40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 اولین اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۵

اولین اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۱۴۰۵

رئیس مرکز آمار ایران، آمارهای رسمی را چراغ راه نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور دانست و گفت: در سال ۱۴۰۵، اولین طرح سرشماری نفوس و مسکن مبتنی بر ثبتی مبنا با به‌کارگیری هوش مصنوعی و کلان‌داده‌ها، اجرایی می‌شود.

به گزارش هوشیو به نقل از ساعت۲۴، جواد حسین‌زاده، رئیس مرکز آمار ایران اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، مرکز آمار ایران موظف شده است سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۴۰۵ را به‌عنوان اولین سرشماری عمومی مبتنی بر روش ثبتی مبنا اجرا کند.

او در ادامه از اجرایی‌شدن آزمایشی طرح سرشماری عمومی براساس ثبتی‌مبنی به‌صورت انجام عملیات میدانی در پنج استان برگزیده (همدان، اصفهان، خوزستان، خراسان و آذربایجان غربی) خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح آزمایشی، مقایسه نتایج آن با ریزداده‌های دستگاه‌های اجرایی کشور است، تا بتوانیم ظرفیت پایگاه‌های اداری برای اجرای سرشماری عمومی ثبتی‌مبنایی سال ۱۴۰۵ را شناسایی کنیم.

رئیس مرکز آمار ایران، وجود آمارهای دقیق و باکیفیت را برای حکمرانی شایسته لازم دانست و اشاره کرد: نوین‌سازی نظام آماری و حرکت به‌سمت نظام ثبتی‌مبنا، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و سازمان آمار کشور می‌کوشد با گذار از نظام آماری سنتی و حرکت به‌سمت نظام ثبتی‌مبنا، بتواند همگام با نیازهای روز جامعه و تحولات ملی و بین‌المللی پیش برود. سازمان آمار ایران وظیفه دارد به‌عنوان یک سازمان پیشرو و یگانه سازمان انتشار آمار رسمی کشور، آمار دقیق، متقن، باکیفیت و روزآمد را براساس ارائه تصویر واقعی از جامعه تهیه کند و جهت تحقق اهداف نظام و رویکردهای دولت، در اختیار آنها قرار دهد.

وی، با اشاره به هزینه‌بربودن سرشماری سنتی، استفاده از روش ثبتی‌مبنایی را موجب کاهش هزینه‌ها، ارتقای کارایی و بهره‌وری، کاهش بار پاسخگویی  و همچنین کاهش زمان تولید و انتشار آمار دانست و افزود: اجرای این طرح با‌توجه به گستردگی و حساسیت آن در سطح ملی، نیاز به تجربه و مهارت بالایی دارد و ما در این زمینه از مشورت بهترین استادان و صاحب‌نظران حوزه آماری بهره بردیم و تجربه کشورهای پیشرو در این حوزه را مد‌نظر قرار دادیم.

حسین‌زاده ادامه داد: در سال‌های گذشته، تمامی زیرساخت‌های مورد‌نیاز جهت اجرایی ساختن طرح سرشماری ثبتی‌مبنا اعم از انتقال دانش روز دنیا در حوزه‌های هوش مصنوعی، کلان داده و… فراهم شده است. در همین راستا اقدامات اجرایی متعدد دیگری نیز نظیر توسعه محتوایی سامانه خدمات اطلاع‌رسانی آماری، توسعه و پشتیبانی سامانه خدمات اطلاع‌رسانی آماری، توسعه و پشتیبانی نرم‌افزار آمار همراه، یکپارچگی اطلاعات با سامانه سری زمانی و… صورت پذیرفته است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]