40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 جزئیات اندکی از سند ملی هوش مصنوعی منتشر شد

جزئیات اندکی از سند ملی هوش مصنوعی منتشر شد

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری صداوسیما، حسین ملازاده، دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری در گفتگو با محمدقاسم کیایی، خبرنگار این خبرگزاری، جزئیات مختصری از سند ملی هوش مصنوعی را مطرح کرده و به پاره‌ای از سرفصل‌های آن نیز اشاره نمود.

به گزارش این خبرگزاری، هوش مصنوعی امروزه توانسته است با هوشمندسازی فرایندهای زندگی توجه همگان را به خود جلب کند. تبدیل گفتار به نوشتار، هدایت اتوماتیک خودرو، تشخیص چهره در گوشی‌های تلفن همراه و پلتفرم‌ها، هدایت ریز پرنده‌ها و یا حتی ماشین‌آلات عظیم‌الجثه تنها بخش بسیار کوچکی از تحولاتی است که با پدیده هوش مصنوعی در حال رقم خوردن است. در کنار تمامی این موارد، با توسعه روزافزون اینترنت و افزایش کاربران، بحث امنیت مجازی به‌وسیله مکانیزم‌های احراز هویت و نیز کنترل محتوای ناسالم پلتفرم‌ها از طریق هوش مصنوعی نیز مطرح شده است.

بر طبق این گزارش، تحولات فوق در کنار بسیاری از رخدادهای دیگر در حوزه هوش مصنوعی، منجر بدان شد تا رهبر معظم انقلاب در دیداری که با نخبگان کشور داشتند، هوش مصنوعی را به‌عنوان گفتمان نخست کشور در میان نخبگان و مهندسین معرفی کنند و این مطالبه مبارک را طرح کردند که رتبه ایران در هوش مصنوعی در کمترین حالت باید بین ده کشور پیشرو جهان باشد. این مطالبه مبارک ناشی از چالش‌های کشورمان در زمینه کاربست هوش مصنوعی در عرصه‌های گوناگون زندگی است.

تولید نظریه

به‌عنوان‌مثال ایران در تولید نظریه پیرامون هوش مصنوعی رتبه ۱۴ جهان و نخست منطقه را دارد. اما در بُعد کاربردی سازی هوش مصنوعی، هفتاد و پنجمین کشور جهان است. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از نخبگان کشور درخواست کردند به هوش مصنوعی به‌عنوان پدیده‌ای که در «آینده اداره جهان نقش خواهد داشت»، توجه کافی داشته باشند و به تعمیق آن بپردازند.

به گزارش این خبرگزاری، تأکیدات مقام معظم رهبری منجر به ایجاد عزم جدی برای تنظیم سند ملی هوش مصنوعی گردید. در همین رابطه خبرنگار این خبرگزاری با حسین ملازاده، دبیر ستاد هوشمندسازی و معاونت علمی و فناوری گفتگو کرده و جزئیاتی از سند ملی هوش مصنوعی را جویا شد. ملازاده در همین رابطه اشاره داشت که در این سند به موضوعات زیرساختی و روساختی پرداخته شده و کوشش شده است تا این سند به نحوی جامع تدوین گردد.

از جمله موضوعات این سند شیوه ارتقاء زیرساخت‌های هوش مصنوعی کشور، تقویت منابع انسانی، ایجاد پروژه‌های راهبردی و نیز تعیین وظایفی است که هر ارگان و سازمان در رابطه با تنظیم‌گری و قانون‌گذاری در این زمینه دارد. ایشان همچنین اظهار داشتند که در آینده نه‌چندان دور می‌کوشیم تا با تأسیس شرکت‌های بزرگ، نه‌تنها بتوانیم محصولات بین‌المللی در زمینه هوش مصنوعی تولید کنیم، بلکه از خروج نخبگان هوش مصنوعی از کشور نیز جلوگیری به عمل آوریم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]