نمایید. پس از اتمام کار، اگر رسانه‌های اجتماعی خود را به Microsoft Designer متصل کرده باشید، طرح می‌تواند به‌صورت خودکار به حساب شما ارسال شود.

مایکروسافت همچنین امکان کنترل دستی بیشتری در اختیار کاربران قرار داده است، تا بتوانند تصاویر را مطابق با اولویت‌های خود تنظیم نمایند. این پلت‌فرم اکنون دارای ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد، اندازه تصویر را تغییر دهند، تا به‌درستی در قالب‌‌های مختلف پست رسانه‌های اجتماعی قرار گیرد. این شرکت همچنین گفته، تصاویر با تغییر اندازه وضوح خود را از دست نمی‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به این پلت‌فرم، قابلیت تصاویر متحرک است که به‌منظور جذاب‌تر کردن طرح‌ها ارائه گردیده. مایکروسافت همچنین قصد دارد ویژگی‌های بیشتری را در آینده به این ابزار خود اضافه کند. از‌جمله گزینه‌های ویرایش بیشتر که در آن می‌توانید یک شی را روی بوم قرار داده و بقیه را با هوش مصنوعی پر کنید، پس‌زمینه را پاک کنید یا آنکه پس‌زمینه را جایگزین نمایید. در طول دوره پیش‌نمایش، مایکروسافت اجازه دسترسی رایگان به پلت‌فرم را داده و از طریق نوار کناری مرورگر مایکروسافت اج قابل دسترسی است.

آیا Microsoft Designer می‌تواند رقیب Adobe Photoshop و Canva باشد

 Microsoft Designer ابزارهای هوش مصنوعی را برای خودکارسازی فرایندهای طراحی ارائه می‌دهد، در‌حالی‌که کاربران قبلا باید این کارها را به‌صورت دستی انجام می‌دادند. در آزمایش‌های صورت‌گرفته از این  پلت‌فرم، تصاویر تولید‌شده براساس توضیحات کاربر نسبتا دقیق بودند. این پلتفرم همچنین نیاز به تنظیمات دستی برای انتخاب یک تصویر، تغییر اندازه آن، افزودن جلوه‌ها و عناصر بصری مختلف و قرار‌دادن متن در موقعیت مناسب را از بین برده است.

این ابزار قدرتمند همچنین می‌تواند، تعداد زیادی پست متناسب با نیاز کاربر، در مدت زمانی کوتاه ایجاد نماید. هشتگ‌ها و کپشن‌های انتخاب‌شده نیز، دردسر فکر کردن درباره محتوای مناسب برای جذب مخاطب را از بین می‌برد. با‌این‌حال، تصاویر تولید‌شده فاقد خلاقیت شخصی هستند که برخی از سازمان‌ها و افراد ترجیح می‌دهند آن را در طرح‌های خود اعمال نمایند. زیرا هنوز قابلیت ویرایش این پلت‌فرم در دسترس نیست و این باعث می‌شود کاربران خلاق‌تر از نتیجه نهایی احساس رضایت کامل نداشته باشند.

 Microsoft Designer این پتانسیل را دارد که جایگزینی قدرتمند برای پلتفرم‌های طراحی موجود مانند Adobe Photoshop و Canva باشد، اما با حجم وسیعی از قابلیت‌هایی که این پلت‌فرم‌ها ارائه می‌دهند باید گفت،Designer  هنوز کارهای زیادی برای انجام دارد.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]