40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بایدو غول جستجوی چینی، برای رقابت با  ChatGPT به میدان آمد

بایدو غول جستجوی چینی، برای رقابت با  ChatGPT به میدان آمد

به گفته یکی از افراد آگاه، غول جستجوی چینی با نام بایدو قصد دارد یک سرویس چت‌بات هوش مصنوعی مشابه ChatGPT OpenAI را راه‌اندازی نماید، این احتمالاً برجسته‌ترین ورود چین در رقابتی است که پدیده فناوری آن را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است.

به‌گزارش هوشیو، این شخص گفت:«بزرگترین شرکت موتور جستجوی چین قصد دارد در ماه مارس، یک برنامه کاربردی به سبک ChatGPT را معرفی کند.» این ابزار که نام آن هنوز مشخص نشده، در سرویس‌های جستجوی اصلی شرکت تعبیه می‌شود، و به کاربران اجازه می‌دهد تا نتایج جستجوی سبک مکالمه‌ای خود را بسیار شبیه به پلتفرم محبوب OpenAI دریافت کنند.

پس از گزارش بلومبرگ، سهام این شرکت تا ۵.۸ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش روزانه در تقریباً چهار هفته گذشته بود.

بایدو در تلاشی چند‌ساله، میلیاردها دلار را صرف تحقیق‌و‌توسعه فناوری هوش مصنوعی کرده، تا از تمرکز فعلی خود بر بازاریابی آنلاین فراتر رود. سیستم Ernie آن‌ها، یک مدل یادگیری ماشینی در مقیاس بزرگ است که طی چندین سال بر روی داده‌ها آموزش دیده. این مدل پایه و اساس ابزار آتی آن‌ها که مشابه ChatGPT است را تشکیل خواهد داد. یکی از نمایندگان بایدو از اظهارنظر در مورد این موضوع خودداری کرد.

Chinese search

ChatGPT، ابزار هوش مصنوعی OpenAI، از زمان عرضه عمومی خود در ماه نوامبر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این چت‌بات  در عرض چند روز بیش از یک میلیون کاربر جمع‌آوری کرده و بحث‌های مفصلی در‌خصوص نقش هوش مصنوعی در مدارس، ادارات و خانه‌ها به راه انداخته است. شرکت‌هایی از‌جمله Microsoft Corp، میلیاردها دلار برای توسعه برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در‌حالی‌که سایر شرکت‌ها از تبلیغات برای جمع‌آوری سرمایه استفاده می‌کنند. سهام Buzzfeed Inc اخیراً پس از اعلام برنامه‌های خود برای گنجاندن ChatGPT در محتوای خود بیش‌از دو برابر شد.

Baidu، Alibaba Group Holding Ltd، Tencent Holdings Ltd و ByteDance Ltd چهار غول فناوری چینی هستند که بر اینترنت این کشور تسلط دارند. موتور جستجوی بایدو، پس از عقب‌افتادن از رقبای بزرگ‌تر خود در عرصه‌هایی مانند تبلیغات موبایلی، ویدئو و رسانه‌های اجتماعی، در تلاش است تا رشد خود را در زمینه موبایل احیا کند. جدا از تحقیق در زمینه هوش مصنوعی، این غول جستجو اکنون در‌حال توسعه فناوری رانندگی خودکار نیز هست.

رابین لی، مدیر اجرایی بایدو طی یک سخنرانی در ماه دسامبر، از ChatGPT به‌عنوان نمونه‌ای از فناوری استفاده کرد تا نشان دهد چگونه این غول فناوری می‌تواند در یک زمینه خاص پیشتاز باشد.

وی گفت: «من بسیار خوشحالم که فناوری که هر روز در حال بررسی آن هستیم می‌تواند توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند، این کار آسانی نیست.» او هشدار داد که تجاری‌سازی هوش مصنوعی مولد با تبدیل آن به یک “محصول مورد‌نیاز همه” می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

به‌غیر از Baidu، چندین استارتاپ چینی نیز در‌حال بررسی هوش مصنوعی مولد هستند و سرمایه‌گذارانی مانند Sequoia و Sinovation Ventures را جذب کرده‌اند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]