40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان

فیلم آموزش علوم داده – الگوریتم جنگل تصادفی در زبان R (درس ششم)

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند علم داده علم دنیای فرداست و افرادی که بتوانند آن را بیاموزند در هر کشوری که باشند، خیلی زود جذب بازار کار می‌شوند. همین توضیحات مختصر کافیست تا بسیاری از افراد به یادگیری علوم داده علاقه‌مند شوند. اما خیلی زود با مشکلی بزرگ مواجه می‌شوند و آن هم این است که عباراتی مانند الگوریتم جنگل تصادفی به گوششان می‌رسد و معنی آن را درک نمی‌کنند؛ وقتی هم بخواهند بیشتر درموردش یاد بگیرند، نمی‌دانند باید از کجا یادگیری را آغاز کنند.

به دلیل کمبود منابع آنلاین و این‌که بسیاری از آن‌ها به زبان‌های مختلف هستند، امکان مطالعات جانبی در این زمینه فراهم نیست. به همین دلیل تماشای ویدیوهای آموزشی می‌تواند راه مناسبی برای شروع یادگیری باشد و چه بهتر که ویدیو آموزشی به زبان قابل درک برای هر فرد باشد.

سایت هوشیو از مدتی قبل شروع به انتشار فیلم‌های آموزشی علوم داده کرده که در آن‌ها به طور مفصل درباره سرفصل‌های دیتا ساینس چیست، داده‌ها در زبان R، رگرسیون خطی ساده، الگوریتم درخت تصمیم و رگرسیون لجستیک توضیح داده شده است. در درس ششم به مبحث الگوریتم جنگل تصادفی در زبان R پرداخته شده است.

الگوریتم‌ ‌جنگل تصادفی در زبان R

یادگیری ماشین یکی از محبوب‌ترین فناوری‌ها در دنیای امروز است و به همین دلیل شرکت‌های بسیاری از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای حل مشکلات و مسائل تجاری خود استفاده می‌کنند. این الگوریتم‌ها عموماً در مسائل دسته‌بندی، رگرسیون و خوشه‌بندی به کار گرفته می‌شوند. از معروف‌ترین و محبوب‌ترین این الگوریتم‌ها می‌توان به رگرسیون خطی، رگرسیون لجستیک، درخت تصمیم، جنگل تصادفی، کِی-نزدیک‌ترین همسایه (KNN)، ماشین بردار پشتیبان (SVM) و غیره نام برد.

این الگوریتم یکی از مشتقات الگوریتم درخت تصمیم است و در حقیقت از چندین درخت تصمیم تشکیل می‌شود؛ به همین دلیل هم «جنگل» نامیده می‌شود.

در درس ششم به مباحث الگوریتم جنگل تصادفی چیست، ویژگی‌ها، سازوکار و کاربردهای الگوریتم جنگل تصادفی و مفاهیم الگوریتم دسته‌بندی جنگل تصادفی پرداخته شده و مثال کاربردی پیش‌بینی کیفیت سرکه با زبان R هم آورده شده است.

همچنین می‌توانید از طریق لینک زیر ویدیوهای مربوط به دروس دیگر را مشاهده کنید:

[button href=”https://hooshio.com/%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87/” type=”btn-default” size=”btn-lg”]ویدیوهای آموزش علوم داده[/button]

 

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]