40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 طراحی سامانه آموزش مجازی زبان فارسی

طراحی سامانه آموزش مجازی زبان فارسی

سامانه آموزش مجازی زبان فارسی با نام سامانه فارسی‌آموز دهخدا جهت استفاده علاقه‌مندان به فراگیری زبان فارسی در موسسه دهخدا طراحی شده و در مسیر اجرا و بهره‌برداری قرار گرفته است. این سامانه در بستر الکترونیکی تحت وب پیاده‌سازی شده و برای آموزش برخط (آنلاین) طراحی گردیده است.

در دنیای امروز بر اساس پیشرفت‌های فناوری در شاخه‌های هوش مصنوعی و هوشمندسازی و گسترش فضاهای مجازی، امر خطیر آموزش نیز دستخوش تغییرات و تحولات رو به جلویی بوده است. به‌ویژه پس از فراگیری جهانی بیماری کرونا، بر حسب ضرورت بسیاری از مؤسسات آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها حوزه کاری خود را از آموزش حضوری به بخش غیرحضوری منتقل کردند و در این زمینه از فناوری روز و آموزش برخط (آنلاین) بهره بردند.

اما با کمتر شدن محدودیت‌های بهداشتی و رفت و آمد، باز هم از اهمیت و محبوبیت آموزش مجازی کاسته نشده است؛ زیرا با این شیوه ضمن صرفه‌جویی در هزینه و وقت، می‌توان از امکانات نوین آموزشی سود جست. علی‌الخصوص درباره آموزش زبان فارسی به غیر ایرانیان و کسانی که زبان مادری آن‌ها فارسی نیست، به علت بعد مسافت و دشواری‌های آموزش حضوری،‌ می‌توان به شیوه‌ای کارآمدتر و به‌صرفه‌تر از آموزش مجازی استفاده کرد.

شایان ذکر است که ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ضمن اینکه به پشتیبانی خود از طرح‌های نیمه‌تمام حوزه فناوری اطلاعات، با حمایت ویژه از طرح‌های فناورانه این حوزه، ادامه می‌دهد در تلاش است زمینه‌های توسعه هر چه بیشتر فناوری‌های پیشرو و کاربردی و هوشمندسازی را نیز فراهم آورد. در همین راستا یکی از برنامه‌های فناورانه‌ای که طی سال گذشته در این زمینه مورد پشتیبانی جدی قرار گرفته است، سامانه آموزش مجازی زبان فارسی یا همان سامانه فارسی‌آموز دهخدا است.

طراحی سامانه فارسی‌آموز دهخدا به منظور همسو شدن با تحولات دنیای امروزی در زمینه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، و مقوله فناوری اطلاعات، که در تمامی ابعاد زندگی انسان رسوخ کرده، به انجام رسیده است. از اهمیت فناوری اطلاعات زمانی بیشتر آگاه می‌شویم که بدانیم این شاخص امروز در بسیاری از علوم، دارای کاربرد گسترده است و در پیشرفت و تعالی آن حوزه‌ها نقشی عمده ایفا می‌کند.

سامانه آموزش مجازی زبان فارسی که در حال حاضر نیز در مرحله اجرا قرار دارد، طراحی و پیاده‌سازی فرآیند آموزش مجازی زبان فارسی موسسه دهخدا را تحت پوشش قرار می‌دهد. به علت وجود امکانات صوتی و تصویری و شرایط آموزش برخط که با این سامانه برای زبان‌آموزان فراهم آمده است انتظار می‌رود موسسه دهخدا، که آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان را سال‌هاست در دستور کار قرار داده است، بتواند به شکلی پیشرفته‌تر خود را به اهداف تعیین‌شده در زمینه آموزش زبان فارسی نزدیک کند.

در سامانه آموزش مجازی زبان فارسی دهخدا امکان بهره‌برداری از ارتباط صوتی و تصویری فراهم شده است تا علاقه‌مندان به فراگیری زبان فارسی با استفاده از این سامانه پس از گذراندن مراحل مقدماتی آموزش زبان، یعنی آموزش الفبا، و همچنین آموزش زیرمهارت‌های دوگانه شامل واژه و دستور، بتوانند مهارت‌های چهارگانه زبان، یعنی مهارت خواندن، شنیدن، نوشتن و مکالمه را به دست آورند و این مهارت‌ها را با تمرین و ممارست تقویت کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]