40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ابررایانه سیمرغ به زودی رونمایی می‌شود

ابررایانه سیمرغ به زودی رونمایی می‌شود

طبق اعلام محمدجواد آذری جهرمی ابررایانه سیمرغ موفق شده آزمون‌های خود را با موفقیت طی کند و به زودی به طور رسمی از آن رونمایی خواهد شد.

هوش مصنوعی به هوشی گفته می‌‎شود که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد. در دنیای مدرن امروز کاربردهای هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای مورد استفاده افراد در سراسر دنیا قرار می‎گیرند؛ فقط نکته این است که بسیاری از آن‌ها به عنوان کاربرد هوش مصنوعی شناخته نمی‌شوند، مثل استفاده از تلفن همراه و باز گردن قفل آن با فناوری تشخیص چهره یا جستجو در اینترنت با استفاده از موتور جستجوی گوگل که از الگوریتم‌ها و متدهای هوش مصنوعی بهره برده است.

در تعریف ابررایانه اما باید گفت که به قدرتمندترین رایانه‌ها ابررایانه می‌گویند و آن‌ها توانایی حل مسائل پیچیده علمی و صنعتی را با توجه به قدرت محاسباتی و سرعت بالایشان دارند. توان محاسباتی یک ابررایانه هزاران بار بیشتر از یک رایانه معمولی است و از کاربردهای آن‌ها به عنوان مثال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که می‌توانند در کمتر از چند ثانیه پیش‌بینی آب‌و‌هوا را انجام دهند. کاربردهای دیگر آن‌ها هم بسیارند و شامل تحلیل‌های مختلف از جمله زمین‌‎شناسی، تهیه خروجی از تصاویر، داده‌های ژنتیک، داده‌های هسته‌‎ای و موشکی و غیره هستند.

حال در ایران و با راه‌اندازی ابررایانه سیمرغ، تحلیل داده‌ها بسیار سریع‌تر از قبل انجام خواهند شد و این ابر رایانه در خدمت هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، چندی پیش در توئیتر خود خبر از رونمایی رسمی از ابررایانه سیمرغ داد. او نوشت: «هوش مصنوعی پیشران آینده اقتصاد ایران و جهان است. جوانان ایرانی موفق شدند برای تامین ظرفیت پردازشی مورد نیاز خود، ابررایانه سیمرغ با ظرفیت پردازش پتافلاپسی را به بهره‌برداری برسانند که توانست آزمون‌های خود را با موفقیت طی کند. رونمایی رسمی، بزودی…»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]