40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ارزیابی وفاداری اعضای حزب کمونیست چین با هوش مصنوعی ذهن‌خوان

ارزیابی وفاداری اعضای حزب کمونیست چین با هوش مصنوعی ذهن‌خوان

دانشمندان در چین ادعا می‌کنند که، فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ذهن‌‌خوانی اعضای حزب کمونیست و ارزیابی میزان وفاداری آنها به این حزب توسعه داده‌اند.

به گزارش هوشیو، بنا‌به‌ گفته دانشمندان مرکز جامع علمی ملی چین در Hefei، که در اصل توسعه‌دهندگان این فناوری هستند، از این نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌توان برای تقویت اطمینان اعضای حزب کمونیست و افزایش قدردانی، پیروی و اطاعت آنها استفاده کرد. آنها مدعی هستند که هوش مصنوعی «ذهن‌خوان» می‌تواند وفاداری اعضای حزب کمونیست چین را اندازه‌گیری ‌کند.

محققان چینی در یک پست حذف‌شده در Weibo (دومین پلتفرم بزرگ رسانه‌های اجتماعی این کشور) ادعا کردند، نرم‌افزار هوش مصنوعی می‌تواند واکنش اعضای حزب به «آموزش فکری و سیاسی» را، با تجزیه‌و‌تحلیل حالات چهره و امواج مغزی آنها اندازه‌گیری کند.

اما براساس ترجمه پست‌های رادیو آزاد آسیا، «این ابزار نوعی تجهیزات جدید در حوزه ایدئولوژی هوشمند است، که از فناوری هوش مصنوعی برای استخراج و ادغام حالات چهره، خواندن نوار مغزی و رنگ پوست کاربر استفاده می‌کند.»

دانشمندان چینی مدعی هستند که، این فناوری امکان «تعیین سطوح تمرکز، شناخت و تسلط بر آموزش ایدئولوژیک و سیاسی را، برای درک بهتر اثربخشی آن» فراهم می‌کند.

در ویدئویی که درحال‌حاضر حذف شده و اثری از آن نیست، این مؤسسه ادعا کرده است که، نرم‌افزار «ذهن‌خوان» می‌تواند بر‌روی اعضای حزب استفاده شود، تا «عزم آنها را برای قدردانی بیشتر از حزب، گوش دادن به حزب و پیروی از حزب را تقویت کند.»

با‌این‌حال، این پست به دنبال اعتراض شهروندان در اینترنت حذف شد.

براساس گزارش‌ها، این تجهیزات با خواندن امواج مغزی و انجام اسکن صورت اعضای حزب هنگام خواندن مقاله‌هایی درباره حزب کمونیست آزمایش شد، معیارهایی که بعدا به «نمره وفاداری» تبدیل شدند.

در‌حالی‌که تاکنون مطالعه‌ای درباره این آزمایش و تأیید ادعاهای مؤسسه منتشر نشده، لنس بی الیوت، متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، هفته گذشته در فوربز نوشت: «وقتی از چنین فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی برای نظارت دولتی استفاده می‌شود، از خط قرمز عبور شده است».

ارزیابی وفاداری

«فرض کنید که اگر در چهره‌تان این‌گونه به نظر نرسد که به اندازه کافی وفادار هستید، یا اگر اسکن امواج مغزیتان نیز همین را نشان دهد، با این اوصاف ممکن است اراذل و اوباش دولتی ناگهان هجوم آورند و شما را بگیرند. دکتر الیوت نوشت: نباید مجوز چنین کاری داده شود.»

این اولین‌باری نیست که دانشمندان چینی ادعا می‌کنند یک دستگاه «ذهن‌خوان» می‌سازند.

ماه گذشته ساوت چاینا‌مورنینگ‌پست گزارش داد که دانشمندان این کشور دستگاهی ساخته‌اند که می‌تواند با «خواندن ذهن»، مردی را که در حال تماشای فیلم‌های مستهجن است، تشخیص دهد.

دستگاه نمونه اولیه که در مجله اندازه‌گیری و ابزار دقیق توضیح داده شده است، براساس گزارش‌ها به سانسورهای اینترنتی چینی، با شناسایی امواج مغزی ناشی از محتوای ناپسند کمک می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی‌ نیوز، سال گذشته چین سیستم‌های تشخیص چهره و دوربین‌های هوش مصنوعی را روی مسلمانان اویغور در منطقه سین‌کیانگ آزمایش کرده بود، تا احساسات آنها را تشخیص دهد.

یک مهندس نرم‌افزار که ترجیح داده اسمش ناشناس بماند، در این خصوص گفته بود که: این سیستم‌ها را در ایستگاه‌های پلیس در منطقه نصب کرده‌اند و افزود که آنها «شبیه به یک دروغ‌یاب اما با فناوری بسیار پیشرفته‌تر» کار می‌کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]