40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ربات پنگوئن به حمل دارو در بیمارستان کمک می‌کند!

ربات پنگوئن به حمل دارو در بیمارستان کمک می‌کند!

قرار است با هدایت یک ربات کمکی که درست شبیه یک پنگوئن است، به فرایندهای درمان بیمارستان دانشگاه میلتون کمک شود و فشار بر کارکنان این بیمارستان انگلیسی کاهش یابد.

ربات پنگوئن

به گزارش هوشیو، ربات Helper در اواخر نوامبر در بیمارستان دانشگاه میلتون کینز (MKUH) مورد آزمایش قرار گرفته است، تا بتواند داروها را در مسیرهای خاص بیمارستان این دانشگاه برای کمک به پرسنل تحویل دهد که به جرئت می‌توان گفت این کار اولین آزمایش در نوع خود محسوب می‌شود. گفته شده است آزمایشی که بر روی این ربات انجام می‌گیرد، در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

حقیقت آن است که این ربات با همکاری آکادمی رباتیک، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در لندن ساخته شده است. این شرکت یکی از اولین سازمان‌هایی است که وسایل نقلیه خودران را با استفاده از خودروی خودکار الکتریکی Kar-go که خاص خودش است، در جاده‌های بریتانیا مستقر کرده است و به همین دلیل می‌تواند به‌راحتی با هدایت ربات پنگوئنی از فناوری استفاده کند که مشابه وسایل نقلیه خودران است، به طوری که به عنوان بخشی از یک آزمایش جدید، داروها را به بخش‌های مختلف بیمارستان منتقل می‌کند. جالب این است که ربات پنگوئنی Helper مانند خودروی خودکار الکتریکی Kar-go از فناوری‌های سونار و لیدار برای حرکت پیرامون موانع استفاده می‌کند. این فناوری پیش از این توانسته است برای ارسال دارو به خانه‌های مردم در طول همه‌گیری COVID-19 مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع، بیمارستان دانشگاه میلتون کینز (MKUH) داروها را از داروخانه جمع‌آوری می‌کند و در مسیری تقریباً طولانی بین داروخانه بیمارستان و بخش بستری در حرکت است، تا داروها را به پرسنل تحویل ‌دهد و آن‌ها بتوانند با خیالی آسوده داروها را تخلیه کنند. ربات پنگوئنی Helper محفظه‌ای برای حمل کردن داروها دارد که بعد از اینکه داروها به مقصد می‌رسند، کارکنان بیمارستان آن‌ها را باز می‌کنند.

پروفسور جو هریسون، مدیر اجرایی بیمارستان دانشگاه میلتون کینز MKUH در این باره می‌گوید: «آزمایشی که بر روی ربات Helper انجام می‌گیرد، فرصت خوبی است که بتوانیم این فناوری را در خصوص ایمنی و کارایی مورد آزمایش قرار دهیم. ما سعی می‌کنیم از طریق همکاری نزدیک با تمامی تیم‌هایی که درگیر این پروژه هستند، پژوهش‌هایمان را در آینده ادامه دهیم، تا دریابیم چگونه می‌توانیم به نتایج بهتری درباره این ربات دست پیدا کنیم.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]