40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شهردار اصفهان: ادای دین به روشندلان با تحقق شهر هوشمند

شهردار اصفهان: ادای دین به روشندلان با تحقق شهر هوشمند

علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان با اشاره به اینکه حق روشندلان آنگونه‌که باید و شاید در شهر ادا نشده، افزود: در راستای تحقق این مهم باید، زمینه‌های لازم برای حرکت به‌سمت شهر هوشمند را فراهم آوریم، زیرا هوشمندسازی در این زمینه می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی افراد نابینا یا کم‌بینا تاثیر بسزایی ایفا نماید.

به گزارش هوشیو به نقل از ایمنا، قاسم‌زاده با حضور در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» روز شنبه ۲۳ مهرماه، به تشریح اقدامات شهرداری اصفهان در حوزه نوسازی و عمران پرداخت و یادآور شد: از جمله اقداماتی که در راستای کاهش تصادفات در گلوگاه‌های ترافیکی منطقه ۱۰ اصفهان انجام شد، می‌توان به عملیات بهسازی گنجایش معابر در خیابان سردار شهید منصور رئیسی و میدان عروج ( شش‌راه سابق) در هفته گذشته اشاره کنیم. این محورها به سبب تردد بالای خودرو و کم‌بودن گنجایش معابر با مشکلاتی مواجه بودند، که مورد رسیدگی قرار گرفت.

شهردار اصفهان در خصوص موضوع رسیدگی به مشکلات نابینایان، با اشاره به روز جهانی مخصوص روشندلان با نام «عصای سفید»، به تشریح اقدامات این شهرداری در سطح شهر پرداخت و افزود: تردد آسان افراد روشندل همواره وجهه همت شهرداری بوده و در این راستا سال گذشته اقدام به احداث در حدود ۱۹۲ هزار مترمربع پیاده‌راه کردیم.

ادای دین به روشندلان

وی اظهار داشت: یکی از الزاماتی که در زمان احداث پیاده‌روها همواره باید در نظر داشته باشیم، مناسب‌بودن این معابر جهت تردد آسان و بی‌دردسر روشندلان (نابینایان) است. این موضوع باید در زمان خرید ملزومات جهت تجهیز ناوگان جدید حمل‌ونقل عمومی شهر لحاظ گردد، به گونه‌ای که استانداردهای مناسب برای قشر روشندل اعمال گردد. به‌عنوان‌مثال در جهت اعمال این مناسب‌سازی اقدام به خرید اتوبوس‌های کوچک شهری ( میدل‌باس) برای تردد جانبازان، معلولان و روشندلان گردیده است.

این مقام مسئول در شهرداری اصفهان، با بیان اینکه در حال حاضر روشندلال نمی‌توانند به‌آسانی در کل فضای شهری اصفهان ترددی با امنیت کامل داشته باشند، اذعان داشت: اینکه به‌رغم گذشت سال‌ها هنوز موفق به طراحی و احداث معابر و فضاهای عمومی متناسب با نیاز این قشر از جامعه‌مان نشده‌ایم، باعث شرمندگی ماست و رفع این مشکل به‌عنوان یکی از الزامات مهم در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

قاسم‌زاده حرکت حوزه خدمات شهری به سمت هوشمند‌شدن را، یکی از موضوعات کلان برای رفع مشکل افراد نابینا یا کم‌بینا جامعه عنوان کرد و افزود: شهر هوشمند علاوه‌بر‌اینکه در بهبود کیفیت خدمات برای همه شهروندان تاثیرگذار خواهد بود، با کاهش نیاز به تردد در سطح معابر، کمک موثری نیز به قشر روشندل جامعه خواهد کرد، تا دریافت خدمات موردنیاز خود را از منزل پیگیری نمایند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]