40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 حضور مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت در مراسم رونمایی از آیین‌نامه جهش تولید دانش‌بنیان

حضور مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت در مراسم رونمایی از آیین‌نامه جهش تولید دانش‌بنیان

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، با همراهی با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در نمایشگاه دائمی فناوری‌های ایران‌ساخت حضور یافتند و از فناوری‌های حوزه تکنولوژی نرم و اقتصاد دیجیتال دیدن کردند. هم‌زمان با بازدید این مقامات، طی یک مراسم از برنامه حمایت وزارت اقتصاد از شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی شد. در این مراسم، سورنا ستاری بیان داشت که مفاد آیین‌نامه جهش تولید دانش‌بنیان باید اجرایی شود. همچنین وی اظهار داشت که در این آیین‌نامه، موارد و مفاد متعددی لحاظ شده‌است که برای عملی شدن آن‌ها نیز ضوابط و دستورالعمل‌های متناسب با ماموریت و وظیفه هر وزارت‌خانه تهیه و تدوین شده‌است و باید به کمک دستگاه‌های کشور اجرایی می‌شود.

وزارت اقتصاد و کلید گشایش مشکلات راه

در بخش دیگر سورنا ستاری به مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و اظهار داشت که مشکلات مالی، بیمه‌ای و مالیاتی از اساسی‌ترین مشکلات پیش‌روی این شرکت‌هاست که انتظار می‌رود تا وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان شاه‌کلید حل این مشکلات اقدام به رفع موانع و مشکلات این شرکت‌ها کند.

او همچنین با امیدواری اظهار داشت که با حمایت وزارت اقتصاد و امور دارایی از شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه فناوری نرم و اقتصاد دیجیتال به توانمندی رسیده‌اند،‌ می‌توان به اجرایی شدن آیین‌نامه‌های مصوب جهش تولید دانش‌بنیان کمک کرده و در نهایت تحولی بنیادین در اقتصاد کشور رخ بدهد.

وی در ادامه بیان کرد که خوشبخانه وزارت اقتصاد و دارایی همراهی خوبی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور داشته‌است و با ارائه تسهیلات، از فعالان این زیست‌بوم حمایت‌کرده‌است.

ستاری افزود که نقش وزارت اقتصاد و دارایی در توسعه و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، اساسی و راهبردی است و دیگر وزارت‌خانه‌ها باید درجهت تحقق شعار سال که بسیار مهم و حیاتی‌ست، همکاری‌های لازم را انجام دهند. وزارت اقتصاد و دارایی در اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان که مسیر پیش‌روی فعالان زیست‌بوم فناوری را ترسیم می‌کند، می‌تواند بسیار موثر عمل کند.

در این رویداد، تفاهم‌نامه‌ همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت اقتصاد و دارایی با هدف ایفای نقش موثر این وزارت‌خانه در جهش تولید دانش‌بنیان به امضا رسید. پیش‌نویس آیین‌نامه حمایت از تولید دانش‌بنیان در حوزه اقتصاد، توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور را به همراه دارد.

این تفاهم نامه با رویکرد گسترش تقاضا برای محصولات فناورانه داخلی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی تدوین شده‌است. برمبنای این تفاهم‌نامه، وزارت اقتصاد و دارایی در قالب قوانین و مقررات مربوطه، کار تسهیل اجرای پروژه‌های پیشران را در حوزه‌های تامین مالی، مالیات، گمرک و سایر سازمان‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و اجرا می‌کند.

همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر دستگاه‌های مرتبط، مکلف شدند تا در مدت سه ماه از ابلاغ این آیین‌نامه با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به تعیین پروژه‌های پیشران اقتصادی اقدام کنند. این پروژه‌ها باید متناسب با اهداف اقتصادی کشور مانند افزایش اشتغال، رشد اقتصادی و سطح توسعه یافتگی و برخورداری از عوامل تولید و… باشند.

