40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 با پروژه IDX گوگل توسعه‌دهندگان می‎توانند برنامه‌ها را مستقیماً در مرورگر خود بسازند

با پروژه IDX گوگل توسعه‌دهندگان می‎توانند برنامه‌ها را مستقیماً در مرورگر خود بسازند

گوگل از یک پلتفرم توسعه‌دهنده آزمایشی جدید به نام Project IDX رونمایی کرده است. هدف گوگل از این اقدام به چالش کشیدن VS Code مایکروسافت است تا از این طریق به توسعه‌دهندگان ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد اپلیکیشن کمک نماید. IDX یک فضای کاری مبتنی بر ابر را با ابزارهای کمکی کدنویسی هوش مصنوعی ترکیب می‌کند، تا توسعه برنامه را ساده‌تر سازد.

به گزارش هوشیو، گوگل یک پلتفرم آنلاین جدید به نام Project IDX ایجاد کرده است که ابزارهایی را برای ساخت و کدنویسی سریع‌تر هوش مصنوعی از طریق یک فضای کاری جدید مبتنی بر وب در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

پروژه IDX

هدف این ابتکار آزمایشی جدید، دسترسی توسعه‌دهندگان به کل فرایند گردش کار توسعه اپلیکیشن از طریق ابر است. توسعه‌دهندگان می‎توانند در فضای کاری مستقیماً از مرورگرهای خود استفاده کنند و حتی می‎توانند از GitHub به برنامه‎های موجود دسترسی داشته باشند و و توسعه برنامه را راحت تر از همیشه انجام دهند.

Project IDX در چندین پلت‌فرم و فریم ورک از جمله Angular ،Next.js ،React ،Svelte و Flutter کار می‎کند. این شرکت گفته که پشتیبانی از Python and Go نیز به‎زودی ارائه می‌شود.

گوگل با IDX ، در حال رقابت با Visual Studio Code مایکروسافت است که یک پلتفرم توسعه‌ای محبوب به شمار می‌رود. گوگل در نظر دارد تا از این طریق توسعه‌دهندگان بیشتری را جذب کند و سهم بیشتری از این بازار را به دست آورد.

مایکروسافت و گوگل از ابتدای سال جاری تاکنون در جنبه‌های مختلف هوش مصنوعی یکدیگر را به چالش کشیده‌اند و معرفی پلتفرم توسعه‌ای جدید نمی‌تواند اتفاق متفاوتی در این میان باشد.

هنگام ساخت باProject IDX، کاربران می‌توانند پیش‎نمایش برنامه‎های خود را به گونه‏ای مشاهده کنند که گویی کاربران‌شان آن برنامه‌ها را می‌بینند. گوگل اعلام کرده که قصد دارد از پیش‌نمایش‌های وب چند مرورگر داخلی، شبیه‌سازهای اندروید و شبیه‌سازهای iOS برای این منظور پشتیبانی نماید.

IDX همچنین به کاربران امکان دسترسی به Codey را می‌دهد، یک مدل هوش مصنوعی پایه که بر روی مدل پرچمدار هوش مصنوعی گوگل به نام  PalM 2 ساخته شده است. Codey بر روی کد آموزش دیده، این پلتفرم دارای یک تکمیل کد هوشمند، ربات چت کمکی و دستورات کد متنی است که به کاربران امکان می‌دهد از دستورات زبان طبیعی ساده‌ای مانند «توضیح این کد»  برای تعامل با آن استفاده نمایند.

 Google ،Project IDX را به‌عنوان روشی برای کاهش پیچیدگی توسعه نرم‌افزار در نظر می‌گیرد و هدف این پروژه آزمایشی «ایجاد یک گردش کار بهتر برای ساخت، ارسال و مدیریت برنامه‌ها» است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]