Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 اولین سفر ربات انسان‌نمای هندی به فضا

اولین سفر ربات انسان‌نمای هندی به فضا

هند در ماه‌های اخیر سفرهای تعیین‌کننده‌ای را برای اولین بار به فضا خواهد داشت. مأموریت‌های «گاگانیان» و «ویومترا» مهم‌ترین اتفاقات مورد بحث هستند که در برنامه وزارت علم و فناوری هند قرار دارند. «گاگانیان» نام اولین سفر انسانی تاریخ هوا و فضای هند است که به‌زودی و در سال ۲۰۲۵ اتفاق خواهد افتاد. اما خبر جذاب‌تر، سفر فضایی ویومتراست. هند قصد دارد قبل از سفر مهم گاگانیان، یک ربات انسان‌نمای فضانورد به اسم ویومیترا را در مأموریتی ویژه به فضا بفرستد.

ربات زن فضانورد “ویومیترا” قبل از مأموریت فضایی «گاگانیان» که اولین پرواز فضایی انسانی هند خواهد بود، برای انجام مأموریتی به فضا فرستاده می‌شود. وزیر علم و فناوری هندوستان، جیتندرا سینگ، این خبر را در مصاحبه با رسانه‌‌های شهر دهلی در روز یکشنبه بیان کرد. او گفت: انجام “مأموریت بدون سرنشین ویومیترا” برای سه ماهه سوم ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده؛ این در حالی است که مأموریت انسانی “گاگانیان” پس از سفر ویومیترا و برای سال آینده یعنی ۲۰۲۵ در نظر گرفته شده است.

اولین سفر ربات انسان‌نمای هندی به فضا

او همچنین توضیح داد که ویومیترا نامی است که از دو کلمه سانسکریت به نام “ویوما” (به معنی فضا) و “میترا” (به معنی دوست) تشکیل شده است؛ در واقع معنای نام این روبات “علاقه‌مند به فضا” یا “دوست‌دار فضا” است. این ربات فضانورد که با ظاهر زنانه توسعه داده شده، توانایی‌های جالبی دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به توانایی نظارت بر پارامترهای ماژول اشاره کرد. همچنین این روبات، توانایی ادراک پیام‌های انسان و واکنش به آن‌ها را دارد. قرار است ربات فضانورد هندی، شرایط انسان را در فضا شبیه‌سازی کند و مأموریت حمایت از حیات را عملی کند. ربات ویومیترا می‌تواند ‌ وظایفی مانند کار کردن با شش پنل را به عهده گرفته و به سوالات ارسالی انسان پاسخ دهد.

در حالی که سفر بدون سرنشین ربات ویومیترا امسال به ‌ وقوع می‌پیوندد، سفر انسانی “گاگانیان” در سال آینده به فضا پرتاب خواهد شد. طی مأموریت  گاگانیان، خدمۀ این سفر فضایی به مدار ۴۰۰ کیلومتری زمین فرستاده شده و پس از سه روز، به زمین بازمی‌گردند و با فرود امن روی آب‌های اقیانوس هند به سفر خود پایان می‌دهند. در این سفر فضایی ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی از جمله سنجش ماژول و کاهش سرعت فضاپیما در ارتفاعات بالا سنجیده خواهد شد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.