علاوه بر این مقرر شده‌است تا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، بخش‌های اقتصادی کشور را که از لحاظ فناوری با ضعف و کمبود روبه‌روست، شناسایی کرده و از توان شرکت‌های دانش بنیان در جهت بهبود فناوری در این بخش، بهره بگیرند.

شرکت دانش‌بنیان پارت قطب اصلی فناوری‌های هوشمند کشور

در حاشیه رونمایی از آیین‌نامه جهش تولید دانش‌بنیان، سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور همراه با وزیر اقتصاد و دارایی، از غرفه‌های نمایشگاه فناوری ایران‌ساخت بازدید به عمل آوردند. در این نمایشگاه مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، به عنوان قطب اصلی توسعه‌دهنده فناوری‌های هوشمند کشور نیز حضور داشت.

این شرکت که در سال ۱۳۹۲ تاسیس شده‌ است، فعالیت خود را با شعار هوشمندسازی فرایندهای زندگی آغاز کرد. هدف این مجموعه تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و پیشرو‌ترین بازیگر هوش مصنوعی در ایران و خاورمیانه است و در همین راستا سعی در تسهیل راه‌اندازی کسب‌وکارهای هوش مصنوعی دارد.

پارت با همت متخصصان داخلی و نخبگان کشورمان و به‌کارگیری دانش موجود، در حوزه‌های پردازش اطلاعات مالی، مشاوره سرمایه‌گذاری، نرم‌افزار و هوش مصنوعی به طیف وسیعی از جامعه خدمات ارائه می‌دهد.

در بازدید معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر اقتصاد از غرفه شرکت پارت، سرپرست ارشد تیم‌های هوش مصنوعی این شرکت، محصولات توسعه داده شده مجموعه پارت در حوزه هوش مصنوعی را معرفی کرد.

پارت با درک دغدغه موجود در زمینه توسعه فناوری های نوین در صنایع فینتک و بانکداری به ارائه خدمات و توسعه سرویس‌هایی برای تسهیل عملیات بانکی پرداخته است. این شرکت دانش‌بنیان تاکنون محصولاتی چون شهاب، سهاب، زیرساخت‌ صدور گواهی امضای دیجیتال و سفته دیجیتال را به سیستم بانکداری کشور و اکوسیستم فینتک‌ها عرضه کرده است.

شبکه هوشمند ابری شهاب، یک زیرساخت پردازشی قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که شامل سکوی مبتنی بر وب و سرویس‌های ابری مبتنی بر هوش مصنوعی است و علاوه بر امنیت، سرعت و انعطاف بالا، قابلیت دسترسی لحظه‌ای را نیز دارد.

محصول دیگر شرکت پارت، سهاب بازارچه‌ای ایمن و سریع است که سرویس‌های ابری هوش مصنوعی را برای ساخت و عرضه‌ محصولات در اختیار شرکت‌ها، استارتاپ‌ها و برنامه‌نویسان قرار می‌دهد. هدف سهاب، ارائه خدماتی است که موجب تسهیل مسیر کسب‌وکارها می‌شود.

زیرساخت صدور گواهی امضای دیجیتال و سفته دیجیتال خدمت دیگری از مجموعه پارت دانش بنیان است که بر اساس پیشرفته‌ترین فناوری‌های هوشمند توسعه داده شده و در کنار سرعت و امنیت بالا، امکان هرگونه جعل هویت و کلاهبرداری در بستر تراکنش‌های آنلاین را از بین برده است.

لازم به ذکر است، زیرساخت‌های هوشمندی که این مرکز دانش‌بنیان ارائه کرده‌، در خدمت بانک‌ها و موسسات مالی و اشخاص حقیقی‌ قرار گرفته‌اند، تا فرایندهای اعتبارسنجی غیرحضوری، پرداخت‌های الکترونیکی، تراکنش‌های آنلاین و انواع مدیریت ریسک به دقت و سرعت هر چه بیشتر انجام شوند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]