40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 فارغ‌التحصیلی اولین دانشجوی دکتری هوش مصنوعی از دانشگاه آزاد شبستر

فارغ‌التحصیلی اولین دانشجوی دکتری هوش مصنوعی از دانشگاه آزاد شبستر

دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر از فارغ‌التحصیلی المیرا پورعباسی، نخستین دانشجوی مقطع دکتری تخصصی این واحد دانشگاهی در رشته مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی و رباتیک خبر داد.

طبق اظهارات رضا حسینقلی‌‌زاده، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد شبستر، این واحد دانشگاهی که از دانشگاه‌های مطرح استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود، از سال ۱۳۹۷ تعداد رشته‌های تحصیلی مقطع دکتری تخصصی خود را به ۱۴ رسانده است و اکنون تعداد این رشته‌ها به بیش از ۱۵ رشته رسیده است.

یکی از رشته‌های تخصصی مقطع دکتری دانشگاه آزاد شبستر، رشته مهندسی کامپیوتر هوش مصنوعی و رباتیک است که از سال ۱۳۹۵ در زمینه پذیرش دانشجو اقدام به عمل آورده و در طول این سال‌ها با توجه به نیازها و اهداف کشور در زمینه تربیت نیروی متخصص فناوری روز به‌ویژه هوش مصنوعی، مشغول پرورش دانشجویان هوش مصنوعی و رباتیک بوده است. در حال حاضر نیز این دانشگاه موفق به تحویل دادن اولین نیروی متخصص با مدرک دکتری شده و سرانجام در این واحد دانشگاهی نخستین دانش‌آموخته رشته مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی و رباتیک از رساله دکتری خود دفاع کرده است.

گفتنی است به‌جز رشته هوش مصنوعی و رباتیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در رشته‌هایی مانند زبان و ادبیات فارسی، مهندسی عمران، مهندسی برق، بهداشت خوراک دام، تاریخ فرهنگ و تمدن ایران دوره اسلامی، ژنتیک و اصلاح نژاد دام و طیور، تاریخ ایران بعد از اسلام و مهندسی کامپیوتر سیستم‌های نرم‌افزاری، نیز به تربیت دانشجویان در مقطع دکتری مشغول است و هر ساله تعدادی از متخصصان دارای مدرک دکتری از این دانشگاه به جامعه علمی و بازار مشاغل معرفی می‌شوند.

حسینقلی‌‌زاده با اشاره به وجود بیش از ۱۸۰ نفر اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر که بیشترشان در مرتبه علمی استادیار و بالاتر مشغول به انجام وظیفه هستند، ابراز داشت: این تعداد از نیروی متخصص مدرس نشان‌دهنده توان علمی این واحد دانشگاهی بزرگ در منطقه شمال غرب کشور است. برای تائید کیفیت بالای تدریس، به ‌عنوان معیار اعتبار مدارک صادره در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد می‌توان از مهارت و تخصص و تجربیات این اعضای هیئت علمی دانشگاه یاد کرد که در بیش از ۱۵ رشته تحصیلی در مقطع دکتری تخصصی و بیش از ۶۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

المیرا پورعباسی، نخستین دانش‌آموخته مقطع دکتری رشته مهندسی کامپیوتر-هوش مصنوعی و رباتیک از دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه شبستر، با ارائه دو مقاله آی‌اس‌آی Q۱ و آی‌اس‌آی Q۲ موفق شده است با درجه عالی از رساله دکتری خود دفاع کند.

عنوان رساله دکتری المیرا پورعباسی «تشخیص اجتماع در شبکه‌های پیچیده با استفاده از ساختار و محتوا» است. راهنمایی این رساله را وحید مجیدنژاد، بر عهده داشته است. دکتر سعید تقوی افشرد و یاسر جعفری نیز به ترتیب استاد راهنمای دوم و استاد مشاور این رساله دکتری بوده‌اند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]