40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سرویس OpenAI Azure مایکروسافت به‌زودی با ChatGPT عرضه می‌شود

سرویس OpenAI Azure مایکروسافت به‌زودی با ChatGPT عرضه می‌شود

مایکروسافت پس از یک سال آزمایش سرانجام سرویس Azure OpenAI خود را راه‌اندازی خواهد کرد. این سرویس به‌زودی شامل ChatGPT می‌شود؛ چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی که از سال گذشته از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار شده است.

به گزارش هوشیو، سرویس Azure OpenAI مایکروسافت به کسب‌و‌کارها اجازه می‌دهد تا ابزارهای هوش مصنوعی مانند DALL – E  را در برنامه‌های ابری خود ادغام کنند.

سرویس Azure OpenAI شامل انواع مدل‌های هوش مصنوعی توسعه‌یافته توسط OpenAI، از‌جملهCodex ، DALL – E  و GPT – 3. 5 است، بنابراین توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها می‌توانند این سیستم‌ها را در کارها و برنامه‌های خود تعبیه کنند.

در اصل، مایکروسافت GPT – 3. 5 را با قابلیت‌های ارائه‌شده توسط Azure مانند مقیاس‌بندی، مدیریت و مدیریت داده‌های موردانتظار ترکیب کرده. این کمپانی Azure را به یک پلتفرم ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان، به‌منظور استفاده در کارهایی مانند تطبیق محتوا برای بهبود نتایج جستجو در فروشگاه‌های آنلاین، یا ساخت اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌توانند به تیم‌های پشتیبانی کمک کنند، تبدیل کرده است. در اصل،  Azure ابزارهایی را برای قدرتمندتر‌کردن GPT – 3. 5 و استفاده آسان‌تر از آن فراهم می‌کند.

OpenAI Azure

مدل‌های مشابه در حال حاضر به‌صورت گسترده برای کمک به تجزیه‌و‌تحلیل متون و خلاصه‌کردن اسناد استفاده می‌شود.

مایکروسافت از سرویس Azure OpenAI خود برای تقویت GitHub Copilot استفاده می‌کند. ابزاری مجهز به هوش مصنوعی که به توسعه‌دهندگان پیشنهادات هوشمندانه‌ای برای خطوط کد، در زمان ویرایش کدهایشان ارائه می‌دهد. این ابزار به گونه‌ای طراحی شده که پیشنهادات مفیدی را برای توسعه‌دهندگان ارائه دهد، تا فرایند کدنویسی خود را سرعت بخشند و نوشتن کد برایشان آسان‌تر گردد.

Power BI، سرویس تجزیه و تحلیل تجاری مایکروسافت است که از مدل‌های زبان طبیعی GPT – 3 برای تولید عبارات و فرمول‌ها استفاده می‌کند، در‌حالی‌که برنامه آتی Microsoft Designer از DALL – E به‌منظور تولید هنر از طریق پیام‌های متنی استفاده می‌کند.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت که روز سه‌شنبه در مجمع جهانی اقتصاد صحبت می‌کرد، در مورد ادغام آتی خدمات OpenAI در محصولات مایکروسافت، اشتیاق نشان داد.

او گفت، ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی به محصولات مایکروسافت اجازه می‌دهد تا ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را ارائه دهند که با محاسبات سنتی امکان‌پذیر نبودند. به‌این‌ترتیب، هوش مصنوعی می‌تواند محصولات را کاملا متحول سازد و آن را بسیار مفیدتر و توانمندتر از قبل کند.

نادلا استدلال کرد که ابزارهایی مانند ChatGPT برای افزایش بهره‌وری ضروری هستند و افزود: ما به چیزی نیاز داریم که واقعا منحنی بهره‌وری را تغییر دهد تا بتوانیم رشد اقتصادی واقعی داشته باشیم. با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌های پردازش زبان طبیعی، ChatGPT می‌تواند به خودکارسازی و ساده‌سازی وظایفی که معمولا به تلاش و توجه انسانی نیاز دارند کمک کرده، و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا کارهای بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ یک میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرد و در سال بعد، ۲۰۲۰، این شرکت مجوز انحصاری برای فناوری زیربنایی که GPT – 3 را تامین می‌کند، دریافت کرد. این مجوز به مایکروسافت اجازه می‌دهد تا تنها شرکتی باشد که به این فناوری دسترسی دارد و از آن برای محصولات و خدمات خود استفاده می‌کند.

گزارش اخیر Semafor می‌گوید، مایکروسافت به دنبال سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد‌دلاری در OpenAI در یک معامله پیچیده است که باعث می‌شود غول نرم‌افزاری ۷۵ درصد از سود و ۴۹ درصد از سهام OpenAI را به دست آورد.

اعلام عرضه Azure OpenAI ، تنها چند روز پس از شایعات منتشر‌شده مبنی بر اینکه «مایکروسافت به دنبال ادغام مجموعه مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI در محصولات و خدمات خود است» اتفاق افتاد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]