40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دست‌نویس‌ها به کد تبدیل می‌شوند!

دست‌نویس‌ها به کد تبدیل می‌شوند!

محققان دانشگاه کرنل موفق شده‌اند رابطی ایجاد کنند که به کاربران اجازه می‌دهد زمینه‌های برنامه‌نویسی دست‌نویس و تایپ‌شده را به یکدیگر مرتبط کنند و نمودارهای دست‌نویس‌شده را در خطوط کدهای رایانه‌ای بنویسند.

به گزارش هوشیو، رابط مبتنی بر قلم، به نام Notate، ایجاد شده است که به کاربران نوت‌بوک‌های محاسباتی و دیجیتالی اجازه می‌دهد، بوم‌های طراحی را باز کنند و نمودارهای دست‌نویس‌شده را در خطوط کد کامپیوتری سنتی دیجیتالی‌شده بنویسند.

این رابط با استفاده از یک مدل یادگیری عمیق، زمینه‌های برنامه‌نویسی دست‌نویس و تایپ‌شده را به یکدیگر مرتبط می‌کند. به عبارت دیگر، نمادگذاری در نمودار دست‌نویس می‌تواند به کد یک متن تایپ‌شده اشاره کند و کد یک متن تایپ‌شده نیز می‌تواند به نمودار دست‌نویس اشاره کند. به عنوان مثال، Notate نمادهای برنامه‌نویسی دست‌نویس مانند “n” را تشخیص می‌دهد و سپس آن‌ها را به معادل‌های تایپ‌شده خود پیوند می‌دهد.

ایان آروجو، نویسنده ارشد این مقاله و دانشجوی دکترا در زمینه علم اطلاعات در این خصوص گفت: «چنین سیستمی برای علم داده بسیار عالی خواهد بود، به‌ویژه وقتی با ترسیم نمودارهایی انجام گیرد که با کدهای متنی کار می‌کنند. این پژوهش نشان می‌دهد که تا به حال از تمامی زیرساخت‌های برنامه‌نویسی عقب مانده‌ایم. خوشبختانه مردم از این نوع دستاوردهای جدید استقبال می‌کنند، اما توسعه‌دهندگان رابط‌های تایپ کد نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که تصاویر و رابط‌های گرافیکی را در داخل کد به‌خوبی به کار ببرند.»

تبدیل دست نویس ها به کد

ایان آروجو همچنین گفت که این کار زمانی به بهترین شکل خود را نشان خواهد داد و راهکارهای جدیدی را در آینده پیش روی افراد خواهد گذاشت که در قالب کدنویسی‌های هوش مصنوعی در تبلت‌های طراحی و نوت‌بوک‌های محاسباتی و دیجیتالی که به‌زودی در دسترس همه قرار خواهند گرفت، به کار گرفته شوند.

تاپان پریخ، دانشیار علم اطلاعات و نویسنده این مقاله در این باره اذعان داشت: «ابزارهایی مانند Notate بسیار مهم هستند، زیرا به ما کمک می‌کنند که چگونه به بهترین شکل در مورد برنامه‌نویسی بیندیشیم و راهکارهای جدیدی در این خصوص پیدا کنیم. همچنین به ما می‌آموزند که چگونه ابزارهای مختلف در این سیستم قادر خواهند بود بتوانیم دیدگاه‌های گذشته را تغییر دهیم.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]