40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کیش به عنوان پایلوت هوشمندسازی مجهز به نقشه راه گردید

کیش به عنوان پایلوت هوشمندسازی مجهز به نقشه راه گردید

روز شنبه ۱۲ شهریور ماه، آیین رونمایی از نخستین نقشه راه هوشمند‌سازی جزیره کیش در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار گردید. در این مراسم سعید محمد مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند. در حاشیه رونمایی از این آیین، علی قدمیاری، مشاور هوشمندسازی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از ترسیم نقشه راه برای جزیره کیش به‌عنوان پایلوت هوشمند‌سازی مناطق آزاد خبر داد و افزود: این نقشه راه برای نخستین‌بار به تلاش کارگروه هوشمندسازی و مدیریت فناوری اطلاعات کیش، جمعی از محققان و بخش غیر‌دولتی این جزیره طراحی و تدوین گردیده است.

به گزارش هوشیو به نقل از روابط‌عمومی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی قدمیاری در ادامه اظهار داشت: تحقق این اقدام ارزشمند در‌واقع برای مدیران مناطق آزاد تکلیفی ایجاد خواهد کرد، تا برای تمامی طرح‌های مناطق آزاد اقدام به تهیه پیوست هوشمندسازی نمایند.

مشاور هوشمندسازی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: براساس طرح مزبور این جزیره به‌عنوان هاب هوشمندسازی مناطق آزاد و حتی سایر شهرها معرفی خواهد شد و با رونمایی از این نقشه راه هوشمندسازی‌شده متعلق به جزیره کیش و جزایر اقماری آن، هر مدل خدمت الکترونیکی یا هر نوع فعالیتی به نقشه راه مجهز خواهد گردید.

وی با بیان این مطلب که از‌این‌پس پروژه‌های بزرگ کیش دارای چارچوبی خاص هستند و در قالب نقشه راه و به انضمام پیوست هوشمند‌سازی اجرایی خواهند شد، یادآور شد: براین‌اساس، کیش اولین منطقه آزاد مجهز به نقشه جامع هوشمند‌سازی‌شده خواهد بود و از‌این‌پس تمام طرح‌های بزرگ در محدوده مناطق آزاد بالاخص کیش باید به پیوست هوشمندسازی مجهز شده باشند.

قدمیاری با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر قرارگیری ایران در زمره ۱۰ کشور برتر در عرصه هوش مصنوعی اظهار داشت: باتوجه ‌به ‌اینکه دولت سیزدهم نیز در شعار خود بر دولت هوشمند تأکید داشته، بنابراین توسعه پایدار در مناطق آزاد با دید و توجه ویژه بر هوشمندسازی کار علمی صورت می‌پذیرد.

وی اذعان داشت: این نقشه راه بر مبنای مدل‌های بومی و با کمک‌گرفتن از الگوهای بین‌المللی و در نظر گرفتن ظرفیت‌های داخلی، طراحی گردید. از‌این‌پس تمامی طرح‌ها مبتنی و در چارچوب این نقشه و طرح جامع پیش خواهند رفت. همچنین با تدبیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مقرر گردید طرح‌هایی که در جزیره کیش اجرا می‌شوند، به انضمام پیوست هوشمندسازی ارائه گردند.

این مشاور هوشمندسازی منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه دوره نخست طرح مذکور در بازه زمانی ۵ ساله اجرای می‌گردد افزود: باتوجه‌ به ‌اینکه این مدل برای اولین‌بار اجرایی می‌شود ۶ محور زندگی،، حکمرانی، محیط‌ زیست، اقتصاد، جابه‌جایی و شهروند‌پذیری را برای آن تعریف کردیم و در طراحی آن همواره بر فناوری‌های همگرا در ۴ عرصه مختلف دریا، خشکی، فضای مجازی و هوایی همواره تأکید داشتیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]