40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 به صفر رسیدن ریسک معاملات مالی با محصول جدید هوش مصنوعی

به صفر رسیدن ریسک معاملات مالی با محصول جدید هوش مصنوعی

بورس بازار تبادل اوراق بهادار در بستر اینترنت است؛ این بازار از قرن سیزدهم با خرید و فروش اوراق بهادار در مقابل منزل شخصی به نام واندر بورس (van der Beurze) شکل گرفت و پس از آن خرید و فروش اوراق بهادار «بورس» نام گرفت.

بورس در ایران از سال ۱۳۱۵ با ورود کارشناسان هلندی و بلژیکی برای تدوین قوانین مربوط به آن تشکیل شد و در سال ۱۳۴۵ در تهران قانون تشکیل بورس اوراق بهادار تصویب شد. امری که همیشه چه در جهان و چه در ایران بازار بورس را تحت‌تأثیر قرار داده، پیش‌بینی ناپذیر بودن این بازار و خطر سرمایه‌گذاری در آن است؛ چنان‌که عده‌ای از آن منتفع و عده‌ای زیان می‌بینند. در تمام طول تاریخ اقتصادی مدرن، بورس با توجه به شرایط سیاسی و اجتماعی، فراز و فرودی را تجربه کرده که سرمایه اشخاص نیز از آن متأثر شده‌است.

با همه این احوال، ورود هوش مصنوعی به این عرصه امکان پیش‌بینی در بازارهای مالی را فراهم کرده ‌است. مدیرعامل یک شرکت دانش‌‍‌بنیان در این‌ مورد گفته‌ است، با وجود این سیستم، افراد دیگر نباید نگران سرمایه‌گذاری در بازارهای جهانی باشند. فیاض فر در مورد این محصول عنوان کرد: «با وجود آن ریسک معاملات در بورس کاهش می‌یابد چرا که با توجه به داده‌هایی که دریافت می‌کند و با تحلیل آماری آن‌ها به کمک هوش مصنوعی، می‌تواند خطر معاملات مالی را به صفر برساند.»

این محصول که پیش از این در شرکت‌های مالی خارجی مورد استفاده قرار گرفته است، یک تفاوت نیز با محصولات پیش از خود دارد و آن این است که نمونه خارجی این محصول، توان حضور در بازارهای مالی بزرگ جهانی چون رمز ارزها را ندارد؛ اما نمونه تولیدی این شرکت دانش‌بنیان دارای چنین قابلیتی است و در تمامی بازارهای بزرگ مالی قابل استفاده است و توان پیش‌بینی دارد.

فیاضی فر، مدیرعامل این شرکت افزود: «هر ساله در بازارهای مالی جهان مقدار زیادی از سرمایه شرکت‌کنندگان از بین می‌رود؛ طبق آمارهای جهانی، مقدار این زیان حدود نیم میلیارد دلار برآورد شده ‌است اما با استفاده از هوش مصنوعی در این عرصه می‌توان این زیان را جبران کرد و حتی به صفر رساند.»

استفاده از این محصول موجب رونق گرفتن بازارهای جهانی به سبب جذب اعتماد تعداد بیشتری از افراد خواهد شد؛ محصولی که با پیش‌بینی بازار مالی، خطر از بین رفتن سرمایه اشخاص را به صفر خواهد رساند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]