40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سامانه تشخیص عامل مسمومیت در دامپزشکی توسط محققان ایرانی طراحی شد

سامانه تشخیص عامل مسمومیت در دامپزشکی توسط محققان ایرانی طراحی شد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در چهارمحال و بختیاری موفق شدند با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان سامانه تشخیص عامل مسمومیت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی را به منظور کمک در تشخیص و درمان و اعلام پیش‎آگاهی برای استفاده در دامپزشکی طراحی کنند.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری ایرنا، رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان اعلام کرده که چنین سامانه‌ای برای اولین بار در دنیا طراحی شده و نمونه خارجی مشابهی ندارد.

وی درباره این سامانه گفت:«پزشکان در مواجهه با بیمارانی که دچار مسمومیت شده‌اند، چالش‌هایی پیش رو دارند. این چالش‌های شامل شبیه بودن علائم ناشی از مسمومیت و همپوشانی آن‌ها و پایین بودن دقت و صحت شرح حال دریافتی از بیمار یا بروز بیهوشی در مسموم‌شدگان، گسترده بوده و اندوخته علمی پزشکان در همراهی با تجربه بالای آن‌ها می‌تواند به تشخیص صحیح و به‌موقع منتهی شود. اما در شرایطی که پزشکان جوان و کم‌تجربه باشند، با دشواری‌های زیادی روبرو می‌شوند.»

سامانه تشخیص عامل مسمومیت

او در ادامه گفت: «در این شرایط است که داشتن دستیاری هوشمند در قابل یک نرم‌افزار هوشمند که قادر به تحلیل اطلاعات و ارائه راه‌حل است، می‌تواند زمینه لازم برای درمان به موقع افراد مسموم را فراهم کند. سامانه تشخیص عامل مسمومیت با استفاده از هوش مصنوعی به همین منظور طراحی شده است. بنا به نظر تیم تحقیقاتی در مرحله اول طراحی این سامانه، داده‌های مرتبط با دامپزشکی محوریت کار قرار گرفت و در دومین سامانه با افزودن امکان پردازش تصویر، شرایط برای استفاده از آن در شناسایی گیاهان سمی هم فراهم شد.»

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان درباره شرایط استفاده از این سامانه گفت: «نرم‌افزار طراحی شده قابلیت نصب بر بستر اندروید و IOS را داردمی‌تواند علاوه بر ارائه اطلاعات عمومی موثق مانند انواع مواد و گیاهان سمی، علائم مسمومیت‌های شایع و غیرشایع هریک از مواد و همچنین چگونگی درمان و رفع خطر در موارد دامپزشکی، در صورت دریافت اطلاعات جدید از کاربران با استفاده از روش‌های تحلیلی و برقراری ارتباط میان تجربه‌های پیشین به تشخیص جدید در این حوزه هم بپردازد.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]