40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ابزار فیلمساز Sora، عضو جدید خانواده OpenAi

ابزار فیلمساز Sora، عضو جدید خانواده OpenAi

کافی است متن را به او بدهید تا در یک دقیقه فیلم مورد نظرتان را بسازد. Sora، عضو تازۀ خانوادۀ هوش مصنوعی OpenAi است که روز پنجشنبه رونمایی شده و قابلیت ساخت ویدئو را به این مجموعه اضافه می‌کند. این ابزار کلمۀ ژاپنی Sora به‌معنای «آسمان» را به‌عنوان نام خود برگزیده است.

سورا می‌تواند فیلم‌های یک دقیقه‌ای را طبق دستورات متنی کاربر و با جزئیات زیاد و ظاهر بسیار نزدیک به واقعیت تولید کند. علاوه بر ساخت فیلم از دستورات متنی، Sora قادر خواهد بود که با توجه به یک تصویر نیز فیلم بسازد یا به اجزای یک فیلم، چیزهای تازه‌ای بیفزاید.

شرکت OpenAi در وبلاگ سایت خود می‌گوید: «ما به هوش مصنوعی آموخته‌ایم که با هدف مدل‌های آموزشی که به مردم برای حل مشکلاتشان کمک می‌کنند‌، دنیای فیزیکی در حال حرکت را درک و شبیه‌سازی کند.»

یکی از ویدیوهای موجود در میان چندین نمونۀ اولیه از نتایج کار با Sora که براساس دستور زیر بود را در ادامه مشاهده خواهید کرد: «یک تریلر شامل ماجراهای مرد فضانورد ۳۰ ساله‌ای که با کلاه موتورسیکلت بافتنی قرمز پشمی در پس‌زمینۀ آسمان آبی، صحرای نمک و رنگ‌های زنده دیده می‌شود. سبک ویدئو سینمایی باشد و فیلم روی اندازۀ ۳۵ میلی‌متری تهیه شود».

شرکت سازنده اعلام کرد که که دسترسی به Sora را برای چند محقق و سازنده ویدیو فراهم کرده است. کارشناسان OpenAi، این محصول را نیز از جهت موارد ممنوع و حساسیت‌برانگیز مانند خشونت شدید، محتوای جنسی، تصاویر نفرت‌انگیز، شباهت افراد مشهور یا IP دیگران» بررسی می‌کنند.

در حال حاضر OpenAi فقط اجازۀ دسترسی محدود به محققان، هنرمندان تجسمی و فیلمسازان را می‌دهد، هرچند مدیر عامل شرکت، سم آلتمن پس از اعلام این خبر، با ارسال کلیپ‌های ویدئویی که به گفتۀ او توسط سورا ساخته شده است، به درخواست‌های کاربران در شبکۀ X پاسخ داد. این ویدئوها دارای یک واترمارک هستند که نشان می دهد توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند.

شرکت OpenAI هنوز دربارۀ تعداد فیلم‌ها و منابعی که برای آموزش سورا مورد استفاده قرار داده حرفی نزده است؛ اما نیویورک تایمز به نقل از این شرکت، گفته است که مجموعه حاوی ویدیوهایی است که هم در دسترس عموم بوده و هم از صاحبان حق چاپ مجوز دارند.

پیش از این، OpenAi، بارها به دلیل نقض حق نسخه‌برداری در آموزش ابزار هوش مصنوعی خود مورد شکایت قرار گرفته است.با وجود این‌که شرکت‌هایی مانند گوگل و متا نیز از توسعۀ مدل‌های ویدئویی خود خبر می‌دهند، OpenAi توانسته نمونه‌های شگفت‌انگیزی از نتیجۀ کار مدل خود ارائه کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]