40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 «ربات جراح سینا» با پشتیبانی رایتل به بیمارستان‌های هوشمند راه خواهد یافت

«ربات جراح سینا» با پشتیبانی رایتل به بیمارستان‌های هوشمند راه خواهد یافت

حوزه پزشکی را می‌توان یکی از علوم پیشرو در استفاده از فناوری‌های نوین دانست که نه‌تنها در استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند رباتیک، هوش مصنوعی و IOT پیش‌گام است، بلکه ساخت و توسعه بسیاری از ابزارهای جدید پزشکی موجب خلق محصولاتی می‌شود که راه خود را به زندگی روزمره مردم نیز باز می‌کنند.

یکی از مفاهیمی که با گسترش هوش مصنوعی بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گرفته، «بیمارستان هوشمند» است و فعالان عرصه هوشمندسازی در تلاش‌اند تا با ادغام این فناوری با فعالیت‌های پزشکی، کیفیت خدمت‌رسانی به بیماران را افزایش دهند. از همین رو، سازمان تأمین اجتماعی در نمایشگاه الکامپ از همکاری خود با شرکت رایتل خبر داد و حاصل این همکاری را پشتیبانی از «ربات جراح سینا» و فراهم‌شدن امکان جراحی از راه دور اعلام کرد.

به گزارش هوشیو به نقل از آتیه‌آنلاین، امیر عزیزاللهی، مدیر فروش سازمانی رایتل در گفت‌وگویی طی نمایشگاه الکامپ اعلام کرد: رایتل در نظر دارد که با همکاری بخش خصوصی، در صورت امکان، یک مجموعه برون‌سازمانی فعال در ساخت ربات جراح را ایجاد کند و در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی مورداستفاده قرار دهد.

وی در ادامه افزود: بیمارستان‌های هوشمند اغلب با سامانه‌ها و دستگاه‌های تشخیص و معالجه از جمله رادیولوژی، دستگاه‌های تشخیصی، سیستم‌های عکس‌برداری و اتاق عمل قابل‌تعریف است. امروزه هوش مصنوعی در بخش‌های اطلاع‌رسانی مراکز درمانی تأمین اجتماعی به کار می‌رود که برای نمونه می‌توان به سیستم ارتباط با پرستار، نوبت‌دهی و ارتباط با بخش‌های بیمارستان اشاره کرد.

ربات جراح سینا

عزیزاللهی در پاسخ به این سؤال که هدف رایتل و سازمان تأمین اجتماعی از راه‌اندازی غرفه بیمارستان هوشمند در الکامپ چیست، گفت: ما قصد داریم سامانه‌ها، دستگاه‌های عمل جراحی و تجهیزات بیمارستانی شامل سیستم روشنایی، گرمایشی، سرمایشی، نظارتی، حفاظتی، اطفای حریق و… را به معرض نمایش بگذاریم و فعالان حوزه پزشکی را با این فناوری‌ها آشنا کنیم.

او در ادامه از آینده هوش مصنوعی در پزشکی گفت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، هوش مصنوعی نیاز به تکمیل داده‌ها و اطلاعات دارد؛ اما در آینده نزدیک و پس از تکمیل داده‌ها، این فناوری کمک شایانی در حوزه تشخیص و درمان به پزشکان خواهد کرد و همچنین، مدل‌های یادگیری می‌توانند در بهبود نتایج درمان نقش مؤثری ایفا کنند.

ربات جراح سینا و کاربردهای آن

علیرضا میرباقری، سازنده ربات جراح سینا در مصاحبه‌ای از برنامه توسعه بیمارستان‌های هوشمند گفت و افزود: شرکت رایتل و سازمان تأمین اجتماعی، به‌زودی از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته‌ای در بیمارستان‌ها استفاده می‌کنند که برای نمونه می‌توان به امکان انجام عمل جراحی از راه دور، کاهش جراحات وارده حین عمل و امکان جراحی‌های پیچیده در عمق بدن اشاره کرد و این موارد تنها بخشی از قابلیت‌های جراحی رباتیک است. در این روش، به‌جای ایجاد شکاف‌های بزرگ برای انجام عمل‌های جراحی، تنها یک یا دو شکاف بسیار کوچک با عمق ۵ میلیمتری ایجاد خواهد شد و عمل به‌واسطه همین شکاف‌ها صورت می‌گیرد.

میرباقری ادامه داد: ازآنجایی‌که هنگام جراحی رباتیک، جراح در وضعیت کاملاً ارگونومیک قرار می‌گیرد، خستگی او بسیار کمتر خواهد بود و درنتیجه، دقت و کیفیت عمل نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ از تاریخ چهارم لغایت هشتم تیرماه در محل نمایشگاه‌های دائمی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به حوزه پزشکی و های‌تک می‌توانند با مراجعه به سالن ۲۷ این نمایشگاه از غرفه بیمارستان هوشمند سازمان تأمین اجتماعی بازدید به عمل بیاورند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]