40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 اینتل از اولین پردازنده‌های رایانه شخصی خود با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد

اینتل از اولین پردازنده‌های رایانه شخصی خود با قابلیت هوش مصنوعی رونمایی کرد

اینتل اعلام کرده است که تراشه‌های کامپیوتری جدیدی به نام Meteor Lake را تا پایان سال روانه بازار خواهد کرد. این تراشه‌ها اولین پردازنده‌های رایانه شخصی اینتل با پردازنده‌های عصبی اختصاصی برای یادگیری ماشین هستند. Meteor Lake امکان استفاده از ویژگی‌های هوش مصنوعی را در رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌های شخصی مصرف‌کنندگان فراهم می‌آورد و این فناوری را برای افراد بیشتری در دسترس قرار می‌دهد.

به گزارش هوشیو، پردازنده آتی Meteor Lake اینتل دارای پردازنده‌های عصبی پیشرفته‌ای است که به طور خاص برای یادگیری ماشینی طراحی شده‌اند.

این شرکت در جریان گزارش درآمدی سه ماهه دوم خود فاش کرد که تراشه‌های رایانه‌ای مجهز به هوش مصنوعی‌اش، در سه ماهه سوم سال برای فروش در دسترس خواهند بود.

پردازنده‌های رایانه شخصی خود با قابلیت هوش مصنوعی

Meteor Lake  چیست؟

Meteor Lake نام پردازنده‌های کامپیوتری نسل بعدی اینتل است که برای رایانه‌های رومیزی معمولی طراحی شده. این نسخه، نسل چهاردهمین پردازنده‌های این شرکت هستند و قرار است جایگزین پردازنده‌های نسل سیزدهم Raptor Lake که در سال گذشته منتشر شد، شوند. انتظار می‎رود پردازنده‎های جدید پیشرفت‌های قابل‌توجهی در سرعت و عملکرد محاسباتی به ارمغان ‌آورند.

 Meteor Lake نوعی طراحی تراشه کامپیوتری است که سیستم روی تراشه (SoC) نامیده می‌شود. یک تراشه SoC از چند تراشه کوچک تشکیل شده که مانند چرخ دنده‌های یک ساعت با هم کار می‌کنند تا یک دستگاه را تغذیه کنند.

این اولین موتور اختصاصی هوش مصنوعی اینتل است که مستقیماً در پردازنده‌ای SoC ادغام شده است، با ارائه درآمد سه ماهه دوم این شرکت، Meteor Lake را به عنوان «هوش مصنوعی در مقیاس رایانه شخصی» بازاریابی می‌کند.

در رویداد بیلد ۲۰۲۳، مایکروسافت و اینتل همکاری جدیدی را برای «توسعه هوش مصنوعی در محاسبات شخصی» اعلام کردند. این دو غول فناوری از تراشه آینده اینتل؛ Meteor Lake، در طول این رویداد رونمایی کردند. تلاش مشترک بین دو این شرکت در چند سال آینده بر تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی در رایانه‌های شخصی متمرکز خواهد بود.

شایعاتی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، مبنی بر اینکه پردازنده جدید Meteor Lake می‌تواند از سیستم عامل ویندوز ۱۲ پشتیبانی کند. اما هنوز مشخص نیست که آیا Meteor Lake واقعاً می‌تواند از این سیستم‌عامل پشتیبانی کند یا خیر؟

هرچند هنوز مشخصات دقیق Meteor Lake منتشر نشده است، اما آنچه مشخص است این است که Meteor Lake با استفاده از فرایند جدیدی به نام اینتل ۴ ساخته خواهد شد. این فرایند جدید از طراحی ۷ نانومتری استفاده می‌‌کند که نسبت به اینتل ۷ قبلی که از فرایند ۱۰ نانومتری گیج‌کننده‌ای استفاده می‌کرد، بهبود‌یافته‌تر است.

در این میان، یکی از ویژگی‌های کلیدی پردازنده جدید، به احتمال زیاد تمرکز آن بر هوش مصنوعی است، زیرا دارای بخش ویژه‌ای به نام پردازنده عصبی است که می‌تواند وظایف مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را انجام دهد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]