40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون‌دلاری گوگل بر روی استارتاپ فعال در زمینه هوش مصنوعی

سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون‌دلاری گوگل بر روی استارتاپ فعال در زمینه هوش مصنوعی

مدت زیادی از سرمایه‌گذاری هنگفت مایکروسافت بر روی شرکت سازنده ChatGPT یا همان OpenAI نمی‌گذرد که شاهد سرمایه‌گذاری نسبتاً بزرگ دیگری از جانب گوگل هستیم. این غول فناوری با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون‌دلاری بر روی استارتاپ Anthropic که در زمینه Artificial intelligence فعالیت می‌کند، گام بلند دیگری برای تصاحب بازار پررقابت هوش مصنوعی برداشته است.

داریو آمودی، مدیرعامل استارتاپ آنتروپیک گفت: «ما از اینکه می‌توانیم با Google Cloud همکاری کنیم و در زمینه آموزش و استقرار هوش مصنوعی، اقدامات مفیدی انجام دهیم، بسیار هیجان‌زده هستیم. ما تحت‌تأثیر زیرساخت‌های باز و انعطاف‌پذیر Google Cloud قرار گرفته‌ایم و بسیار هیجان‌زده‌ایم که برای افزایش مقیاس کاری خود با گوگل همکاری می‌کنیم.»

سرمایه‌گذاری 300 میلیون‌دلاری گوگل

هدف این استارتاپ از انتخاب Google Cloud، بهره‌گیری از تخصص عمیق این مجموعه در زمینه یادگیری ماشین با مقیاس‌های بزرگ است و این تعامل دوجانبه می‌تواند برای هر دو مجموعه سودمند واقع شود. ازاین‌پس Anthropic می‌تواند جهت انجام تحقیقات خود از سیستم‌های یادگیری ماشین سفارشی‌شده گوگل استفاده کند که صرفاً برای انجام محاسبات فشرده طراحی شده‌اند. این زیرساخت‌ها در حال حاضر جهت پشتیبانی موتور جست‌وجوی گوگل و وب‌سایت یوتیوب مورداستفاده قرار می‌گیرد و پس از این، آنتروپیک نیز به این سیستم‌ها دسترسی خواهد داشت.

جیمز مانیکا، معاون فناوری و جامعه گوگل، می‌گوید: «ما در گوگل معتقدیم که پیگیری جسورانه و مسئولانه هوش مصنوعی یکی از ضروریات است. ما خود را به ارائه برنامه‌های کاربردی و سودمند، به‌کارگیری اصول مسئولانه مبتنی بر ارزش‌های انسانی و ایمنی  و همچنین تکامل رویکردهای خود بر اساس تحقیقات، تجربه و نظر کاربران متعهد می‌دانیم و مشارکت ما با Anthropic مطابق با همین فلسفه است.»

توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud، معتقد است که هوش مصنوعی از تحقیقات آکادمیک و جنبه‌های تئوریک به یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های تغییرات تکنولوژیکی تبدیل شده است و باعث ایجاد فرصت‌های جدیدی برای رشد و بهبود خدمات در تمام صنایع خواهد شد. او در ادامه می‌گوید: «Google Cloud زیرساخت‌های باز را برای نسل بعدی استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی فراهم می‌کند و مشارکت ما با Anthropic نشان‌دهنده آن است که گوگل، چگونه می‌تواند به کاربران و کسب‌وکارها کمک کند تا از قدرت واقعی هوش مصنوعی به‌صورت قابل‌اعتماد و هوشمندانه استفاده کنند.»

استارتاپ Anthropic در سال ۲۰۲۱ توسط تیمی متشکل از مهندسان پیشین GPT-3 و پروژه Reinforcement Learning from Human Feedback (RLHF) تأسیس شد و از آن زمان تا کنون، ۱۴ مقاله تحقیقاتی پیرامون موضوع مدل‌های زبانی قابل‌اعتماد و قابل‌کنترل توسط این استارتاپ منتشر شده است. در سال ۲۰۲۳، Anthropic فعالیت خود را در دنیای فناوری آغاز و نخستین دستیار هوشمند خود با نام Claude را به کاربران معرفی کرد. این استارتاپ در حال مذاکره با شرکای خود جهت بهره‌برداری و استقرار Claude طی ۶ ماه آینده است و امید دارد که با همکاری و استفاده از منابع و زیرساخت‌های گسترده گوگل، بتواند مدل زبانی خود را گسترش دهد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]