40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 به‌روزرسانی جدید ChatGPT با قابلیت اجرای کد منتشر شد

به‌روزرسانی جدید ChatGPT با قابلیت اجرای کد منتشر شد

ChatGPT اکنون می‌تواند کد را اجرا کند، نه فقط آن را تولید نماید. این قابلیت به ChatGPT اجازه می‌دهد تا تجزیه‌و‌تحلیل و تجسم دقیق داده‌ها را بدون نیاز به نوشتن کد توسط کاربران انجام دهد. این قابلیت جدید، تجزیه‌و‌تحلیل و تجسم داده‌ها را سریع‌تر کرده و برای کاربرانی که تجربه‌ای در زمینه کدنویسی ندارند، در دسترس‌تر می‌سازد.

پروفسور وارتون ایتان مولیک، از این ویژگی برای ادغام، تمیز کردن و تجزیه‌و‌تحلیل دو مجموعه داده با کمک مفسر کد ChatGPT استفاده کرده است.

به گزارش هوشیو، ChatGPT مدت‌هاست که می‌تواند کد و متنی مشابه کد تولید نماید، اما تاکنون قادر به اجرای کد یا برنامه نبوده است. در این راستا، OpenAI از Code Interpreter رونمایی کرده که به ChatGPT توانایی اجرای کد را می‌دهد.

اگرچه ممکن است در ظاهر اینگونه به نظر برسد که این ابزار تنها برای توسعه‌دهندگان مفید است، اما در واقع Code Interpreter برای طیف وسیع‌تری از افراد که می‌خواهند تجزیه‌و‌تحلیل و تجسم داده‌ها را انجام دهند، اما دانش گسترده‌ای از کدنویسی ندارند نیز در دسترس و مفید است.

دنیس لیتون، معمار راه‌حل، در یک پست وبلاگ Medium نوشت: «این ابزار راه آسانی برای مدیریت مجموعه داده‌های بسیار بزرگتر فراهم می‌کند و می‌تواند توسط افرادی که تجربه کافی در کدنویسی ندارند، استفاده شود. این ابزار می‌تواند به کاربران کمک کند تا مستقیماً از داده‌های خود سؤال بپرسند.»

روزرسانی جدید ChatGPT

 لیتون در جواب این پرسش که «چرا این قابلیت مهم است؟» می‌گوید، زیرا به روشی ساده و در دسترس به کاربران اجازه می‌دهد از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند GPT در ترکیب با قابلیت‌های برنامه‌نویسی سنتی استفاده نمایند، بدون آنکه نیاز به نوشتن کد برنامه‌نویسی یا تنظیم محیطی برای آن داشته باشند. 

Code Interpreter چگونه کار می‌کند

OpenAI ابزار Code Interpreter داخلی خود را به عنوان یک افزونه برای مشترکین ChatGPT Plus، عرضه می‌کند.

با کمک این افزونه کاربران ممتاز می‌توانند کد پایتون را راحت‌تر بنویسند و اجرا نمایند. کاربران همچنین می‌توانند یک فایل آپلود کرده و تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها، ایجاد نمودارها، اصلاح فایل‌ها و حل مسائل ریاضی را از ChatGPT بخواهند.

فایل‌های آپلود شده در ChatGPT برای استفاده با Code Interpreter تنها در یک پنجره چت باقی می‌مانند. یعنی اگر فایلی را برای استفاده در یک صفحه ChatGPT آپلود کنید و سپس از آن پنجره چت خارج شوید، ChatGPT فایل را به طور خودکار حذف می‌کند. علاوه بر این، فایل‌هایی تا حجم ۱۰۰ مگابایت را می‌توان در ChatGPT Plus آپلود کرد.

ChatGPT  مجهز به یک ترمینال تعاملی نیست، بنابراین نمی‌تواند کدهایی را اجرا کند که شامل ورودی مستقیم کاربر هستند، به این معنی که توسعه‌دهندگان باید خروجی تولید شده توسط ChatGPT را گرفته و آن را در محیط پایتون محلی خود اجرا کنند، تا کد را به درستی اجرا نمایند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]