40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 راه‌های مختلف برای ایجاد انگیزه استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌ها

راه‌های مختلف برای ایجاد انگیزه استفاده از هوش مصنوعی در سازمان‌ها

برای بیشتر سازمان‌ها، هوش مصنوعی باعث تحریک احساساتی از قبیل واقع‎‌بینی درباره افزایش فرصت‌های تجاری، سردرگمی درباره پتانسیل‌های آن و اهمیت دادن به منقلب کردن کسب و کار است. طبق نظرسنجی انجام شده بین ۷۰۰ مدیر سطح C توسط Forbes Insights، هوش مصنوعی توانسته فرصت‌های زیادی از توسعه محصولات گرفته تا نوآوری در خدمات و بهینه‎‌سازی تصمیم‎گیری خلق کند. برای مدیرانی که به دنبال دستیابی به این مزایا هستند، نکته کلیدی این است که انگیزه استفاده از هوش مصنوعی پیدا کنند. این انگیزه باید قدرتمند و هوشمندانه باشد. مخصوصا در شرایطی که تحقیقات نشان می‌دهد مدیران آشنایی زیادی با آن ندارند، نیاز به انگیزه استفاده از هوش مصنوعی محسوس‎‌تر هم شده است. نکته اینجاست که حدود ۴۵% شرکت‌ها که در این نظرسنجی شرکت داشتند، از هوش مصنوعی استفاده می‎‌کنند و این در حالی است که تنها مدیران ارشد ۲۹% از این شرکت‌ها با بکارگیری آن موافقند.

انگیزه استفاده از هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی در بخش مدیریت کسب و کار باعث زیاد شدن میزان مباحث مربوط به مزایای تجاری، رقابت، کارایی عملیاتی و رشد درآمد خواهد شد. در ادامه مطلب به توصیه برخی از پیشروترین‌ رهبران هوش مصنوعی درباره این که چطور انگیزه استفاده از هوش مصنوعی را قوی کنیم و در این مسیر از هوش مصنوعی استفاده کنیم، اشاره شده است.

ارائه نمونه‌هایی از داستان‌های مربوط به کسب موفقیت در زندگی واقعی.

هیچ چیز مثل نمونه‌های مربوط به زندگی واقعی باعث ایجاد یک انگیزه تجاری قوی نمی‌شود. مطمئنا ارائه نمونه‌‎هایی که مربوط به شخص خود مدیر باشد هم تاثیرگذاری زیادی خواهد داشت. میشل کروس، نایب رئیس ارشد و رئیس بخش تکنولوژی و دگرگونی OhioHealth می‌گوید:«برای ما این طور بود که به محض استفاده از هوش مصنوعی به منظور خودکارسازی پروسه‌های داخل سازمانی، بازگشت سرمایه رشد قابل توجهی داشت. یکی از اولین پروژه‌های ما باعث بهره‌وری در زمینه مدیریت چرخه درآمد بود. این پروژه ثابت کرد که ما می‌توانیم خیلی فوری به سود برسیم. وقتی بخواهیم همزمان با کاهش قیمت، کیفیت را افزایش دهیم، کار برایمان بسیار سخت خواهد شد.

نشان دهید که چطور در هر لایه از سازمان، هوش مصنوعی ابزاری مناسب برای بهینه‌سازی تصمیمگیری است.

هوش مصنوعی کمک می‌کند که تحلیل‌گران کسب و کار و کاربران امکان بررسی بیشتری داشته باشند. هدر کاکس، رئیس بخش سلامت دیجیتال و تحلیلگر Humana می‎گوید:«ما به تحلیل‌گران کسب و کار قدرتی می‌دهیم که برای انجام کارهایشان به آن نیاز دارند». همچنین علوم داده افق‌های جدیدی را در بحث کسب و کار نمایان کرده است و حالا لازم است تا راهی مناسب برای هضم، پیشرفت تدریجی و منتقل کردن کامل نظریه‌ها پیدا شود. مارک آستین، نایب رئیس بخش علوم داده AT&T، می‌گوید:«تعداد سوالات از تعداد متخصصین علوم داده موجود بیشتر است. مشکل ما همین است. سوالات زیادی نیاز به پاسخ دارند و باید بتوانیم آن‌ها را شناسایی و پاسخ‎‌هایشان را پیدا کنیم و این پاسخ‌‌ها را در دسترس عموم قرار دهیم. هوش مصنوعی در این زمینه کمک زیادی خواهد کرد».

ai در سازمانها

نگاهی فراتر از معیارهای سنتی نرخ بازگشت سرمایه.

