40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 برگزاری نمایشگاه مُد هنگ‌کنگ با لباس‌هایی که با هوش مصنوعی طراحی شده‌اند

برگزاری نمایشگاه مُد هنگ‌کنگ با لباس‌هایی که با هوش مصنوعی طراحی شده‌اند

در سال ۲۰۲۲، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی عرصه هنر بودیم. از تصاویر گرافیکی و نقاشی گرفته تا نگارش متون ادبیاتی و حتی سرودن شعر، تنها بخشی از فعالیت‌های هنری بودند که تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار گرفتند. به نظر می‌رسد که این‌بار نوبت صنعت مد و لباس است که میزبان ربات‌های هوشمند باشد و بخشی از فرایند طراحی پوشاک را به دست بگیرد.

در رویداد Fashion X AI که به‌تازگی در هنگ‌کنگ برگزار شد، شاهد آخرین دستاوردهای طراحان عرصه مد و پوشاک بودیم که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند. یکی از ابزارهایی که مورد توجه بسیاری از طراحان مد و پوشاک قرار گرفته، دستیار طراحی تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی آیدا (AiDA) است. این نرم‌افزار توسط جمعی از دانشجویان دکترا و اساتید دانشگاه مستقر در هنگ‌کنگ توسعه یافته و این امکان را برای طراحان فراهم می‌کند که طرح‌های خلاقانه‌ای را ایجاد و با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

طراحی لباس با کمک هوش مصنوعی

سینتا تسه، یکی از شرکت‌کنندگان نمایشگاه Fashion X AI در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «در این نمایشگاه شاهد آینده صنعت مد هستیم. ما در اینجا شاهد طرح‌هایی بودیم که از موجودات فضایی(alien) الگوبرداری شده‌اند و این از نظر من بسیار هیجان‌انگیز است.»

مجموعه لباس‌هایی که با الهام از بیگانگان طراحی شده‌اند، به‌طور کامل توسط سیستم AiDA خلق شده‌است. مدیرعامل شرکت توسعه‌دهنده این نرم‌افزار،Calvin Wong، می‌گوید: «این نرم‌افزار، با این هدف توسعه یافته‌است که به‌عنوان ابزار پشتیبانی طراحان مورد استفاده قرار بگیرد. AiDA دستیاری است که به طراحان مد کمک می‌کند که با یکدیگر در ارتباط باشند و ایده‌های خود را باهم به اشتراک بگذارند. این سیستم از فناوری‌های هوش مصنوعی مانند تشخیص تصویر، کدگذاری و خلق تصویر بهره می‌برد. طراحان مد می‌توانند پالت رنگی و طرح پیش‌نویس خود را در اختیار نرم‌افزار قرار دهند و باقی کارها را به AiDA بسپارند تا استعداد‌ خود را به نمایش بگذارد. این سیستم می‌تواند ده‌ها الگوی لباس را در عرض چند ثانیه تولید کند و باعث می‌شود که در وقت طراحان صرفه‌جویی شود.

مانتین یام، طراح لباس هنگ‌کنگی در رابطه با AiDA می‌گوید: «من در ۶ ماه گذشته از این نرم‌افزار استفاده کرده‌ام و نه‌تنها در وقت من صرفه‌جویی شد، بلکه این نرم‌افزار ایده‌های بسیار خوبی را در اختیار من گذاشت. رابطه من با AiDA مانند یک رابطه عاشقانه است. من به‌مرور با او آشنا شدم و او هم به‌تدریج با الگوها و طرح‌ها من آشنا شد. باتوجه‌به سبک من، این سیستم طرح‌هایی را به من ارائه می‌کند که شاید هرگز به آن فکر نکرده باشم. به نظر من، ما درحال ایجاد یک رابطه بلندمدت هستیم.»

سیستم هوش مصنوعی AiDA با افتتاح نمایشگاه Fashion X AI به‌صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و درحال‌حاضر، طراحان مد اروپایی، آسیایی و اقیانوسیه می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]