40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی شخصی‌سازی مدل‌های قابل چاپ سه‌بعدی را آسان می‌کند

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی شخصی‌سازی مدل‌های قابل چاپ سه‌بعدی را آسان می‌کند

ابزاری به نام Style2Fab به سازندگان این امکان را می‌دهد تا به‌سرعت اشیاء قابل چاپ سه‌بعدی، از جمله دستگاه‌های کمکی، را بدون به خطر انداختن عملکردشان شخصی‌سازی کنند.

به گزارش هوشیو، از آنجایی که پرینترهای سه‌بعدی ارزان‌تر و در دسترس‌تر شده‌اند، جامعه‌ای از سازندگان تازه‌کار به سرعت در حال رشد هستند که از چاپگرهای سه‌بعدی برای ساخت وسایل خود استفاده می‎کنند. برای انجام این کار، بسیاری از این صنعتگران آماتور به مخازن رایگان و منبع‌باز مدل‌های سه‌بعدی تولید شده توسط کاربر دسترسی دارند که آنها را دانلود و بر روی چاپگر سه‌بعدی خود می‌سازند.

اما افزودن عناصر طراحی سفارشی به این مدل‌ها، چالش بزرگی را برای بسیاری از سازندگان ایجاد می‌کند، زیرا نیاز به استفاده از نرم‌افزار طراحی به کمک رایانه (CAD) پیچیده و گران‌قیمتی دارد. این امر به‌ویژه در صورتی چالش برانگیز است که نمایش اصلی مدل به‌صورت آنلاین در دسترس نباشد. به‌علاوه، حتی اگر کاربر بتواند عناصر شخصی‌سازی‌شده را به یک شی اضافه کند، اطمینان از اینکه این سفارشی‌سازی‌ها به عملکرد شی لطمه نمی‌زند، نیازمند سطح بیشتری از تخصص دامنه است که بسیاری از سازندگان مبتدی فاقد آن هستند.

اسکن هوشمند با ai

برای کمک به سازندگان برای غلبه بر این چالش‌ها، محققان MIT ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی ایجاد کردند که کاربر را قادر می‌سازد تا عناصر طراحی سفارشی را به مدل‌های سه‌بعدی، بدون به خطر انداختن عملکرد اشیاء ساخته شده اضافه کند. یک طراح می‌تواند از این ابزار به نام Style2Fab برای شخصی‌سازی مدل‌های سه‌بعدی اشیا، با استفاده از اعلان‌های زبان طبیعی به‌منظور توصیف طرح مورد نظرش استفاده کند. سپس کاربر می‌تواند اشیاء را با یک چاپگر سه‌بعدی بسازد.

یکی از چالش‌های رایجی که افراد بی‌تجربه با آن مواجه می‌شوند، این بوده است: هنگامی که آنها یک مدل را دانلود می‎کنند و سعی می‎کنند آن را تغییر دهند، در نهایت پول خود را از دست می‌دهند و نمی‌دانند چه کار کنند.

Style2Fab توسط الگوریتم‌های یادگیری عمیق هدایت می‌شود که به طور خودکار مدل را به بخش‌های زیبایی شناختی و عملکردی تقسیم می‌کند و فرایند طراحی را ساده می‌سازد.

علاوه بر توانمندسازی طراحان مبتدی و دسترسی بیشتر به چاپ سه‌بعدی، Style2Fab  می‎تواند در حوزه نوظهور ساخت پزشکی نیز مورد استفاده قرار گیرد. تحقیقات نشان داده که در نظر گرفتن هر دو ویژگی زیبایی شناختی و عملکردی یک دستگاه کمکی، احتمال استفاده بیمار از آن را افزایش می‌دهد، اما پزشکان و بیماران ممکن است تخصص لازم برای شخصی‌سازی مدل‌های قابل چاپ سه‌بعدی را نداشته باشند.

برای مثال، با Style2Fab ، کاربر می‌تواند ظاهر یک آتل شست را سفارشی کند تا بدون تغییر در عملکرد دستگاه پزشکی، با لباس او ترکیب شود.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]