40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 با صرف ۹۰ میلیارد تومان هزینه محقق شد: هوشمندسازی سامانه حمل‌ونقل عمومی اصفهان

با صرف ۹۰ میلیارد تومان هزینه محقق شد: هوشمندسازی سامانه حمل‌ونقل عمومی اصفهان

محمدرضا فلاح عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان، از تجهیز ناوگان حمل‌ونقل عمومی اصفهان به سامانه مدیریت هوشمند با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این شیوه یکی از جدیدترین روش‌هایی است که برای کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته می‌شود.

به گزارش هوشیو به نقل از ایمنا، محمد‌رضا فلاح در خصوص مزیت‌های راه‌اندازی این سامانه هوشمند به‌عنوان یکی از جدیدترین روش‌های کنترل حمل‌و‌نقل افزود: به لطف این سامانه می‌توان تردد اتوبوس‌ها را به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای کنترل کرد، همچنین امکان مشاهده اطلاعات ناوگان‌های حمل‌ونقل در گوشی‌های همراه شهروندان و اطلاع از چگونگی رانندگی اتوبوس مورد‌نظر با مشخص‌کردن محدوده سرعت غیر مجاز و هشدار در صورت عدم رعایت سرعت مشخص‌شده نیز در این سیستم فرهم گردیده است. امکان مشاهده مسیرهای طی‌شده فعلی و قبلی، مشاهده هم‌زمان اتوبوس‌های فعال در ناوگان حمل‌و‌نقل، مدیریت سوخت اتوبوس‌ها و در‌نهایت مدیریت و کنترل از راه دور خودروها از دیگر مزایای این سامانه حمل‌و‌نقل هوشمند به شمار می‌روند.

حمل‌ونقل

وی یادآور شد: تاکنون برای راه‌اندازی این سامانه موقعیت‌یاب اتوبوس و پرداخت الکترونیک، هزینه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و این سیستم بر روی ۱۳۰۰ ناوگان اتوبوس سوار گردیده است.

عضو کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این تجهیزات شامل ۱۳۰۰ دستگاه کنسول مخصوص راننده است، که به هدایت‌کننده اتوبوس امکان مشاهده اطلاعاتی همچون تعداد مسافرانی که کارت زده‌اند، دریافت اعلان‌ها و هشدارهای لازم در خصوص ورود و خروج موقعیت اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی و هر اطلاعاتی درباره موقعیت اتوبوس را می‌دهد و ضمنا مجهز به سیستم موقعیت‌یاب  GPS نیز هست.

فلاح در ادامه اشاره‌ای به سامانه نرم‌افزاری نظارت مدیریت و رصد اتوبوس‌های استقراریافته در مرکز مانیتورینگ اتوبوسرانی داشت و افزود: این سامانه برای عموم مردم و کاربران، جهت اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه قابل استفاده بوده و در‌حقیقت مخاطب هدف اصلی این سیستم نیز ۵۰۰ هزار مسافر روزانه ناوگان اتوبوسرانی و ۱۰۰ هزار مسافر مترو هستند. در‌مجموع برای بهره‌برداری پروژه‌های عمومی شهر اصفهان هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان نیاز است، که این میزان شامل هزینه‌های مورد‌نیاز جهت تجهیز سامانه موقعیت‌یابی و پرداخت الکترونیکی نیز می‌شود.

حمل‌ونقل

وی درخصوص دیگر تجهیزات این سامانه خاطر‌نشان ساخت: در راستای تجهیز سامانه حمل‌و‌نقل مسافربری اصفهان درحدود ۲۶۰۰ دستگاه کاهنده (کارت‌خوان مخصوص کسر مبلغ را از کارت مسافر)، ۳۰۰ دستگاه کاهنده BRT (کارت‌خوان نصب‌شده در BRT مخصوص کسر مبلغ از کارت مسافر)، ۸۰۰ دستگاه POS جدید (مخصوص شارژ کارت‌های اتوبوس) و ۵۰ نمایشگر ایستگاهی، جهت اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس در ایستگاه‌ها نصب و راه‌اندازی گردیده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]