40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بزرگترین شرکت هوش مصنوعی ایران؛ مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت

بزرگترین شرکت هوش مصنوعی ایران؛ مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران و یکی از ۵ شرکت برتر خاور‌میانه در این زمینه، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را با رصد و مطالعه فرصت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی در بازار ‌ایران و جهان و بررسی شرکت‌ها و سیاست‌های موفق در ‌این حوزه آغاز کرد.

پارت دانش‌‎بنیان به پشتوانه هزار نفر سرمایه انسانی که از این تعداد بیش از ۱۵۰ نفر متخصص هوش مصنوعی هستند و با هدف تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌‎ترین و پیشروترین بازیگران هوش مصنوعی در جهان به کارش ادامه می‌دهد و تاکنون اقدام به تشکیل چهار تیم بینایی ماشین، پردازش زبان طبیعی، پردازش گفتار و داده‌کاوی کرده است تا کارآمدترین سرویس‌ها و محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد. مشتریان پارت را طیف وسیع و متنوعی از سازمان‌ها، استارتاپ‌ها، برنامه‌نویسان و مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.


مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت در یک نگاه

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت


محصولات برتر بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران

شهاب؛ شبکه هوشمند ابری

نیاز به زیرساخت‌هایی با توان پردازشی بالا و هزینه‌های خرید و نگهداری آن‌ها از جمله چالش‌های ورود به بازار هوش مصنوعی در ایران است که شبکه هوشمند ابری شهاب با توان پردازشی بالا در پی حل آن برآمده است. زیرساخت پردازشی ابری به عنوان خدمت(IaaS) و سکوی ابری ارائه سرویس‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین(PaaS) بخش‌های مختلف شهاب را تشکیل داده است. پایداری، امنیت بالا و بومی بودن از جمله مزایای رقابتی شهاب محسوب می‌شود که این ویژگی‌ها در سطح کلان و به‌منظور استفاده در سازمان‌های امنیتی از اهمیت بسیاری برخوردارند.

سایت شهاب

 

سهاب؛ سرویس‌های هوشمند ابری

سهاب بازارچه‌ ابری ایمن و سریع است که سرویس‌های ابری هوش مصنوعی را برای ساخت و عرضه‌ محصولات در اختیار شرکت‌ها، استارت‌آپ‌ها و برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. در این بازارچه با تمرکز بر‌ ایجاد فضای ابری تاکنون بیش از ۱۰۰ سرویس‌ هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، ارائه شده و به این تعداد اضافه خواهد شد. سهاب علاوه بر‌ امکان استفاده از سرویس‌های توسعه داده‌شده برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها، بستری را برای توسعه سرویس‌های هوش مصنوعی در اختیار تمام توسعه‌دهندگان و کسب‌وکار‌ها قرار می‌دهد. برنامه‌نویسان و متخصصان هوش مصنوعی می‌توانند با توسعه کدهای خود در محیط سکوی ابری شهاب و بارگذاری و اجرای آن‌ها در سهاب به‌صورت API در دسته‌بندی‌های مختلف بینایی ماشین، پردازش گفتار، پردازش زبان طبیعی و داده کاوی، آماده ارائه آن‌ها به کسب‌و‌کارها باشند. مزیت رقابتی سهاب این است که علاوه بر سایت دارای یک اپلیکیشن جامع متشکل از تمامی سرویس‌هاست که تجمیع آن‌ها کار تست و بررسی دموها را برای کاربران آن آسان کرده است. سهاب هدف‌گذاری بلندمدت خود را بازارهای خاورمیانه و جهانی قرار داده است.

