40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان

اسپات مینی ، رباتی چهارپا با توانایی‌هایی شگفت‌انگیز

آینده علمی تخیلی که در آن ربات‌ها قادرند کارهایی که انسان‌ها و حیوانات انجام می‌دهند را انجام دهند، نزدیک‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. به همین دلیل نباید معرفی رباتی به نام اسپات مینی را از دست بدهید.

هم‌اکنون ربات‌ها توانستند در بسیاری از کشورهای دنیا خدمات زیادی را به انسان‌ها ارائه دهند. برای مثال در برخی فرودگاه‌ها، ربات‌ها به استقبال مسافران می‌آیند تا هم چمدان‌های آن‌ها را حمل کنند و هم راهنمایی‌شان کنند؛ در برخی رستوران‌ها، ربات‌ها مشغول به ارائه خدمات به مشتریان هستند؛ برخی از ربات‌ها در بخش خدمات مشتریان شرکت‌‎ها فعالیت می‌کنند و برخی هم به اتوماسیون در واحدهای تولیدی و کارخانجات کمک زیادی کرده‌اند.

ربات‌هایی که تولید می‌شوند مدام در حال پیشرفت و حرفه‌ای‌تر شدن هستند و هرکدام با کارهایی که توانایی انجام آن را دارند، انسان‌ها را به وجد می‌آورند. یکی از جدیدترین ربات‌هایی که ساخته شده، ربات اسپات مینی با قابلیت‌هایی شگفت‌انگیز است. این ربات توسط شرکت بوستون داینامیکس تولید شده و اولین بار با انتشار ویدئوهایی از آن در حال فعالیت در امور ساختمانی و بکسل کردن ماشین و غیره شهرت پیدا کرد.

اسپات مینی ۷۶ سانتی‌متر قد دارد و کارهایی مانند غلت زدن، گذاشتن ظرف‌های کثیف در سینک ظرفشویی، باز کردن درها و تحویل اشیاء به دست صاحبش کمترین کارهایی هستند که توانایی انجام آن‌‎ها را دارد.

یکی از قابلیت‌های ویژه اسپات مینی سرعت بالای آن است. این ربات می‌تواند مثل یک چیتا بتازد. استقامت اسپات مینی در دمای هوای نامساعد هم فوق‌العاده است و آزمایش آن برای راه رفتن و فعالیت کردن در دمای هوای زیر صفر و شرایط برفی یا دمای بالا، موفقیت‌آمیز بوده است. طبق ادعای بوستون داینامیکس، اسپات مینی توانایی حمل بار تا ۱۴ کیلوگرم، دویدن با سرعت ۱.۶ متر بر ثانیه و فعالیت در دمای بین منفی ۲۰ تا مثبت ۴۵ درجه سیلسیوس را دارد. پاهای این ربات سگ طوری طراحی شده که توانایی راه رفتن روی چمن، محیط‌های چرب، گرد‌و‌غبار، شیشه و غیره را دارد و حتی می‌تواند از پله‌ها هم بالا و پایین برود.

در این ویدئو ربات اسپات مینی معرفی و توانایی‌های او با جزئیات توضیح داده شده است.

انواع ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]