40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ابزار هوشمند تشخیص کرونا از تست PCR پیشی گرفت

ابزار هوشمند تشخیص کرونا از تست PCR پیشی گرفت

سیووان لو جوان ۳۱ ساله چینی و مخترع هوش مصنوعی کرونا توانست، مدرک دکتر خود را ۲ سال زودتر از موعد دریافت نماید. او به رغم معلولیت ذهنی، موفق به ساخت سخت افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی، با دقت ۸۶/۹۷ درصدی گردیده است. این سخت افزار قادر به تشخیص بیماری کرونا در بدن افراد می‌باشد.

به گزارش سایت خبری هوشینه، سیووان لو به سبب اشتباهی که در تشخیص اولیه بیماریش در سن دو سالگی رخ داده بود، به بیماری فلج مغزی مبتلا گردیده است. لو می‌گوید: امیدوار است با پژوهش‌های خود بتواند به سایر بیماران کمک کرده و از حجم اشتباهات پزشکی در این زمینه بکاهد.

پایان نامه دکترای لو بر تشخیص‌گذاری مبتنی بر یادگیری ماشینی و کامپیوتری تمرکز داشته است. ابزار هوشمند تشخیص کرونایی که لو برای شناسایی این بیماری در بدن بیمار ساخته، تصاویر سی‌تی‌اسکن سینه را تحلیل کرده و با تکیه بر الگوریتم‌های یادگیری عمیق، بیماری را تشخیص می‌دهد.

لو و یودانگ ژانگ (استاد راهنمای دکتری لو) امیدوارند با اختراع جدید خود بتوانند، از حجم بالای فعالیت کادر پزشکی در درمان و مقابله با بیماری کرونا بکاهند. اختراع آنها از آزمایشات PCR معتبرتر بوده و فرصت غربال و نظارت بر موارد ابتلا به کرونا را در مقیاس گسترده فراهم می‌آورد.

ابزار هوشمند تشخیص کرونا

لو به خاطر وضعیت جسمانی اش از یک ویلچیر موتوری استفاده می‌کند و برای خوردن و آشامیدن به کمک نیاز دارد. به همین خاطر، تا پیش از آنکه برای شروع مقطع دکتری و کشف ابزار هوشمند تشخیص کرونا به لیسستر نقل‌مکان کند، تنها زندگی نکرده بود.

با این حال، همه‌گیری کرونا و قرنطینه‌ها او را مجبور کرد برای اولین‌بار، همزمان با مطالعات دکتری‌اش، زندگی مستقل را تجربه کند.

وی در این باره می‌گوید: «تنها نبودم، چون می‌توانستم به صورت اینترنتی با مادر و پدرم صحبت کنم. غذایم که عمدتاً پیتزا و نودل بود را با مایکروویو آماده می‌کردم، اما اوضاع خیلی کسل‌کننده بود و با حالت عادی تفاوت داشت.»

ژانگ، استاد کشفیات علمی و یادگیری ماشینی دانشگاه لیسستر، در توصیف لو می‌گوید: «سیووان واقعاً الهام‌بخش است. نتایج پژوهش‌ها و مطالعات او عالی بودند و این موضوع باعث شد تا مقطع دکتری خود را دو سال زودتر از سایر دانشجویان به اتمام برساند. امیدوارم داستان زندگی‌اش برای دیگران الهام بخش باشد.»

لو امیدوار است بعد از پایان امتحاناتش در ماه اوت، به چین بازگردد.

شایان ذکر است، ابزاری که این نخبه جوان چینی کشف کرده، قادر به تشخیص کووید ۱۹ در بدن بیمار با ضریب دقت ۸۶/۹۷ درصد است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]