40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رشد چشمگیر اندازه بازار هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷

رشد چشمگیر اندازه بازار هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷

بدون شک هوش مصنوعی را می‌توان محبوب‌ترین فناوری عصر حاضر دانست. براساس پیش‌بینی‌ها، اندازه‌ بازار هوش مصنوعی از ۹/۸۶ میلیارد دلار در سال جاری به ۴۰۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ خواهد رسید، و نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR)، ۲/۳۶ درصد را در این بازه‌ زمانی به خود اختصاص خواهد داد.

به گزارش هوشیو هوش مصنوعی را می‌توان به‌عنوان مفهومی بسیار فراگیر در نظر گرفت، که شاخه‌های متعدد داشته و بر تمامی جنبه‌های زندگی ما تأثیر می‌گذارد. مجموعه‌ها و سازمان‌ها در زمینه‌های گوناگونی هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند. این فناوری امکان جمع‌آوری، پیش‌بینی و تحلیل لحظه‌ای داده‌ها را برای ما امکان‌پذیر کرده و به لطف آن توانستیم اطلاعات و بینش بی‌سابقه‌ای را در اختیار داشته باشیم.

عوامل محرک گسترش بازار هوش مصنوعی کدامند؟

کلان‌داده‌ها، نرم‌افزارها و خدمات ابری و دستیارهای مجازی هوشمند، سه محرک اصلی گسترش بازار هوش مصنوعی هستند. متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که این فناوری در سال ۲۰۵۰، قادر به انجام تمامی کارهایی خواهد بود، که در حال حاضر به دست انسان‌ها انجام می‌شود.

البته ناگفته نماند که ماشین‌های هوشمند در‌حال‌حاضر نیز نقش چشمگیری در عملیات‌ روزمره صنایع بزرگ و بحرانی ایفا می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، عرصه‌ امنیت اطلاعات که همواره از کمبود سرمایه‌ انسانی در رنج بوده است، اکنون از راهکارهای نسل ‌اول هوش مصنوعی بهره‌ می‌برد. این راهکارها برای حجم زیادی از داده‌ها ارزش‌آفرینی کرده و قابلیت تشخیص تهدیدها را ارتقاء می‌بخشند.

عوامل محرک گسترش بازار هوش مصنوعی کدامند؟

در بررسی سیر تحولی این فناوری ارزشمند مشاهده می‌کنیم که، نرخ پیشرفت و توسعه در حوزه‌ هوش مصنوعی از الگوی پیوسته و پیش‌بینی‌پذیری پیروی نکرده و ما از زمان ظهور این فناوری تا به امروز، شاهد پیشرفت‌های شگرف آن در تمامی زمینه‌ها بوده‌ایم.

البته می‌توان بخشی از رشد بازار هوش مصنوعی را به افزایش قابل‌ملاحظه‌ سوانح امنیت سایبری و حملات باج‌افزار در جهان نسبت داد. گذشته از تمامی این موارد، طی همه‌گیری ویروس کرونا در سال‌های اخیر، کسب‌وکارها بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های تعاملی، پشتیبانی از تصمیم‌گیری و موتورهای پیشنهادگر لحظه‌ای نیاز پیدا کرده‌اند. تمامی این قابلیت‌ها و هزاران مورد دیگر، تماما به فناوری هوش مصنوعی وابسته هستند، به همین دلیل هم افزایش اندازه‌ بازار هوش مصنوعی امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

در این میان پیش‌بینی‌ها حاکی از آن هستند که، بازار آمریکای شمالی بیشترین سهم این بازار را در اختیار خود خواهد داشت. در‌واقع این منطقه بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات هوش مصنوعی و پیشگامان هوش مصنوعی را در خود جای خواهد داد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]