40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برنامه هوشمند تبدیل عکس به انیمه Tencent با حاشیه‌های نژادپرستانه روبه‌رو شد

برنامه هوشمند تبدیل عکس به انیمه Tencent با حاشیه‌های نژادپرستانه روبه‌رو شد

مدت زمان زیادی از عرضه هوش مصنوعی تبدیل عکس به انیمه Tencent نمی‌گذرد، اما همین مدت کوتاه هم کافی بود تا این سرویس به یکی از پرمخاطب‌ترین مباحث شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود؛ اما در کنار این استقبال گسترده، ضعف الگوریتم این برنامه که موجب ایجاد تصاویر نژادپرستانه شده، موجی از انتقادات را برانگیخته است.

Tencent

سرویس Different Dimension Me که تحت برنامه QQ عرضه شده است، تعدادی از عکس‌های کاربران را دریافت می‌کند و با استفاده از هوش مصنوعی، تصویری به سبک انیمه‌های ژاپنی خلق می‌کند. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد که با دیدن تصاویر کارتونی خود سرگرم شوند و این تصاویر را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. سرویس DDM در ابتدا برای مخاطبان چینی در دسترس قرار گرفت اما استقبال از این سرویس، فراتر از انتظار Tencent بود. این باعث شد که میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به‌صورت همزمان به برنامه QQ هجوم بیاورند و سرورهای این برنامه را با مشکلات جدی مواجه کنند. این باعث شد که تیم فنی QQ ورود کاربران خارجی به این اپلیکیشن را محدود کنند و در حال حاضر، افراد خارج از چین که قصد استفاده از این برنامه را دارند، با پیام خطا هنگام ورود مواجه می‌شوند.

اما مشکلات سرور تنها چالش پیش‌ روی Tencent نیست. این‌طور که به نظر می‌رسد، سرویس DDM پیش‌بینی آن را نمی‌کرد که این برنامه در سراسر دنیا محبوب شود و افراد رنگین‌پوست، دارای معلولیت جسمی و… از آن استفاده کنند. به همین خاطر الگوریتم‌های هوش مصنوعی این سرویس، ایرادات فاحشی در تبدیل عکس این دسته از افراد به تصاویر انیمه‌ای دارد. DDM از زبان انگلیسی پشتیبانی نمی‌کند و تمامی دستورالعمل‌های مرتبط با آن به زبان چینی نگارش شده است. از همین رو، کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به آموزش و شرح کار این اپلیکیشن پرداختند.

برنامه هوشمند تبدیل عکس به انیمه Tencent

بیشترین انتقادات به این برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی از جانب جامعه رنگین‌پوستان است. الگوریتم‌های این برنامه مشکلات گاه توهین‌آمیزی در تبدیل تصاویر افراد سیاه‌پوست به انیمه دارد. تبدیل موی فر سیاه‌پوستان به کلاه، تبدیل آنها به حیوانات و تغییر رنگ پوست آنها به سفید، موجی از خشم و انتقادات را روانه شرکت Tencent کرد.

سیستم تولید تصویر به‌وسیله متن و یا تبدیل تصویر به انیمیشن توسط هوش مصنوعی، در ابتدای راه خود هستند و می‌توان گفت تمامی سرویس‌های ازاین‌دست در فاز آزمایشی قرار دارند و تلاش می‌کنند که روزبه‌روز به تکامل نزدیک‌تر شوند. بازار این برنامه‌ها به‌شدت درحال رشد است و پیش‌بینی می‌شود تا پنج‌سال آینده، ۱۰ الی ۳۰ درصد از محتوای تولیدشده در فضای اینترنت توسط هوش مصنوعی تولید شود. این سهل‌انگاری Tencent می‌تواند زنگ خطری باشد برای دیگر توسعه‌دهنده‌های هوش مصنوعی تا الگوریتم‌های سرویس خود را با دقت و حساسیت بیشتری طراحی کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]