40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 جلوگیری از خرابی اتوبوس‌ها، با قدرت تشخیص فوق‌العاده هوش مصنوعی

جلوگیری از خرابی اتوبوس‌ها، با قدرت تشخیص فوق‌العاده هوش مصنوعی

شرکت حمل‌و‌نقل آمریکایی MTA پس از دو سال استفاده آزمایشی از فناوری هوش مصنوعی شرکت Preteckt، تصمیم به استفاده از این تکنولوژی در ناوگان حمل‌و‌نقل اتوبوسی خود گرفته است. این فناوری قادر به تشخیص مشکلات اتوبوس‌ها، بسیار زودتر از زمانی است که به خرج‌های بالا بیفتند و از نظر زمانی و هزینه‌ای راه‌حلی بسیار مقرون‌به‌صرفه برای خودروهای عمومی و شخصی به‌‌نظر می‌رسد.

به گزارش هوشیو، Ken Sills بنیانگذار شرکت Preteckt، این فناوری را ‌نسخه‌ای تقویت‌شده از چراغ‌‌چک موتور در ماشین‌ها اعلام کرده است. به گفته او، این تکنولوژی می‌تواند مشکلات جدی در تجهیزات خودروها را از مدت‌ها پیش شناسایی کرده و خدمه را قادر می‌سازد تا در تعمیر و نگهداری اتوبوس به‌نحوی فعال‌تر رفتار نمایند.

Sills می‌گوید: «این فناوری از آسیب‌های پیش‌رونده جلوگیری می‌کند.»

او تاکید می‌کند: «در مواردی که مشکل کوچکی در خودروی خود دارید، با کمک این سیستم می‌توانید آن را با هزینه نسبتاً کم و در زمان کمی برطرف نمایید و حتی بهتر از آن، می‌توانید از آسیب‌رسیدن به یک قطعه‌های بسیار گران جلوگیری کنید.»

 Preteckt به‌عنوان یکی از شش شرکت برنده شتاب‌دهنده آزمایشگاه فناوری Transit در‌ سال ۲۰۱۹ انتخاب گردید که به شرکت‌ها اجازه می‌داد، فناوری خود را در MTA آزمایش کنند.

خرابی اتوبوس‌ها و تشخیص آن

این شرکت فناوری خود را بر روی ۳۲۶ اتوبوس آزمایش کرد. طی این آزمایش‌ها صدها میلیون قطعه، اطلاعات‌شان را از حسگرها به سرورهای شرکت ارسال کرده و سپس داده‌ها در آنجا تجزیه‌و‌تحلیل شدند. به‌گفته این شرکت، طی شش ماه گذشته حدود ۵۰ اتوبوس با برنامه‌های تعمیر Preteckt به انبارها فرستاده شده‌اند.

این هوش مصنوعی هرگونه ناهنجاری را با تجزیه‌و‌تحلیل تمامی داده‌ها ‌زمینه‌ای ریشه‌کن می‌کند. به‌عنوان‌مثال مواردی همچون دمای بیرون، میزان پر‌بودن اتوبوس و سرعت حرکت آن در بررسی‌های این سیستم هوشمند در‌نظر گرفته می‌شوند. اگر اتوبوسی برای مشکلی علامت‌گذاری شود، به انبار فرستاده و Preteckt یک طرح تعمیری خاص را برای خدمه ایمیل می‌کند.

Richard Davey رئیس حمل‌ونقل شهر نیویورک گفت: «تیم ما می‌تواند پیش‌ از اینکه اتوبوسی واقعاً خراب شود، به مشکل آن رسیدگی کند و این امر باعث می‌شود فرایند تعمیر برای ما کارآمدتر گردد.»

 Preteckt درحال‌حاضر تلاش‌های خود را بر روی سیستم‌های آلایندگی اتوبوس‌ها متمرکز می‌کند و اطمینان می‌دهد که مقادیر بیش‌از‌حد اکسید نیتروژن نشت نمی‌کند و سیستم‌های فیلتر طبق طراحی کار می‌کنند. این شرکت امیدوار است، در‌ آینده بر روی سیستم‌ها و موتورهای HVAC تمرکز نماید.

Davey گفت: «سرمایه‌گذاری در این نوع فناوری منطقی است، زیرا می‌تواند هزینه نیروی کار و قطعات را کاهش دهد، به‌خصوص که  MTA در‌آینده نزدیک، با آنچه که «صخره مالی» می‌نامند، روبه‌رو خواهد شد.»

Davey افزود: «فناوری جدید همچنین به این معناست که مسافران کمتری در اتوبوس‌های خراب، گیر خواهند کرد.»

براساس داده‌هایMTA ، تعداد دفعات خرابی اتوبوس از سال ۲۰۱۹ تا ژوئیه سال جاری رو به کاهش بوده است.

 MTA درحال تبدیل کل ناوگان اتوبوس‌های دیزلی خود به اتوبوس‌های برقی است و هدفش این است که تا ‌سال ۲۰۴۰ همه آن‌ها با باتری کار کنند. سیلز می‌گوید: «هوش مصنوعی او باید همه‌چیز را براساس اتوبوس‌های برقی جدید دوباره یاد بگیرد.» در‌حال‌حاضر سیستم هوشمند او کار را با کامیون‌های برقی در صنعت حمل‌و‌نقل شروع کرده است.

انتظار می‌رود هیئت‌مدیرهMTA  در اواخر این ماه، قرارداد یکساله‌ای را با این شرکت به ارزش ۹۶۲۶۴۰ دلار امضاء کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]