40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رونمایی از ربات خودرو خودران همراه اول در حاشیه نمایشگاه الکامپ

رونمایی از ربات خودرو خودران همراه اول در حاشیه نمایشگاه الکامپ

آیین گشایش بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ (Elecomp 2023) صبح روز گذشته ۴ تیرماه ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد. در این مراسم، وزیر ارتباطات از نزدیک با دستاوردهای همراه اول در حوزه هوشمندسازی و تحول دیجیتال آشنا شد. ضمن این بازدید از پروژه ربات خودرو خودران این شرکت نیز رونمایی گردید.

به گزارش هوشیو به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران،  بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس جمهور، سید محمدامین آقامیری رئیس مرکز ملی فضای مجازی و همچنین مهمانانی از کشورهای خارجی همچون الکساندر شویتوف معاون وزیر توسعه دیجیتال ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه برگزار شد.

 عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، در حاشیه این نمایشگاه ضمن بازدیدی که از سالن ۳۵ نمایشگاه و گروه همراه اول داشت، از نزدیک با ابزار‌های مبتنی بر نسل جدید فناوری (۵G) همراه اول آشنا شد، ضمن آنکه به تعامل با ارائه‌دهندگان سرویس‌های حاضر در زمینه‌های تخصصی «شبکه و زیرساخت»، «راه‌حل های کسب‌و‌کاری» و «زندگی دیجیتال» نیز پرداخت.

ربات خودرو خودران همراه اول

در زمان حضور وزیر ارتباطات در غرفه همراه اول از «ربات خودروی خودرو» این شرکت نیز رونمایی شد. این پروژه در مرکز تحقیقات و توسعه همراه اول و با همکاری دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است. زارع پور خطاب به حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول، خواستار فضای اختصاصی بیشتری برای نمایش این دستاورد در سطح ملی به ویژه برای جوانان شد.

این ربات خودروی کاملاً خودران که ابعاد آن فقط یک دهم یک ماشین واقعی است، علیرغم جثه کوچک و مینیاتوری‌اش توانایی حفظ حرکت در بین خطوط جاده، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی و چراغ‌های راهنمایی، شناسایی و حرکت در اطراف موانع ثابت و متحرک و انجام مانورهای پارک خودکار و مکان‌یابی را دارد.

برای اینکه این ربات بتواند علائم و خطوط جاده‌ای را تشخیص دهد، در سیستم آن از فناوری‌هایی مانند پردازش تصویر و شبکه‌های عصبی استفاده شده است. این فناوری‌ها بر روی یک مینی کامپیوتر انویدیا و پلت‌فرم سیستم‌عامل ربات(ROS)  اجرا می‌شوند. حرکت خودرو و پاسخ آن به محیط توسط الگوریتم‌هایی که بر روی میکروکنترلر ESP پیاده‌سازی شده‌اند، کنترل می‌شود.

یکی دیگر از خدماتی که توسط کارشناسان همراه اول در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشریح شد، «ردیابی و مانیتورینگ کانتینر» نام داشت. این سرویس برای کمک به جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه یا مضر و حتی قاچاق انسان به کشور از طریق اطمینان از دستکاری نشدن محتوای کانتینرها طراحی شده است.

طراحی این سرویس در راستای رفع یکی از دغدغه‌های اساسی اپراتورهای ترمینال، اپراتورهای پورت، صاحبان کالا، صاحبان خطوط کشتیرانی و نهادهای حاکمیتی، نظارتی و امنیتی بوده است.

شاین ذکر است، این رویداد که با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار شده است، تا هفتم تیرماه ادامه دارد. نمایشگاه مذکور به عنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور شناخته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بازدید از این نمایشگاه از نزدیک با سرویس‌های نوظهور دنیای دیجیتال آشنا شوند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]