سایت سهاب

 

فراشناسا؛ سامانه احراز هویت الکترونیکی

فراشناسا سامانه‌ای بیومتریک و مبتنی بر فناوری تشخیص چهره و صوت است که با قابلیت‌های گوناگون خود، امکان احراز هویت الکترونیکی را با امنیت و دقت بالا میسر کرده است. امکانات و امنیت بالایی که فراشناسا برای کاربران خود فراهم می‌کند، موجب شده است تا در بسیاری از مراکز دولتی و غیردولتی مورد استفاده قرار گیرد. سامانه فراشناسا با اتکا بر سرویس‌های متنوع خود، احراز هویت افراد را انجام می‌دهد. این سامانه با استفاده از تکنیک‌های منحصربه‌فرد از جمله تطبیق دقیق چهره، فناوری liveness، فناوری سنجش هوشیاری و فناوری تشخیص حالت دست، راه را بر هرگونه جعل هویت بسته است. بخش‌های اصلی این سامانه شامل احراز هویت تصویری، احراز هویت ویدیویی، احراز هویت صوتی و احراز هویت چندکاناله هستند.     

سایت فراشناسا

 

آی‌کوانت؛ سامانه معاملات الگوریتمی

بزرگ‌ترین شرکت هوش مصنوعی ایران با ادغام ابزارهای مالی و هوش مصنوعی، زیرساختی هوشمند را برای معامله‌گران مهیا کرده‌است. آی کوانت به عنوان زیرساخت معاملات‌الگوریتمی هدف خود را تسهیل در توسعه معاملات الگوریتمی قرار داده است. در این سامانه می‌توان ایده‌های معاملاتی را بر روی داده‌های گذشته تست کرد و گزارش‌های جامعی از بازدهی و ریسک استراتژی‌ها داشت. همچنین این سامانه استراتژی‌های خام و قابل تنظیمی را توسط هوش مصنوعی تولید کرده و در اختیار کاربران آی‌کوانت قرار می‌دهد. در واقع کاربرانی که به تکنیک‌های هوش مصنوعی تسلط چندانی ندارند، می‌توانند با تنظیم پارامتر الگوریتم‌های آموزش داده شده و آماده در سامانه، از آن‌ها در استراتژی معاملاتی خود استفاده کنند. ابزارهای مرتبط با فیلترکردن سهام، ابزارهای طراحی استراتژی و بک‌تست و شرطی روی سهام از جمله ابزارهای به ارائه شده در آی‌کوانت محسوب می‌شوند.

سایت آی‌کوانت

 

آواشو؛ خوانش‌گر هوشمند متون

آواشو که یکی از برجسته‌ترین محصولات بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران است، یک راهکار مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق است که می‌تواند در نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها نیز استفاده شود. وب‌سرویس هوشمند آواشو با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیچیده زبانی و پهنای وسیعی از داده‌ها، متن‌های فارسی را می‌خواند و آن‌ها را به گفتار روان و طبیعی بازگو می‌کند. سرویس آواشو به هر توسعه‌دهنده‌ای این فرصت را می‌‎دهد تا امکانات برنامه خود را گسترش و نسخه ارتقایافته و هوشمند محصول خود را ارائه دهد.

سایت آواشو

 

آوانگار؛ نگارش‌گر هوشمند گفتار

هوش مصنوعی روز‌به‌روز خدمات متنوعی را در اختیار ما قرار می‌دهد و نیازهای گوناگون ما در هر حوزه‌ای به کمک این فناوری در حال برآورده‌شدن است. سرویس تبدیل صوت به متن فارسی از آن دسته خدماتی است که با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی برای بهبود رابط کاربری و ایجاد سهولت بیشتر برای فارسی‌زبانان توسعه داده‌شده و همچنین به صورت یک وب‌سرویس قابل ادغام با نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هاست.

سایت آوانگار

 

نویسه‌نگار؛ تبدیل‌گر هوشمند نگاره به متن

نویسه‌نگار به عنوان یکی از محصولات بسیار مفید بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران، یک راهکار مبتنی بر فناوری‌های هوش مصنوعی است که عملیات استخراج و تبدیل متون داخل تصاویر به نوشتار قابل ویرایش را با سرعت و دقتی بسیار بالا انجام می‌دهد. این سرویس می‌تواند روی پلتفرم‌های گوناگون نیز قرار گیرد و با حذف خطای انسانی عملیات استخراج متونی که در فرمت تصاویر وجود دارند را در کمترین زمان انجام دهد.

