40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 راه‌اندازی اولین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در کشور

راه‌اندازی اولین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند در کشور

دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، از راه‌اندازی اولین دانشگاه علوم پزشکی هوشمند خبر داد و گفت: این مرکز تنها دانشگاهی است که به صورت تخصصی به فعالیت در حوزه فناوری‌های پیشرفته دیجیتال می‌پردازد و یکی از ساز و کارهای وزارت بهداشت، در راستای گسترش فعالیت در حوزه پزشکی هوش مصنوعی است.

به گزارش هوشیو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، معاون آموزشی وزارت بهداشت هدف از راه‌اندازی این دانشگاه را استفاده از تکنولوژی‌های به روز آموزشی و شبیه سازی سیستم آموزشی در این مرکز برشمرد و افزود: سیاست‌گذاری‌ها در سمت و سوی ارائه آموزش‌های هوشمند از سوی این دانشگاه بوده و در راستای تاکیدات رهبری بر توسعه هر چه بیشتر فناوری و بهره‌گیری از هوش مصنوعی در این مسیر گام نهاده‌ایم.

باقری فرد ادامه داد: البته این مرکز در سال ۱۳۹۴ با نام دانشگاه علوم پزشکی مجازی آغاز به کار کرد و در بدو تاسیس تنها به ارائه انواع آموزش‌های مجازی و شیوه‌های آموزشی مبتنی بر فناوری تمرکز داشت.

وی افزود: پس از اپیدمی ویروس کرونا اقدام به راه‌اندازی این بستر جهت آموزش سامانه آرمان و نوید کردیم، که این اقدام تاثیر بسیاری در حفظ و استمرار شرایط آموزشی، در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور داشت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: البته در دوره پس از همه‌گیری کرونا و تغییر شکل این بیماری در سراسر جهان، آموزش‌ها از حالت صرفا مجازی خود خارج گردید و تقریبا به آموزشی ترکیبی رسیدیم که متکی به حضور و یادگیری مجازی به صورت توامان بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی مجازی تمامی تلاش خود را به کار بست تا در امور مرتبط با نظام درمان، بهداشت و سلامت حضوری فعال داشته و البته این را هم اضافه کنم که درحقیقت مقوله سلامت کاملا متاثر از بحث آموزش است.

وی گفت: تاکید بر استفاده از فناوری‌های پیشرفته دیجیتال و به کارگیری بیشتر آن در دوره سیزدهم ریاست جمهوری و براساس دستورات مقامات عالی این وزارت‌ باعث گردید، دانشگاه علوم پزشکی مجازی بیش از پیش به استفاده از این تکنولوژی‌ها در تمامی ابعاد سلامت ملزم گردد. بر همین اساس در جلسه‌ای که شورای ۲۸۵ گسترش داشت، نام دانشگاه علوم پزشکی مجازی به دانشگاه علوم پزشکی هوشمند تغییر کرد.

شایان ذکر است: دانشگاه علوم پزشکی هوشمند تنها مرجعه دانشگاهی تخصصی در زمینه یادگیری الکترونیکی و اجرای فناوری‌های دیجیتال در حوزه سلامت بوده و به تغییر نگرش و یادگیری مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته در سایر دانشگاه‌های کشور کمک خواهد کرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]