40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سگِ رُباتیک دیو در فرودگاه هیترو استخدام می‌شود

سگِ رُباتیک دیو در فرودگاه هیترو استخدام می‌شود

در فرودگاه هیترو بریتانیا، قرار است از سگی رُباتیک برای انجام کارهای گوناگون کمک بگیرند؛ این سگِ رُباتیک قرار است با کاهش رفت‌وآمد، لغزش و تصادف‌های گوناگون در ساختمان، ایمنی را افزایش دهد.

فرودگاه هیترو در تلاش برای بهبود کارایی و ایمنی در پروژه‌های ساختمانی بزرگ، از یک سگ رُباتیک به نام «دِیو» استفاده کرده است. دیو رُبات سرشناسی است که چند سال پیش، توسط شرکت Boston Dynamics، یک شرکت مهندسی و رُباتیک آمریکایی ساخته شد. این پروژه با مشارکت Mace، یک شرکت مشاوره و ساخت‌وساز جهانی آزمایش می‌شود و دِیو از فناوری «اسکن لیزری سه‌بعدی» خود برای ترسیم و بازسازی مداوم فضای تونل باری فرودگاه که در دهه ۱۹۶۰ ساخته‌شده، استفاده می‌کند.

این سگ رُباتیک با چهار اندام مکانیکی و قطعات اضافی برای کارهای پیشرفته‌تر، به‌طور فزاینده‌ای در پروژه‌های ساختمانی، امنیتی و معدنی استفاده می‌شود؛ جایی که توانایی آن برای باز کردن درها، کشیدن اشیاء و بازرسی مناطق خطرناک مفید است.

دیو

بوستون داینامیکس در اوایل سال جاری اعلام کرد که حدود «چند صد» از این نوع سگ‌های رُباتیک را با قیمت پایه از حدود ۱۰۰۰۰۰ دلار آمریکا فروخته است.

شرکت‌های فرودگاه هیترو می‌گویند سگ رُباتیک آن‌ها به تیم پروژه اجازه می‌دهد تا ایمنی را با کاهش رفت‌وآمد، لغزش‌ سوژه‌های متحرک و تصادف‌ها، «به‌ویژه در مکان‌های خطرناک، تاریک یا لغزنده» افزایش دهد و در عین‌حال به‌سرعت از محل ساختمان اطلاعات بگیرد و آن را پردازش کند.

مارک رینولدز، رئیس گروه و مدیر اجرایی Mace گفت: «رُبات‌ها هرگز جایگزین افراد در ساخت‌وساز نخواهند شد، اما این آزمایش نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها پتانسیل افزایش کارایی، ثبت رکوردها، بهبود ایمنی و تحویل داده‌ها را بالا می‎برند.»

پروژه «مِیس‌هیترو» پس از برگزاری مسابقه‌ای برای انتخاب نام، تصمیم گرفت همکار جدید خود را دِیو صدا کند.

داده‌های پایگاه‌های ساختمانی نیز در کنار مدل‌های سه‌بعدی و واقعیت افزوده، برای ردیابی دقت و پیشرفت در کار بازسازی مورداستفاده قرار خواهند گرفت، تا تونلی که برای حمل بار و چمدان در فرودگاه استفاده می‌شود، مطابق با مقررات جدید باشد.

دیو

در این زمینه اِما گیلتورپ، مدیر عملیات هیترو، گفت: «چشم‌انداز هیترو ارائه بهترین تجربه فرودگاهی در جهان به مسافران است و برای انجام این کار، ما به افراد بزرگ و همچنین به نوآوری نیاز داریم. دِیوِ رُبات یک نوآوری فوق‌العاده است که ما را توانا می‌سازد، کارهایی را که باید انجام دهیم با استفاده از فناوری‌های رُباتیک و اتوماسیون، انجام دهیم.»

رینولدز نیز افزود: «مسافران هیترو ممکن است هرگز متوجه تفاوت نشوند، اما امیدواریم، از دانستن این‌که دِیو شبانه‌روز کار می‌کند تا مطمئن شود که فرودگاه در آینده تا آنجا که ممکن است به‌صورت روان و بدون توقف کار خواهد کرد، خوشحال خواهند شد.»

Mace یکی از اولین شرکت‌های ساختمانی است که این فناوری را در بریتانیا پذیرفته است و اگر آزمایش موفقیت‌آمیز تلقی شود، این شرکت به دنبال گسترش این فناوری در سایر پروژه‌های ساختمانی بزرگ در سراسر بریتانیا خواهد بود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]