40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شخصیت‌های هوشمند در راه بازی‌های کامپیوتری

شخصیت‌های هوشمند در راه بازی‌های کامپیوتری

اگر از مخاطبان بازی‌های کامپیوتری باشید و یا حتی تجربه کوتاهی از بازی‌های موبایلی داشته باشید، با سازوکار این سرگرمی به‌خوبی آشنا هستید. هر بازی کامپیوتری از یک شخصیت یا چند شخصیت اصلی تشکیل می‌شود که وظیفه کنترل آنها  بر عهده شماست و تعداد زیادی از شخصیت‌های غیر قابل کنترل (NPC’s) که به عبارتی، هوش مصنوعی کنترل آنها را بر عهده دارد. با اینکه NPCها نام هوش مصنوعی را یدک می‌کشند، اما قادر نیستند که مانند دستیارهای هوشمند با مخاطب تعامل برقرار کنند و تمامی مکالمات آنها با گیمر به گفت‌وگوهای ازپیش تعیین‌شده ختم می‌شود. حال اما استارتاپ «کارتر» مستقر در لندن در تلاش است تا با سرمایه جذب‌شده ۱.۷ میلیون پوندی، تعامل واقعی را بین گیمر و شخصیت‌های داخل بازی ایجاد کند و به‌نوعی NPCهای کاملا هوشمند خلق کند.

این استارتاپ در نظر دارد که سرویس هوشمندسازی شخصیت‌های داخل بازی را به‌صورت یک API توسعه دهد و آن را در اختیار استودیوهای بازی‌سازی قرار دهد. آنها معتقدند که می‌توان شخصیت‌های درون بازی را، تنها به چند دیالوگ ازپیش تعیین‌شده محدود نکرد و این NPCها قادرند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تعاملی کاملا واقعی و باورپذیری با بازیکن برقرار کنند. دانیال علی، بنیان‌گذار استارتاپ کارتر در این باره میگوید: «همه‌ ما تعامل انسان با ماشین را در پرده بزرگ سینما دیده‌ایم؛ جارویس و تونی استارک، C3PO و لوک اسکای واکر و سامانتا و تئودور. عشق و دوستی بی‌قید و شرط، باید برای همه در سراسر جهان فراهم شود و تعامل انسان و ماشین، می‌تواند این هدف را محقق کند. برای دستیابی به این مهم، ضروری است که مهندسان به ابزار مناسب دسترسی داشته باشند.»

علی و Huw Prosser در اوایل آوریل امسال، استارتاپ کارتر را تاسیس کردند. Huw Prosser پیش از این هم در زمینه هوش مصنوعی فعالیت داشته و شرکت Blooware که در زمینه تولید نرم‌افزار اتوماسیون تجاری فعال است را تاسیس کرده بود. استارتاپ کارتر، موفق شده که جهت توسعه ایده خود، سرمایه اولیه‌ای به ارزش ۱.۷ میلیون پوند جذب کند که بخش عمده آن توسط Play Ventures تامین شده است. این سرمایه در مرحله اول جهت توسعه فناوری هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استارتاپ کارتر هزینه شده است.

وجود شخصیت‌های هوشمند در بازی‌های کامپیوتری، می‌تواند این صنعت پرمخاطب را وارد مرحله تازه‌ای کند و تحول بزرگی در این عرصه رقم بزند. به‌وسیله این فناوری، هر بازیکن تجربه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد از بازی مورد علاقه خود دارد و مکالماتی که بین شخصیت‌ها صورت می‌گیرد، کاملا به نحوه عملکرد گیمر بستگی دارد. این ایده در حال حاضر مراحل توسعه و آزمایش خود را سپری می‌کند و انتظار می‌رود که زمان نسبتا زیادی تا عرضه نسخه کامل آن باقی مانده است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]