40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رادیوجی‌پی‌تی؛ نخستین ایستگاه رادیویی هوش مصنوعی

رادیوجی‌پی‌تی؛ نخستین ایستگاه رادیویی هوش مصنوعی

دیرزمانی رادیو یکی از مهم‌ترین رسانه‌های ایران و جهان شناخته می‌شد. این رسانه حتی تا سال‌ها بعد از همه‌گیری تلویزیون نیز مهم‌ترین رسانه جهان بود، چراکه همه به‌آسانی به آن دسترسی داشتند و از هرجایی می‌توانستند برنامه‌ها و خبرهایش را گوش کنند. با گذشت سال‌های فراوان از اهمیت رادیو نیز کاسته شده‌ است و دیگر آن رسانه شماره یک جهان به‌حساب نمی‌آید؛ حالا ولی با کمک هوش مصنوعی ظاهراً دوران جدیدی قرار است برای رادیو شروع شود و رادیوهای هوشمند پا به عرصه وجود خواهند گذاشت. 

صدایی که در ایستگاه‌های رادیویی FM موردعلاقه خود، هنگام رفتن به محل‌ کار می‌شنوید، به‌زودی ممکن است متعلق به هوش مصنوعی باشد. هم گوینده، هم نویسنده و هم مدیر محتوا می‌توانند از هوش مصنوعی باشند و با فناوری‌های مبتنی بر آن تولید محتوا کنند. مژده‌ آن‌که در همین راستا «رادیوجی‌پی‌تی» نخستین رادیوی هوش مصنوعی جهان شروع به‌کار کرده است. 

چندی پیش، کمپانی Futuri Media ایستگاه رادیوجی‌پی‌تی، نخستین ایستگاه رادیویی مبتنی بر هوش مصنوعی در جهان را به مخاطبانش معرفی کرد.

RadioGPT که توسط شرکت Futuri Media توسعه ‌یافته است، بر اساس مدل GPT-3، موجود در محصول ChatGPT ارائه‌شده و توسط OpenAI ساخته‌شده است. در همین حال، این مدل با برنامه TopicPulse ترکیب‌شده است که کشف داستان و اسکن محتوای رسانه‌های اجتماعی را انجام می‌دهد. درنتیجه، یک دی‌جی و مجری مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌شود که تعیین می‌کند، کدام موضوعات در یک منطقه محلی ترند هستند و بر اساس آن، به مخاطب محتوا ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، رادیوجی‌پی‌تی، شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و بیش از دویست‌وپنجاه هزار منبع خبری و اطلاعاتی دیگر را، برای شناسایی موضوعات گوناگون جستجو و بررسی می‌کند. سپس داده‌های به‌دست‌آمده، با صداهای مبتنی بر پردازش گفتارِ هوش مصنوعی، همچون یک گوینده حرفه‌ای خوانده می‌شوند و مخاطب از آن‌ها استفاده می‌کند. به‌این‌ترتیب ضمن دریافت اخبار، سایر اطلاعات محلی مانند موسیقی، تبلیغات، به‌روزرسانی اخبار ترافیک و هواشناسی نیز توسط صدای مبتنی بر پردازش گفتار به مخاطب منتقل می‌شود.

در هوش مصنوعی این گفتار با صدای زیبای یک هنرمند، یا گوینده حرفه‌ای آموزش می‌بیند؛ بنابراین گوینده ایستگاه رادیویی محلی شما می‌تواند هنرمند خوش‌صدایی مانند جلال مقامی، بهروز رضوی، منوچهر اسماعیلی یا چنگیز جلیلوند باشد.

از سوی دیگر، پرسش‌هایی در مورد رادیو‌جی‌بی‌تی وجود دارد که منتقدان از سازندگان آن می‌پرسند. به‌عنوان مثال، Futuri در مورد مرور اطلاعات و ویژگی سایت‌های خود وارد جزئیات نشده است. این اطلاعات از طریق فناوری TopicPulse که برای این شرکت است، جمع‌آوری می‌شود، اما نحوه چگونگی آن مشخص نیست. اگرچه محتوا با ترکیب این اطلاعات و فناوری GPT-3 ایجاد می‌شود، اما قابل‌اعتماد بودن یا بی‌طرفی اطلاعات نیز یک علامت سوال است. همان‌طور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به ‌دلیل اخبار نادرست، بارها و بارها مورد انتقاد قرارگرفته‌اند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]