40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 [تماشا کنید] آینده امنیت در دستان ربات‌های نگهبان مجهز به هوش مصنوعی

[تماشا کنید] آینده امنیت در دستان ربات‌های نگهبان مجهز به هوش مصنوعی

نیروهای امنیتی و نگهبانی در آمریکا تقاضای زیادی دارند و اداره آمار نیروی کار ایالات متحده پیش‌بینی می‌کند که شغل نگهبانی طی دهه آینده حدود ۶ درصد رشد خواهد کرد، اما عوامل متعددی مردم از دنبال کردن این شغل باز می‌دارد به طوری که اکنون این کشور با عرضه کم نیروی نگهبان مواجه شده است.

به منظور رویارویی با این چالش، استارتاپ روباتیک آسنتو در سوئیس یک ربات گشت خودکار توسعه داده که می‌تواند در هر زمینی حرکت کند و انواع ماموریت‌های امنیتی را انجام دهد. ربات Ascento Guard طراحی شده تا کمبود نگهبانان امنیتی را جبران کند و یک راه مقرون‌به‌صرفه و قابل اعتماد برای کمبود نگهبان امنیتی است. این استارتاپ در زمینه ربات‌های امنیتی دوپا فعالیت می‌کند و توسط جمعی از محافظان امنیتی سابق و متخصصان رباتیک از مؤسسه فناوری فدرال زوریخ تاسیس شده است. آن‌ها از سال ۲۰۲۰ مشغول توسعه و آزمایش ربات‌های خود بوده‌اند و آن‌ها را در مکان‌های مختلفی مانند انبارها و کارخانه‌ها تست کرده‌اند و این ربات آخرین افزوده به محصولات آن‌هاست.

آسنتو گارد به عنوان یک ربات دو چرخه با دوربین‌های حرارتی و مادون قرمز، بلندگوها، میکروفن و سیستم ردیابی جی‌پی‌اس مجهز شده است. این ربات می‌تواند متخلفان را شناسایی کرده و به اپراتور هشدار ‌دهد. پارکینگ‌ها را نظارت کرده و شماره پلاک خودروها را ضبط کند، چراغ‌های ملک را ضبط کند و برای قطع برق بررسی کند و حتی می‌تواند بسته بودن و امن بودن درب‌ها و پنجره‌ها را هم بررسی کند.

ربات Ascento Guard قرار نیست جایگزین نگهبانان انسانی شود بلکه مکمل آن‌هاست. به این معنی که وقتی ربات وقوع یک حادثه را تشخیص می‌دهد، آلارمی به اپراتور ارسال می‌کند و آن اپراتور می‌تواند تصمیم بگیرد که آیا لازم است که یک نگهبان انسانی به محل اعزام کند یا خیر. به این ترتیب، در حالی که ربات وظایف روتین را برعهده می‌گیرد، نگهبانان انسانی می‌توانند روی موقعیت‌های بحرانی‌تر متمرکز شوند.

آسنتو گارد را می‌توان ظرف چند ساعت نصب و راه‌اندازی کرد. این ربات همچنین دارای قابلیت شارژ خودکار است و بدون مداخله انسانی می‌تواند بیش از ۴ ساعت کار کند. ربات نگهبان را می‌توان از طریق یک رابط وب یا برنامه همراه، کنترل و نظارت کرد. رابط وب دید زنده‌ای از تصاویر دوربین‌ها و نقشه مسیر گشت‌زنی ارائه می‌دهد. برنامه همراه به اپراتور امکان می‌دهد با ربات ارتباط برقرار کند، گشت‌زنی‌ها را برنامه‌ریزی کند و گزارش‌های امنیتی تولید کند. این برنامه همچنین با سیستم‌های مدیریت تصویر موجود یکپارچه شده است و ارتباط دوطرفه رمزگذاری‌شده‌ای را ارائه می‌دهد.

یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌های آسنتو گارد تحلیل‌های هوش مصنوعی آن است. این ربات می‌تواند با استفاده از داده‌های خود، الگوهای مشکوکی مانند مکان‌ها و زمان‌های خاص وقوع حوادث یا خودروهایی را که به طور مداوم در مکان‌های مشخصی پارک می‌شوند، شناسایی کند. این ویژگی می‌تواند به پیشگیری از تهدیدات آینده کمک کند.

نظر شما درباره استفاده از ربات‌های نگهبان برای اهداف امنیتی چیست؟ فکر می‌کنید این ربات‌ها تا چه حد می‌توانند امنیت مناطق مختلف را ارتقاء دهند؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]