40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دوربین‌های سونی و نیکون با ادوبی و اینتل، دیپ‌فیک را هدف قرار می‌دهند

دوربین‌های سونی و نیکون با ادوبی و اینتل، دیپ‌فیک را هدف قرار می‌دهند

گروه سونی که هم دوربین و هم حسگر تصویر تولید می‌کند، به ائتلافی می‌پیوندد که هدف آن ارائه راهی برای تشخیص عکس‌ها و ویدیوهای جعلی است.

به‌تازگی یک اتحاد از شرکت‌های مختلف نرم‌افزاری، سازندگان تراشه‌ها و دوربین‌ها و رسانه‌های اجتماعی باهدف ایجاد استانداردهایی برای اطمینان از معتبر بودن تصاویر و ویدیوهای به اشتراک‌گذاشته‌شده آنلاین ایجادشده است، زیرا ویدئوهای جعلی تهدید این روزهای فضای مجازی به شمار می‌روند.

شرکت توسعه‌دهنده فتوشاپ ادوبی، مایکروسافت، اینتل و توییتر بخشی از این تلاش هستند و همچنین سازندگان دوربین ژاپنی سونی و نیکون، بی‌بی‌سی و طراح چیپ متعلق به گروه سافت بانک نیز در این اتحاد برای تشخیص دیپ‌فیک، شرکت کرده‌اند.

این گروه که به‌عنوان ائتلاف برای منشأ و اعتبار محتوا (C2PA) شناخته می‌شود، درحال‌توسعه یک استاندارد باز است که برای کار با هر نرم‌افزاری طراحی‌شده است و شواهدی از دست‌کاری را نشان می‌دهد.

دوربین سونی
گروه سونی که هم دوربین و هم حسگر تصویر تولید می‌کند، به ائتلافی می‌پیوندد که هدف آن ارائه راهی برای تشخیص عکس‌ها و ویدیوهای جعلی است.

اندی پارسونز، مدیر ارشد ابتکار اصالت محتوای Adobe، به Nikkei گفته است: «شما امسال شاهد ظهور بسیاری از این ویژگی‌ها در بازار خواهید بود؛ و من فکر می‌کنم در دو سال آینده، ما شاهد بسیاری از اکوسیستم‌های سرتاسری خواهیم بود.»

نیاز به راه‌هایی برای اطمینان از قابل‌اعتماد بودن عکس‌ها و ویدیوها با افزایش دیپ‌فیک، احساس می‌شود. اخیراً یک ویدیوی جعلی از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که از سربازان می‌خواهد قبل از افشاگری تسلیم شوند، در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد.

Adobe انتظار دارد استانداردهایی که از صحت تصاویر محافظت می‌کنند در سال جاری وارد بازار شوند.

در آینده این ائتلاف به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بیشتری مانند یوتیوب دسترسی خواهد داشت، چراکه در تلاش است تا رسانه‌های بیشتری تا حد امکان تحت این استاندارد قرار گیرد.

به گفته پارسونز: «به‌طورکلی کلید موفقیت منشأ دیجیتالی، پذیرش گسترده ‌این استانداردها در همه پلتفرم‌های فضای مجازی است، به‌طوری‌که کاربران می‌توانند مطمئن باشند که وقتی در هر رسانه‌ اجتماعی محتوا بارگذاری می‌شوند، اعتبار آن در کل زنجیره اشتراک‌گذاری و ایجاد انتشار آن حفظ می‌شود.»

بر اساس استانداردهای فنی که این ائتلاف درحال‌توسعه آن‌ها است، داده‌های مربوط به منشأ یک تصویر یا ویدئو «ازنظر رمزنگاری» به محتوا متصل می‌شود، به‌گونه‌ای که نشان می‌دهد چه زمانی و چه کسی اطلاعات را دست‌کاری کرده است. لذا هر تغییری قابل‌تشخیص و ردیابی خواهد بود.

ادوبی
Adobe انتظار دارد استانداردهایی که از صحت تصاویر محافظت می‌کنند در سال جاری وارد بازار شوند.

در روش‌های قدیمی‌تر تشخیص دیپ‌فیک، برای تشخیص و شناسایی تقلب‌ها در تصاویر و ویدئوها، نیاز به مقایسه دقیق با تصاویر معتبر بود. اگرچه در این روش‌ها می‌توان تاریخچه‌های ویرایش و سایر ابر داده‌ها را ذخیره کرد، اما دست‌کاری با استفاده از نرم‌افزار ویژه به روش‌هایی که گاهی اوقات تشخیص غیرممکن باشد نیز امکان‌پذیر است.

شرکت متا، مادر فیس‌بوک و چندی دیگر از شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به دنبال حذف تقلب‌ها از پلتفرم‌های خود است و همواره تلاش کرده است از کسانی که محتواها را دست‌کاری می‌کنند جلوتر بماند.

Adobe نیز درزمینۀ احراز هویت محتوا پیشرو بوده است. این شرکت آمریکایی، فناوری را در نرم‌افزار ویرایشی خود به کار گرفته است که داده‌های منشأ را ردیابی می‌کند و از حریم خصوصی کاربران محافظت می‌کند.

پارسونز گفت: «ما فقط حدود دو سال و نیم است که در این زمینه بوده‌ایم.» «بنابراین در چرخه زندگی نسبتاً زود است و ما راه درازی در پیش داریم تا مطمئن شویم که همه پلتفرم‌ها می‌توانند این استانداردها را اتخاذ کنند.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]