هوش مصنوعی یعنی فرصت‌هایی فراتر از رسیدن به بازدهی معمولی. کروس می‌گوید:«در زمینه مراقبت‌های بهداشتی ما تازه اول راه هستیم و باید بدانیم که نزخ بازگشت سرمایه چیزی فراتر از دلار و سنت است. معنی آن می‌تواند افزایش مراقبت‌ها از بیماران و حتی نرخ بستری کمتر، اشتباهات کمتر، ارتباط بهتر با بیمار و غیره باشد».

هوش مصنوعی را به عنوان سنگ‌بنای ضروری یک استراتژی تحول دیجیتالی نشان دهید.

دیجیتالی‎کردن عملیات و ارائه خدمات دیجیتالی در اقتصاد امروز برای رقابت کردن امری ضروری است و هوش مصنوعی می‌تواند در تسهیل این امر بسیار مفید باشد. برای Humana هوش مصنوعی کمکی برای رسیدن به مراقبت بهداشتی دیجیتالی است. کاکس می‌گوید:«این باور ماست که تحلیل، هسته اصلی دیجیتالی کردن تجارب است. هوش مصنوعی هم موتور آن تجارب خواهد بود».

استفاده از هوش مصنوعی به عنوان دعوتی برای ابتکارات و نوآوری‌ها.

به جای این که به هوش مصنوعی به عنوان یک نیروی نامفهوم پشت صحنه نگاه کنیم، باید آن را به چشم فرصتی برای افزایش وفاداری در تمام سطوح سازمان ببینیم. برای مثال AT&T در قسمت‌های بسیار زیادی از هوش مصنوعی استفاده کرده و پذیرای سوالات مربوطه کارمندان و شفاف‎سازی درباره آن بوده است. آستین می‎گوید:«هرچه بیشتر اطلاعات در زمینه هوش مصنوعی را به اشتراک بگذارید، حتی اگر کار سختی باشد و مجبور باشید بسیاری از امور آن را با نیروی انسانی انجام دهید، محیط‌های مبتنی بر همکاری بیشتری ایجاد خواهید کرد. ما همیشه به علوم داده به چشم یک ورزش تیمی نگاه کردیم».

انگیزه بکارگیری هوش مصنوعی در سازمانها

این حس را ایجاد کنید که هوش مصنوعی باعث بهینه‎‌سازی تجارب مشتری خواهد شد.

یکی از برجسته‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. این طرز فکر پشت همه تصمیمات مبتنی بر هوش مصنوعی و گرفته شده توسط موسسه آموزش استراتژیک Strategic Education, Inc. (SEI) است. در این موسسه معتقدند ایجاد این حس باعث می‎شود در برابر هزاران دانش آموز متعلق به خودشان مسئولانه‌تر رفتار کرده باشند. کارل مک‌دانل، رئیس موسسه می‎گوید:«در پایان هوش مصنوعی باعث شد ما تجربه بهتری برای دانش‌آموزانمان ایجاد کنیم. این برای خود دانش‎آموزان هم یک برد محسوب می‎شود، چون می‌توانند خدمات بهتر و بیشتری از سوی ما دریافت کنند. همچنین کارمندان هم زمان بیشتری برای ارائه خدمات بهتر و سطح بالاتر دارند».

مثل هر تکنولوژی دیگری، هوش مصنوعی نباید فقط به خاطر هوش مصنوعی بودن مورد استفاده قرار گیرد. بلکه به این دلیل که بهترین راه‌حل برای بسیاری از مشکلات کسب‌و‌کارها است، باید از آن استفاده کرد. وقتی انگیزه استفاده از هوش مصنوعی را ارائه می‎کنید، سعی کنید توجه ویژه‎‌ای به فرصت‌ها و مشکلاتی که هوش مصنوعی می‌‎تواند برای آن ایجاد کند، داشته باشید. باید بدانید با استفاده از انگیزه استفاده از هوش مصنوعی شما، چه کسی بیشترین بهره را خواهد برد و چطور باید پروژه پیش برود. وقتی از هوش مصنوعی در همه لایه‌ها، از پشت صحنه گرفته تا سطح مدیریتی، استفاده کنید، شانس رسیدن به موفقیت شدیدا افزایش خواهد یافت.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]