40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 لزوم توجه بیشتر مسئولان حوزه هوش مصنوعی به دغدغه رهبر انقلاب

لزوم توجه بیشتر مسئولان حوزه هوش مصنوعی به دغدغه رهبر انقلاب

دکتر بهروز مینایی مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در زمینه هوش مصنوعی، بر لزوم توجه بیشتر مسئولان حوزه هوش مصنوعی به دغدغه‌های رهبر انقلاب در این زمینه تأکید کرد.

او در جریان برگزاری چهارمین نشست فراخوان بررسی نقشه راه کلان هوش مصنوعی کشور، عصر پنجشنبه در سالن آیت‌الله حائری واقع در مرکز مدیریت حوزه علمیه، از پراکندگی و نامتمرکز بودن فعالیت‌ها در تهیه اسناد مربوط به حوزه فناوری هوش مصنوعی انتقاد کرد و ضمن اشاره به شمارِ سندهای متعدد ارائه‌شده در این زمینه اظهار کرد: تشتت در فرماندهی هوش مصنوعی در کشور و نظرگاه حاکمیت بر این مسئله اذیت‌کننده خواهد بود.

مشاور آیت‌الله علیرضا اعرافی در هوش مصنوعی و فضای مجازی، از اهمیت و اثرگذاری فراوان هوش مصنوعی در شاخه‌های مختلف علمی، از جمله علوم انسانی و علوم پایه یاد کرد و گفت: هوش مصنوعی در علوم انسانی و حتی در علوم پایه ممکن است تاثیرگذار باشد و حتماً در این زمینه‌ها نیز تحولاتی به وجود خواهد آورد. ما باید از ظرفیت‌های هوش مصنوعی هم در آموزش و هم در بحث تبلیغ و پژوهش استفاده کنیم و تحولاتی نسبت به این مسئله در این امور ایجاد کنیم.

او در اشاره به کارهای مطالعاتی به انجام رسیده در زمینه هوش مصنوعی گفت: قریب به دو سال است که مطالعه تطبیقی کشور ما با کشورهای دیگر شروع شده است تا معلوم شود که کشورهای دیگر چگونه به مسئله هوش مصنوعی پرداخته‌اند و در آن پیشرفت کرده‌اند.

دکتر مینایی همچنین بیان کرد: هوش مصنوعی از نظر فقهی، اجتماعی و اخلاقی به مدت یک سال در دستور کار قرار گرفته، ولی با وجود این، بیشتر نظر اقتصادی به آن بوده، اما در حوزه به دنبال دستیار فقیه در مسائل مختلف علمی و پژوهشی هستیم.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در زمینه هوش مصنوعی، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در هوش مصنوعی مسئله فرماندهی است و نظر حاکمیت این است که هر گونه نظر در مورد هوش مصنوعی تنها در جای واحد یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

مینایی درباره منویات مقام معظم رهبری در مورد هوش مصنوعی و پیشرفت کشور در این حوزه چنین توضیح داد: از آنجا که هوش مصنوعی اهمیت و کاربردهای متنوع و پیچیده‌ای در مسائل گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگ، اجتماعی و دفاعی دارد دغدغه رهبر انقلاب است و ایشان خواهان بررسی بیشتر این امر مهم در دانشگاه‌ها و مراکز علمی هستند تا بر اثر فعالیت علمی و کار بیشتر کشور در زمینه هوش مصنوعی به رتبه بالایی در سطح جهانی دست پیدا کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]