40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان

ابر سربازان با توانایی‌های فوق بشری: هوش مصنوعی ارتش را متحول کرد

هوش مصنوعی تقریبا تمام جنبه‌های زندگی ما را در بر گرفته است. در نتیجه اصلا بعید نیست که هوش مصنوعی در آینده تاثیرگذاری بیشتری هم داشته باشد. یکی از بخش‌هایی که هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر آن داشته ارتش است. این فناوری موفق شده برای ارتش ابر سرباز توسعه دهد. شاید تا‌به‌حال کلمه ابر سربازان را فقط در داستان‌های علمی تخیلی شنیده باشید؛ تماشای ویدئوی زیر را از دست ندهید، زیرا از حالا باید آمادگی‌اش را داشته باشید که به زودی این مفهوم برایتان تبدیل به واقعیت شود.

ابر سربازان

در دنیا یک مسابقه تسلیحاتی شکل گرفته که کشورهای جهان را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا ابر سربازان اصلاح ژنتیکی شده را به نمایش بگذارند. پیشرفت فناوری در این زمینه اما نگرانی‌های زیادی به وجود می‌آورد و بدیهی است کشورهایی که کمتر از باقی کشورها نگران مسائل اخلاقی هستند، خیلی زودتر پیگیر این فناوری و انواع کاربردهای دیگر آن می‌شوند.

طبق ادعای منابع آمریکایی، چین مرحله انسانی آزمایش برای توسعه ابرسربازانی که توانایی‌های بیولوژیک افزایش‌یافته دارند را آغاز کرده است. این موضوع نگرانی آژانس‌های اطلاعاتی ارشد آمریکا را در بر داشته است. هرچند که پنتاگون هم مدت‌هاست تمرکزی ویژه بر استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ارتش و توسعه سربازانی با توانایی‌های ویژه داشته و در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های زیادی هم داشته است. به همین دلیل دور از ذهن نیست که آمریکا به زودی از ابر سربازان با توانایی‌های فوق بشری رونمایی کند.

پروژه توسعه رابط‌های ماشین هوشمند مجهز به هوش مصنوعی از مدت‌ها قبل کلید خورده است. تا جایی که ارتش آمریکا در حال بررسی ابزارهای تازه علمی مانند مهندسی ژنتیک، شیمی مغز و همچنین ربات‌های با سایز خیلی کوچک برای دستیابی به پیشرفت چشم‌گیرتر است. هرچند فناوری‌های متفاوتی که در این زمینه مفید هستند، هنوز به صورت طبقه‌بندی شده باقی ماندند و متخصصان هر فناوری در حال فعالیت و حرکت به سوی پیشرفت در آن‌ها هستند.

بشر هنوز با دستیابی کامل و بی‌نقص به ابر سربازان یا سلاح‌های بیولوژیکی فاصله دارد؛ اما تحولات اخیر نشان داده که پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای در این زمینه حاصل شده و رسیدن به روزی که شاهد ابر سربازان با توانایی‌های فوق بشری باشیم، نزدیک است.

 

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]