40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی در شعب برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی

هوش مصنوعی در شعب برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی

علاءالدین بروجردی، معاون بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی، در سیزدهمین نشست معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که صبح روز سه‌شنبه در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار گردید، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حضور برون‌مرزی خود وارد کابل افغانستان، بیروت، دبی و غیره شده است و توانستیم تجربه خوبی برای همکاری با کشور افغانستان داشته باشیم. این تعامل برای آینده کشور نیز ضروری است و باید در کشورهای دیگر هم به تربیت نیرو بپردازیم، زیرا دانشجویانی که در مراکز جمهوری اسلامی تحصیل می‌کنند گرایش‌هایی به سمت کشور ما دارند و ما باید به‌درستی از این ظرفیت استفاده کنیم.

او در تکمیل اطلاعات مذکور درباره تأسیس شعبه‌های برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: برای اخذ مجوز تشکیل شعبه جدید دانشگاه در کشور عراق با چالش‌هایی روبه‌رو بودیم؛ زیرا دولت عراق بر این امر تأکید داشت که دانشگاه آزاد اسلامی باید رتبه‌ زیر ۱۰۰ در شانگهای داشته باشد. خوشبختانه بعد از این که دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب رتبه‌های ۴۳ تا ۷۲ در شانگهای گردید این کشور خود به همکاری با ما ترغیب شد و متعاقب آن مجوز تشکیل دانشگاه بین‌المللی در عراق را صادر کرد.  همچنین اقدام مشابهی در صنعا صورت گرفته و شهید حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، اقدامات ارزشمند و مهمی در این زمینه به انجام رسانده است.

با توجه به اهمیت رشته‌های جدید فناوری و هوش مصنوعی در جهان، دانشگاه‌های ایران برای گسترش فعالیت‌های علمی و آموزشی خود نیازمند توجه بیشتر به این رشته‌ها هستند. افزودن شعبه‌های بین‌المللی هم گامی است برای زمینه‌سازی در جهت رشد علمی و ارتباط با سایر کشورها. بر همین اساس معاون بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در ادامه این مسیر به دنبال تشکیل دانشگاه در کشورهای آسیای میانه همچون ازبکستان و تاجیکستان هستیم و در صددیم محور فعالیت‌های برون‌مرزی خود را گسترش دهیم.

بروجردی با تأکید بر لزوم تعامل بیشتر وزارت علوم با این دانشگاه، گفت: جذب دانشجویان خارجی فرصتی برای کشور تلقی می‌شود و تاکنون توانسته‌ایم ۴۹ هزار دانشجوی خارجی را جذب کنیم. این انتظار از وزارت علوم می‌رود که مجوز بیشتری در زمینه جذب دانشجویان خارجی برای دانشگاه آزاد اسلامی صادر شود، چراکه مرکز آموزشی ما از ظرفیت‌ها و امکانات بسیار خوبی برخوردار است و این توانایی را دارد که بتواند دانشجویان بیشتری جذب کند.

برون‌مرزی

معاون بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به توجه ویژه سیاست‌های علمی کشور به هوش مصنوعی، از تأسیس شعبه دانشگاه در چین و تدریس هوش مصنوعی در آینده خبر داد و اظهار کرد: محوریت دیپلماسی علمی ما در سند ۲۵ ساله با کشور چین، هوش مصنوعی است چرا که چین در این زمینه پیشتاز است و از کشور آمریکا سبقت گرفته است.

بروجردی افزود: در حال حاضر ما سه هزار دانشجو در چین داریم و این کشور دانشجویان نخبه ما را در سراسر دنیا شناسایی و اقدام به جذب و حمایت از آن‌ها می‌کند. ما باید از این فرصت برای بهره‌گیری از سایر ایرانیان خارج از کشور استفاده کنیم.

او درباره راه‌اندازی کرسی دانشگاهی در زمینه هوش مصنوعی، توضیح داد: رایزنی‌هایی با کشور چین صورت گرفته که دانشگاه آزاد اسلامی در این کشور نیز دانشگاهی بین‌المللی داشته باشد و رشته‌های پیشرفته‌ای همچون هوش مصنوعی و سازه‌های ریل در این دانشگاه تدریس شود چراکه کشور چین در این رشته‌ها سرآمد است. همکاری‌های ما با کشور روسیه نیز در آغاز راه قرار دارد و به طور قطع در سال‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی به گسترش بین‌المللی بیشتری دست خواهد یافت.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]