40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بیل گیتس از تفاوت‌های ایلان ماسک و استیو جابز می‌گوید

بیل گیتس از تفاوت‌های ایلان ماسک و استیو جابز می‌گوید

بیل گیتس بنیان‌گذار مایکروسافت فرصت دیدار و همکاری با غول‌های بزرگ فناوری، از جمله بنیان‌گذار فقید اپل، استیو جابز را داشته است. در مصاحبه‌ای که او اخیراً با بلومبرگ انجام داده از گیتس سؤال شد که با توجه به پیشرفت‌های شرکت‌های تسلا و اسپیس‌ایکس در ماشین‌های الکتریکی و موشک‌های قابل پرتاب مجدد، آیا ایلان ماسک می‌تواند “استیو جابز بعدی” باشد؟

گیتس در این مصاحبه که هفته گذشته منتشر شد به بلومبرگ گفت: “اگر این افراد را شخصاً بشناسید متوجه می‌شوید که این نوع ساده‌سازی عجیب به نظر می‌رسد.” گیتس گفت تفاوت‌های اساسی بین نحوه کار ماسک و جابز وجود دارد.  “ماسک بیشتر یک مهندس عملیاتی است و استیو در طراحی، انتخاب افراد و بازاریابی نابغه بود. به هرحال امکان ندارد شما وارد یک اتاق شوید و آن‌ها را با یکدیگر اشتباه بگیرید!” درواقع ، ماسک اغلب در مورد برنامه سختگیرانه‌ی خود و رویکرد عملی‌اش صحبت می‌کند. به‌عنوان مثال، در یک کنفرانس خبری در نوامبر۲۰۱۷، ماسک گفت که او تمام ساعات را در کارخانه تسلا می‌گذراند، حتی روی زمین می‌خوابد و از دوش گرفتن صرف‌نظر می‌کند تا تسلا ۳ را در سال ۲۰۱۸ به خط تولید برساند.

ایلان ماسک در این کنفرانس گفت: “من در آن خط حضور دارم، در بین آن دستگاه‌ها هستم و سعی می‌کنم مشکلات را شخصاً در همان‌جا حل کنم. ما هفت روز در هفته برای به سرانجام رساندن این مسئله کار می‌کنیم و من شخصاً در ساعت ۲ بامداد یکشنبه در خط تولید حضور داشته‌ام تا به تشخیص مشکلات کالیبراسیون ربات کمک کنم. بنابراین من هر کاری که بتوانم انجام می‌دهم.”

گیتس با حضور در پادکست Dax Shepard  در مورد استیو جابزگفت: “او همانند یک جادوگر به افراد انگیزه‌ی فوق‌العاده‌ای می‌داد. من می‌توانستم ببینم که او چگونه جادو می‌کند، سپس به مردم نگاه می‌کردم و می‌دیدم که چگونه مسحور شده‌اند.”

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل شرحی از اولین ملاقات خودش با استیو جابز می‌دهد؛ اینکه چگونه جابز او را متقاعد کرد تا به اپل بپیوندد وقتی این دو در سال ۱۹۹۸ ملاقات کردند. در ابتدا کوک مردد بود. او در یک مصاحبه در سال ۲۰۱۴ با چارلی رز گفت: “نحوه صحبت کردن جابز و تعامل ما با هم من را قانع کرد. من نگاهی به مشکلات اپل انداختم و به این نتیجه رسیدم می‌توانم در اینجا فرد سازنده‌ای باشم. کار با استیو جابز امتیاز بزرگی بود که در زندگی نصیبم شد.”

بیل گیتس و جابز رابطه بسیار پیچیده‌ای داشتند. ماسک و گیتس نیز تفاوت‌هایی با هم دارند.

در ماه آگوست، بیل گیتس یک پست وبلاگی در مورد وسایل نقلیه الکتریکی نوشت و گفت که آن‌ها هرگز یک راه‌حل عملی برای جایگزینی کامیون‌ها و وسایل نقلیه بزرگ نخواهند بود. ایلان ماسک در توییتی  به اظهارات گیتس پاسخ داد و گفت که او هیچ ایده‌ای در مورد کامیون‌های برقی ندارد.

همچنین گیتس در مصاحبه با بلومبرگ گفت: اتومبیل برقی ماسک “سهم بزرگی در تلاش برای مقابله با تغییرات اقلیمی دارد” و تسلا این کار را با خوبی انجام داده است. سایر شرکت‌های اتومبیل‌سازی، با دیدن این موفقیت‌ها وارد این بازار می‌شوند. گیتس همچنین از ماسک انتقاد کرد زیرا ماسک در کنفرانس خبری تسلا در ماه آوریل محدودیت‌هایی که در پی همه‌گیری کرونا در کالیفرنیا اعمال شده‌اند را فاشیستی خوانده بود.

گیتس در ماه ژوئیه به CNBC گفت: موقعیتی که ماسک در آن قرار دارد جنجال‌برانگیز است و در معرض نظرات عجیب غریب و شوکه‌کننده‌ی بسیاری قرار می‌گیرد. ماسک یک ماشین الکتریکی عالی می‌سازد و موشک‌هایش خوب کار می‌کنند بنابراین در این موارد می‌تواند حرفش را بزند. اما او درگیر واکسن و پیشرفت‌های پزشکی نیست درنتیجه امیدوارم در مباحثی که ارتباطی با او ندارد خیلی اظهارنظر نکند.

البته، خود گیتس نیز به مرور زمان تغییر کرده است. در اوایل تاسیس مایکروسافت، گیتس به دلیل ایجاد استانداردهای بالا برای شرکت و سخت‌گیری در تیمش مشهور بود. وی در پادکست Shepard گفت: “من مطمئناً آدم دوست‌داشتنی‌ای نبودم وقتی مایکروسافت را اداره می‌کردم.”

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]