40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 این دختر ۱۶ساله، مؤسس یک استارتاپ ۱۲ میلیون دلاری در زمینه هوش مصنوعی است

استارتاپ هوش مصنوعی

این دختر ۱۶ساله، مؤسس یک استارتاپ ۱۲ میلیون دلاری در زمینه هوش مصنوعی است

از زمان ظهور هوش مصنوعی تا به امروز، این فناوری الهام‌بخش مبتکران و کارآفرینان زیادی بوده و استارتاپ‌های گوناگونی بر اساس این ایده پایه‌ریزی شده‌اند. یکی از این نوآوران جوان، پرانجلی آواستی (Pranjali Awasthi) از هندوستان است که توانسته با تأسیس استارتاپ Delv.AI، نظر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند و بودجه‌ای معادل ۴۵۰ هزار دلار را به کسب‌وکار خود اختصاص بدهد. با جذب این سرمایه، ارزش استارتاپ او به رقم ۱۲ میلیون دلار رسید.

هفته فناوری میامی، هرساله میزبان ایده‌پردازان و کسب‌وکارهای نوپایی است که سعی دارند از طریق ارائه ایده‌های نوآورانه، سرمایه موردنیاز برای توسعه فعالیت خود را فراهم کنند. ایده آواستی برای بهبود فرایند‌های استخراج داده و خلاصه‌سازی متون، از جمله طرح‌های منتخبی بود که سرمایه‌گذاران را مجاب کرد تا بر روی آینده درخشان استارتاپ او یا همان Delv.AI سرمایه‌گذاری کنند. او که حال مدیریت یک تیم ۱۰ نفره از متخصصان را بر عهده دارد، از پدرش به‌عنوان الهام‌بخش خود در مسیر کارآفرینی‌اش یاد می‌کند.

آواستی از سنین پایین، علاقه وصف‌ناپذیر خود به تکنولوژی را بروز داد و با حمایت‌های پدرش، یادگیری برنامه‌نویسی را از سن ۷ سالگی آغاز کرد. پس از آن، در سن ۱۳ سالگی این امکان برای او فراهم شد که در آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه فلوریدا به‌عنوان کارآموز فعالیت کند و همین موضوع، زمینه را برای فعالیت‌های کارآفرینی او فراهم کرد. او در زمان همه‌گیری ویروس کرونا، به یادگیری پروژه‌های Machin Learning پرداخت و پس از مطالعه نسخه بتای ChatGPT-3، ایده استارتاپ خود را پرورش داد. او سپس ایده خود را با یک شتاب‌دهنده فعال در زمینه توسعه استارتاپ‌های هوش مصنوعی در میان گذاشت و توانست با راه‌اندازی نسخه آزمایشی Delv.AI در پلتفرم Product Hunt، به موفقیتی استثنایی دست پیدا کند.

این جوان نخبه درباره استارتاپش توضیح می‌دهد: «هدف اصلی Delv.AI، کمک به محققان برای دسترسی مؤثر به اطلاعات خاص در دنیای محتواهای آنلاین است. این فضا به شکل روزافزونی در حال گسترش است و خوشبختانه برنامه شتاب‌دهی توانست نقش مهمی در روند جذب سرمایه من ایفا کند.»

هرچند که والدین آواستی برای برنامه‌های تحصیلی ارزش ویژه‌ای قائل‌اند؛ اما او تصمیم دارد برنامه‌های دانشگاهی خود را برای مسئولیت‌های فعلی خود به تعویق بیندازد و در حال حاضر، توسعه شرکتش را در اولویت اول قرار بدهد. او که در حال حاضر در رأس تیم کوچک خود قرار دارد، بر فعالیت‌های مختلف Delv.AI از جمله کدنویسی، عملیات توسعه، خدمات مشتریان و… نظارت می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]