40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 راه‌اندازی دستیار هوش مصنوعی جدید برای سهولت کار مهندسین نرم‌افزار

راه‌اندازی دستیار هوش مصنوعی جدید برای سهولت کار مهندسین نرم‌افزار

شرکت فناوریNew Relic، ابزار جدیدی به نام Grok را راه‌اندازی کرده که یک دستیار هوش مصنوعی است و برای کمک به تیم‌های مهندسی در مدیریت ساختمان داده‌های نرم‌افزاری طراحی شده است. این ابزار از دستورات زبان طبیعی استفاده می‌کند و مهندسان را قادر می‌سازد تا نرم‌افزارشان را آسان‌تر نظارت، اشکال‌زدایی، ایمن و بهبود بخشند.

به گزارش هوشیو، Grok فرایند مدیریت و بهینه‌سازی نرم‌افزار را ساده می‌کند، ضمن آنکه بینش و توصیه‌های لازم به‌منظور کمک به مهندسان، در راستای نظارت و حل‌و‌فصل هرگونه مشکل در نرم‌افزارشان را نیز ارائه می‌دهد. به‌صورت کلی، Grok به تیم‌های مهندسی کمک می‌کند تا عملکرد و امنیت نرم‌افزار خود را بهبود بخشند و آنها را قادر می‌سازد تا روی کارهای مهم‌تر تمرکز کنند.

 Grok در کل پلتفرم New Relic تعبیه شده که این پلتفرم شامل بیش از ۳۰ سرویس نظارتی مرتبط است. Grok را می‌توان با استفاده از یک رابط چت ساده فعال کرد، تا بر مشکلات نرم‌افزاری نظارت داشته و آن‌ها را رفع نماید.

دستیار هوش مصنوعی جدید

دستیار هوش مصنوعی مولد Grok دقیقاً چگونه کمک می‌کند؟

مشاهده‌پذیری (توانایی نظارت و درک نحوه عملکرد یک سیستم نرم‌افزاری) برای اجرای کسب‌وکارهای دیجیتال بسیار مهم است، تا اطمینان حاصل کنند که برنامه‌های نرم‌افزاری آنها به درستی کار می‌کنند. اما روش‌های فعلی دست‌یابی به مشاهده‌پذیری، تا‌حد زیادی به تیم‌های مهندسی متکی است که معمولا زمان زیادی را صرف غربال کردن مقادیر زیادی داده برای مشاهده‌پذیری می‌کنند. این امر به زمان و تلاش زیادی نیاز دارد و به علاوه یک مشکل نیز هست، زیرا ممکن است بسیاری از مهندسان با ابزارهای ارائه‌شده توسط پلتفرم‌های مشاهده‌پذیر آشنا نباشند.

Grok به کاربران اجازه می‌دهد، به‌سادگی در مورد عملکرد نرم‌افزار خود سؤالاتی بپرسند، سوالاتی مانند «چرا سرویس سبد خرید کاربر من کند است؟» یا «آخرین به‌روزرسانی سرور چگونه بر برنامه من تأثیر گذاشته است؟» ماناو خورانا، مدیر محصول New Relic، به وب‌سایت فناوری VentureBeat می‌گوید: «Grok می‌تواند داده‌های تله‌متری را تجزیه‌و‌تحلیل کند و تغییرات اخیر در نرم‌افزار را در نظر بگیرد، تا دلایل اساسی و گام‌های ممکن برای حل مشکل را پیشنهاد کند.»

قبل از معرفی Grok، کاربران پلتفرم New Relic باید می‌دانستند، دقیقاً کجا به‌دنبال داده‌های مورد‌نیاز خود بگردند یا در ایجاد سوالات و جستجوهای سفارشی مهارت داشته باشند. این فرآیند می‌توانست پیچیده و زمان‌بر باشد، زیرا کاربران باید قبل از دریافت داده‌های مورد‌نیاز، خطاهای موجود در پرس‌و‌جوها را عیب‌یابی کرده و آنها را اصلاح می‌کردند. خورانا توضیح می‌دهد که «با معرفی New Relic Grok، کاربران فقط می‌توانند یک سوال به زبان ساده بپرسند و پاسخ را دریافت کنند.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]