سایت نویسه‌نگار

 

دانابات؛ پاسخگوی هوشمند کسب‌و‌کارها

یکی از پرکاربردترین محصولات بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی در ایران دانابات است. دانابات ربات هوشمندی است که در فرایند اتوماسیون مرکز تماس و خدمات مشتریان شما می‌نشیند و تعاملات میان شما و مشتریان‌تان را تقویت می‌کند و به برند شما امکان می‌دهد به طور مداوم در دسترس و همیشه پاسخگو باشد.

سایت دانابات

 

کاوش‌یار؛ یاری‌گر هوشمند موتورهای جستجو

یکی از محصولات مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت به عنوان بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران کاوش‌یار است که با بهره‌گیری از فناوری بینایی ماشین و پردازش زبان طبیعی کسب‌و‌کار شما را به سریع‌ترین و دقیق‌ترین سرویس جستجوی معنایی و تصویری مجهز می‌کند.

سایت کاوش‌یار

 

ویراپارت؛ ویراستار هوشمند زبان فارسی

ویراپارت یک سرویس تصحیح و ویرایش اشتباهات موجود در متون است. این محصول مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت علاوه بر تصحیح اشتباهات املایی، نشانه‌های نگارشی و نیم‌فاصله‌ها را نیز اصلاح می‌کند. ویراپارت علاوه بر بازشناسی زبان‌های به‌کاررفته در متن، توانایی تشخیص کلمات نامناسب را نیز دارد. با این سرویس می‌توان ویرایش متون را به هوش مصنوعی سپرد.

سایت ویراپارت

 

هم‌آور؛ توصیه‌گر هوشمند پلتفرم شما

هم‌آور سیستم پیشنهادگر هوشمندی است که داده‌ها و رفتار مشتریان را تحلیل و بررسی می‌کند و با پیشنهادهایی که به کاربران ارائه می‌دهد، به رشد کسب‌و‌کارها و افزایش سودآوری کمک می‌کند.

با اضافه کردن این سرویس به هر اپلیکیشن و پلتفرمی، امکان بررسی ویژگی‌های رفتاری و روانی کاربران شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌شود. این رابط هوشمند با تحلیل علایق مشترک کاربران و بررسی ارتباطات میان گروه‌های مختلف، افراد جدیدی را به کاربر معرفی می‌کند.

سایت هم‌آور

 

پایبندی به مسئولیت‌های اجتماعی

فناوری هوش مصنوعی در دنیا با سرعت بسیار زیادی در حال پیشروی است و باعث ایجاد نیاز فزاینده به نیروی متخصص در این حوزه شده است. مرکز تحقیقات به عنوان بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران با درک این نیاز و با تاسیس کالج تخصصی هوش مصنوعی پارت اقدام به برگزاری دوره‌های رایگان هوش مصنوعی برای علاقه‌مندان این رشته کرده و از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از علاقمندان با استعداد در حوزه هوش مصنوعی را برای ورود به بازار کار آماده کرده است. تا کنون دوره های بسیاری از جمله یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، یادگیری تقویتی، هوش مصنوعی و شکارچی پایتون توسط متخصصان باتجربه هوش مصنوعی پارت برگزار شده است.

بازار هوش مصنوعی در دستان مرکز تحقیقات

بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران با رصد و مطالعه فرصت‌ها و چالش‌های هوش مصنوعی در بازار سعی در تحلیل درست و ارائه اطلاعات مفید به فعالان و سرمایه گذاران این حوزه داشته است. به همین منظور با تهیه کتاب بوم‌شناسی هوش مصنوعی که آخرین نسخه آن در تابستان ۹۹ منتشر شده و حاوی اطلاعات بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در این زمینه است، راهنمای خوبی برای مدیران کسب‌و‌کارها و سرمایه‌گذاران بازار هوش مصنوعی شده است.

مجموعه این فعالیت‌ها مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت را تبدیل به بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران کرده و باعث شده این مرکز با شعار «هوشمندسازی فرآیندهای زندگی» در زمینه هوش مصنوعی پیشرو باشد.

اطلاعات تماس مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت


میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]