40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 در حضور دکتر سورنا ستاری از ۲۷ محصول حوزه فناوری همگرا رونمایی شد

در حضور دکتر سورنا ستاری از ۲۷ محصول حوزه فناوری همگرا رونمایی شد

در مراسمی که روز شنبه در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، دکتر سورنا ستاری از محصولات حوزه فناوری همگرا رونمایی کرد.
محصولات دانش‌بنیانی که رونمایی شدند شامل جوهر زیستی استخوانی، ایمپلنت جذبی استخوانی، سایکورادیولوژی، چاپگر زیستی سه‌‎بعدی، دستگاه پرتابل پوشیدنی EEG-NIRS سیستم اندازه‌گیری فعالیت‌های الکتریکی و متابولیکی سلول‌های عصبی، ابزارهای بهبود و ارتقای توانمندی‌های شناختی، ثبت سیگنال پرتابل هشت‌کاناله برای توسعه نرم‌افزارهای کاربردی در حوزه پایش، الکتروآنسفالوگراف اینتراکرانیال، سامانه واقعیت مجازی بهبود و درمان ترس و وسواس بودند.
همچنین به عنوان دیگر دستاوردهای حوزه فناوری همگرا می‌توان به نرم‌افزار ارزیابی و مطالعه عمق و نحوه خواب با استفاده از هدست‌های EEG، هدست و شیدنی EEG چهار و شش کاناله، خدمت تعیین روند درمانی فردمحور بیماری سرطان با استفاده از داده NGS و دستگاه PSG برای مطالعه بالینی و کلینیکی خواب، دستگاه اتوماتیک استخراج اسید نوکلئیک، دستگاه پایش هوشمند عملکرد قلب و عروق، خدمت تشخیص بیماری‌های نادر و پیچیده ژنتیکی با استفاده از تحلیل داده‌های NGS، اشاره کرد.

فناوری همگرا
در این مراسم از محصولات دیگری در حوزه فناوری همگرا هم رونمایی شد که شامل تست ژنتیکی تشخیص دارویی، تست ژنتیکی سرطان‌های وراثی، آنالیز دستگاه‌های بالینی و تحقیقاتی حاصل از روش‌های NGS، دستگاه آزمایش شمارش کامل خون، توسعه سویه به منظور تولید هیلاورونیک اسید، اندازه‌گیری هموگلوبین و هماتوکریت خون، کیت CTC، تولیدکننده محصولات پیشرفته بندآورنده خونریزی، ماسک صورت، آرایه میکروالکترودی MEA، دستگاه کنترل‌شونده بویایی‌سنج بر پایه سیگنال‌های مغزی و سنسورهای تنفسی و برد تزریق الکتریکی گل پایه روغن، بودند.
فناوری همگرا به مجموعه چهار فناوری اطلاعات، زیستی، شناختی و نانو گفته می‌شود که در هم‌افزایی و یکپارچگی با هم قادرند به نیازهایی از انسان پاسخ دهند که تابه‌حال فناوری‌‎های دیگر قادر به آن نبوده‌اند.
دکتر ستاری در اشاره به متکی بودن آینده به فناوری‌های نو گفت: «ایران چندسالی است که به حوزه توسعه فناوری و همگرایی ورود کرده، اما هنوز در ابتدای راه است و باید با سرعت عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند. کشور ما در حوزه علوم شناختی توسعه یافته است، اما هنوز برخی زمینه‌های اصلی آن در کشور و در دانشگاه‌ها به خوبی گسترش نیافته است. یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های این حوزه مهندسی برق است که امیدواریم این رشته دانشگاهی در کشور به خوبی جای خود را باز کرده و آموزش داده شود.»

 

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]