40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 افق‌گشایی مسیرهای جدید برای تبلیغ دین به کمک هوش مصنوعی

افق‌گشایی مسیرهای جدید برای تبلیغ دین به کمک هوش مصنوعی

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری حوزه و رسا، محمدرضا قاسمی، دبیر ستاد راهبردی فناوری‌های هوشمند حوزه علمیه قم گفت: امروز هوش مصنوعی گسترش و ابلاغ دین مبین اسلام را آسان‌تر کرده است.

ایشان در دیداری که با آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی، در بیت معظم‌له داشتند، تأکید کردند از زمان تولد هوش مصنوعی مسیرهایی پیش روی ما ایجاد شده است که باید بتوان از آن‌ها درک دینی داشت یا به عبارت دیگر از مواجهه با این مسائل نوپدید درک دینی ایجاد کرد.

ایشان تصریح داشتند که حوزه‌های علمیه از همان ابتدای ورود این رشته در کشور و معرفی فناوری‌های آن، کاملاً به طور فعال به درک موضوع و جوانب متفاوت آن پرداخته و توانسته است امروز در این زمینه زیرساخت‌هایی را نیز برای تبلیغ و معرفی دین به کمک هوش مصنوعی فراهم کند. در کنار این موضوع، نخبگان متعددی نیز در قشر طلبه پرورش یافته‌اند که خود از نمونه‌های بسیار برجسته تأثیر این فناوری است.

ایشان افزودند که آگاهی فعلی حوزه و شناختی که اکنون از مسیرهای این فناوری هوشمند به دست آورده است، همگی مرهون زحمات آیت‌الله اعرافی است. قاسمی در ادامه اضافه کرد که امروز با به‌کاربردن هوش مصنوعی می‌توانیم این توقع را داشته باشیم که تبلیغ دین اسلام، گسترده‌تر، عمیق‌تر و آسان‌تر از گذشته شود. زیرا ابزاری است که کار هر محقق دینی را تسهیل خواهد کرد.

دین

پروژه ناصر جامع فقیه

قاسمی همچنین به پروژه ناصر جامع فقیه اشاره کرد و آن را یک زیرساخت مهم در زمینه هوش مصنوعی و در راستای تسهیلگری تبلیغ دین برشمرد. این پروژه از سال ۱۳۹۷ و به کمک مدیر حوزه‌های علمیه آغاز به کار کرد. از جمله ظرفیت‌هایی که این پروژه ایجاد کرده عبارت است از کاهش هزینه دسترسی طلاب به منابع علمی و دینی، کاهش هزینه و زمان برای دریافت خدمات شرعی و نیز گردآوری منابع ناب در زمینه علوم اسلامی. به نظر ایشان، این زیرساخت در حال توسعه، می‌تواند حرکتی جدید در علوم اسلامی قلمداد شود.

قاسمی در انتهای صحبت‌هایش به ضرورت توسعه موتورهای جستجوی معنایی اشاره کرد و اذعان داشت پس از در اختیار داشتن این فناوری، باید بتوانیم برای آن گفتمان‌سازی کنیم تا از این طریق طلاب را با این فضای فناورانه آشنا سازیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]